img
Fen Bilgisi Öğretmenleri İle 8. Sınıf Öğrencilerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavındaki Kaygılarına Yönelik Görüşleri (Kars İli Örneği)   
Yazarlar
Doç. Dr. Emine Hatun DİKEN Doç. Dr. Emine Hatun DİKEN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Araştırmada Kars İl merkezindeki ortaokullarda öğrenim gören 8. sınıf öğrencileri ve fen bilgisiöğretmenlerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavı ile ilgili kaygılarıincelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Kars İl merkezindeki 35 ortaokuldan 1297 8. sınıföğrencisi ile 50 fen bilgisi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırma tarama modelindedir. Basitolasılıklı (rastgele) örnekleme yoluyla belirlenmiş öğretmen ve öğrencilere TEOG sınavındakikaygılarına yönelik görüşme soruları sorularak bu konu hakınndaki düşüncelerini yazmalarıistenmiştir. Öğretmen ve öğrencilerin görüşlerine yönelik formların analizinde ortaya çıkanaçıklayıcı ve çıkarımsal kodlar kullanılarak ana sorunlar ve temalar betimsel olarakbelirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen ve öğrencilerin çoğunun sınavınyılda iki kez, iki günde, birkaç oturumda yapılması ve oturumlar arası molaların olmasıdurumlarında sınav kaygısının azalabileceği şeklinde görüş bildirdikleri tespit edilmiştir. Fakatöğrencilerin sınavda zamanı yetiştirememe kaygılarının olduğu, basit makineler, mitoz vemayoz bölünme, DNA ve genetik kod, elektrik, ışık ve ses gibi fen bilimleri üniteleriyle ilgilisınavda çıkabilecek sorulara yönelik kaygı yaşadıkları belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 2147-1185
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2018
Cilt No 7
Sayı 2
Sayfalar 718 / 741
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4

Paylaş