img
Türk İmalat Şirketlerinde Piyasa Katma Değerini (MVA) Açıklayan Ekonomik Katma Değer (EVA) mi Yoksa Kârlılık mı?   
Yazarlar
 Emre HORASAN Emre HORASAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
 Tuncer YILMAZ Tuncer YILMAZ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Çalışmanın amacı, hisse senetleri Borsa İstanbul (BİST)’da işlem gören imalat sektörün-deki şirketlerin Piyasa Katma Değeri (Market Value Added- MVA)’ni açıklamada Ekonomik Katma Değer (Economic Value Added-EVA)’in mi yoksa kârlılığın mı (kârlılık oranları) daha etkili olduğunu ortaya koymaktır. 2010-2017 döneminde BİST imalat sektöründe işlem gö-ren 180 şirketin 167 tanesinin verilerine ulaşılmıştır. Ancak; verilerin sürekliği ve yapılan is-tatistiksel analizlerin geçerliliği açısından 33 şirket analiz kapsamı dışında tutulmuş ve geri kalan 134 şirkete ait veriler analiz kapsamında yer almıştır. Çalışmada şirketlerin 8 yıllık döneme ait verileri kullanarak değişkenler arasındaki ilişkiyi tespit etmek üzere korelasyon analizi, basit doğrusal regresyon analizi ve çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Yapılan analizlerde bağımlı değişken olan MVA ile bağımsız değişkenler arasında, brüt kâr marjı hariç olmak üzere, anlamlı bir korelasyon olduğu ve MVA’yı en fazla açıklayan değiş-kenin de %7,8 (R2) ile hisse başına kâr olduğu tespit edilmiştir. Çoklu regresyon analizinde ise; bağımsız değişkenlerin MVA’nın %9,5’ini (R2) açıkladıkları tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 1301-5265
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2019
Cilt No 22
Sayı 41
Sayfalar 295 / 316
Doi Numarası 10.31795/baunsobed.580589
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/848156