Yazarlar |
Emre HORASAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Emrah Keleş
Marmara Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada futbolcuların sportif performanslarının ve tanınırlıklarının piyasa değerlerine olanetkileri araştırılmaktadır. Bunun için Türkiye Futbol Süper Liginde yer alan en değerli oyuncularınson piyasa değerlerini; sportif performans ve medyadaki tanınırlığın ne kadar etkilediği test edilmiştir.Araştırma sonuçlarına göre; sportif performans, futbolcuların piyasa değerinin en önemli belirleyicisiolup, tanınırlığın da piyasa değerine anlamlı etkisi bulunmaktadır. Çalışmada, oyuncuların popülaritesiGoogle’da aranma yoğunluğu ile temsil edilmiştir. Popülaritenin sportif performans üzerine kurulanregresyonundan elde edilen kalıntılar ise tanınırlık olarak tanımlanmış olup, performanstan bağımsızbu etki piyasa değerini anlamlı bir şekilde açıklamaktadır. Çalışmada en dikkat çeken sonuç; TürkiyeSüper Liginde piyasa değeri yüksek futbolcuların tanınırlığının, piyasa değerlerine doğrusal ilişkidendaha fazla bir etkisinin olmasıdır. Yani, tanınırlık arttıkça piyasa değeri daha fazla oranda artmakta vebu Adler (1985)’in Süper Yıldız Teorisini açıklamaktadır. Kantil regresyon yönteminden de yararlanançalışma özellikle süper yıldız etkisine Türkiye Futbol Süper Liginden olumlu kanıt sunması bakımındanliteratüre katkı sağlamaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | M.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi |
Dergi ISSN | 2587-2672 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2017 |
Cilt No | 39 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 157 / 169 |
Doi Numarası | 10.14780/muiibd.329917 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.14780/muiibd.329917 |