img
Fen ve Teknoloji İle Biyoloji Öğretmen Adaylarının Laboratuvar Güvenliği Hakkındaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi   
Yazarlar
 Solmaz AYDIN BEYTUR Solmaz AYDIN BEYTUR
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
 Emine Hatun DİKEN Emine Hatun DİKEN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Mustafa Yel
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Mehmet Yılmaz
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Araştırmanın amacı fen ve teknoloji ile biyoloji öğretmeni adaylarının laboratuvar güvenliği hakkındaki bilgi düzeylerini tespit etmektir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen bilgi testi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 3. sınıfta öğrenim gören 31 fen ve teknoloji öğretmen adayı ile 36 biyoloji öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmadan elde edilen bulgular yüzde-frekans şeklinde ifade edilmiştir. Elde edilen bulguların sonuçlarına bakıldığında Fen ve Teknoloji öğretmeni adaylarının büyük bir bölümü, laboratuvar ortamında bir şey yiyip içilmemesi, dikkat dağıtıcı ve rahatsız edici davranışlarda bulunulmaması gerektiğini belirtirken, Biyoloji öğretmen adayları laboratuvar ortamında bir şey yiyip içilmemesi ve bayan öğrencilerin saçları dağınık bir şekilde çalışmamaları gerektiğini belirtmişlerdir. Ayrıca her iki grup öğretmen adayının en fazla “eldiven”, “patlama güvenliği” ve “göz güvenliği” sembollerini tanıyıp doğru bir şekilde ifade ettikleri tespit edilmiştir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1301-9058
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2011
Cilt No 31
Sayı 2
Sayfalar 583 / 604
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 6

Paylaş