img
9. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Alanındaki Çoktan Seçmeli Soruların Çözümü Öncesi, Esnası, Sonrasında Kullandıkları Bilişsel ve Üstbilişsel Stratejilerin Belirlenmesi   
Yazarlar
Doç. Dr. Emine Hatun DİKEN Doç. Dr. Emine Hatun DİKEN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Nejla Yürük
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada Fen Lisesi, Anadolu Liseleri ve Meslek Lisesi 9. sınıf öğrencilerininFen Bilimleri alanındaki çoktan seçmeli soruların çözümü öncesi, esnası,sonrasındaki süreçlerde kullandıkları bilişsel ve üstbilişsel stratejiler belirlenmiştir.Araştırmaya her bir liseden beş öğrenci olmak üzere on beş öğrenci katılmıştır.Araştırmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; genel olarakFen Bilimleri alanındaki çoktan seçmeli soruların çözümü öncesi ve esnasındakisüreçlerde Fen Lisesi öğrencilerinin Anadolu Liseleri ile Meslek Lisesi öğrencilerinegöre fazla sayıda, çeşitte bilişsel ve üstbilişsel strateji kullandıkları belirlenmiştir.Soruların çözümü sonrasında öğrencilerin tamamının bilişsel strateji kullanmadıklarıbelirlenmiştir. Soruların çözümü sonrasında Fen Lisesi öğrencilerinin üstbilişselstrateji kullandıkları, Anadolu Liseleri öğrencilerinin çok az sayıda, çeşitte üstbilişselstrateji kullandıkları, Meslek Lisesi öğrencilerinin ise üstbilişsel stratejikullanmadıkları tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 2147-1185
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2019
Cilt No 8
Sayı 2
Sayfalar 1071 / 1099
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4

Paylaş