img
Pandemi Sonrası Oyunculuk Eğitiminde Online Teknolojilerin Kullanımı Üzerine Bir Değerlendirme   
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Emre YALÇIN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışma küresel pandemi koşullarından çıkıp normalleşme sürecine geçtiğimiz
bugünlerde, olağanüstü koşulların dışında da oyunculuk eğitiminde online ders
içeriklerinden faydalanabileceğine dair argümanlar oluşturmayı, konuyla ilişkili
yapılacak daha gelişkin akademik tartışmaların gerekliliğini ortaya koyan veriler
ve başlıklar oluşturmayı hedeflemektedir. Görüleceği üzere oyunculuk eğitiminde
online eğitimin sunduğu, esnek zamanlı, mekana ve öğretmen-öğrencinin
fiziksel birlikteliğine bağımlı olmayan, öğretmenin öğrenme süreçlerindeki
hegemonik işlevini kırıp otodidaktik öğrenmeye yol açan olanakların önündeki
en büyük engel, konuyla ilişkili katı ve kalıplaşmış düşüncelere sığınma eğilimidir.
Oyunculuk eğitimini tiyatro eğitimine sabitleyen, tiyatroyu da yalnızca onun
performatifliğiyle açıklayan ve bu doğrultuda online teknolojileri işlevsiz ve
yozlaştırıcı olarak gören algının tartışmaya açılması, genel geçer düşüncelerin
yeniden gözden geçirilmesi kritik derecede önem arz etmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi / Journal of Theatre Criticism and Dramaturgy
Dergi ISSN 1303-8605
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 11-2021
Sayı 33
Sayfalar 43 / 60
Doi Numarası 10.26650/jtcd.1005652
Makale Linki http://dx.doi.org/10.26650/jtcd.1005652