Yazarlar |
Doç. Dr. Emine Hatun DİKEN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Nejla Yürük
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmada Fen Lisesi, Anadolu Liseleri ve Meslek Lisesi 9. sınıf öğrencilerininFen Bilimleri alanındaki çoktan seçmeli soruların çözümü öncesi, esnası,sonrasındaki süreçlerde kullandıkları bilişsel ve üstbilişsel stratejiler belirlenmiştir.Araştırmaya her bir liseden beş öğrenci olmak üzere on beş öğrenci katılmıştır.Araştırmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; genel olarakFen Bilimleri alanındaki çoktan seçmeli soruların çözümü öncesi ve esnasındakisüreçlerde Fen Lisesi öğrencilerinin Anadolu Liseleri ile Meslek Lisesi öğrencilerinegöre fazla sayıda, çeşitte bilişsel ve üstbilişsel strateji kullandıkları belirlenmiştir.Soruların çözümü sonrasında öğrencilerin tamamının bilişsel strateji kullanmadıklarıbelirlenmiştir. Soruların çözümü sonrasında Fen Lisesi öğrencilerinin üstbilişselstrateji kullandıkları, Anadolu Liseleri öğrencilerinin çok az sayıda, çeşitte üstbilişselstrateji kullandıkları, Meslek Lisesi öğrencilerinin ise üstbilişsel stratejikullanmadıkları tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-1185 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2019 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 1071 / 1099 |