Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Emre YALÇIN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışma küresel pandemi koşullarından çıkıp normalleşme sürecine geçtiğimiz bugünlerde, olağanüstü koşulların dışında da oyunculuk eğitiminde online ders içeriklerinden faydalanabileceğine dair argümanlar oluşturmayı, konuyla ilişkili yapılacak daha gelişkin akademik tartışmaların gerekliliğini ortaya koyan veriler ve başlıklar oluşturmayı hedeflemektedir. Görüleceği üzere oyunculuk eğitiminde online eğitimin sunduğu, esnek zamanlı, mekana ve öğretmen-öğrencinin fiziksel birlikteliğine bağımlı olmayan, öğretmenin öğrenme süreçlerindeki hegemonik işlevini kırıp otodidaktik öğrenmeye yol açan olanakların önündeki en büyük engel, konuyla ilişkili katı ve kalıplaşmış düşüncelere sığınma eğilimidir. Oyunculuk eğitimini tiyatro eğitimine sabitleyen, tiyatroyu da yalnızca onun performatifliğiyle açıklayan ve bu doğrultuda online teknolojileri işlevsiz ve yozlaştırıcı olarak gören algının tartışmaya açılması, genel geçer düşüncelerin yeniden gözden geçirilmesi kritik derecede önem arz etmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi / Journal of Theatre Criticism and Dramaturgy |
Dergi ISSN | 1303-8605 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 11-2021 |
Sayı | 33 |
Sayfalar | 43 / 60 |
Doi Numarası | 10.26650/jtcd.1005652 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.26650/jtcd.1005652 |