img
img
Stres Veren Yaşam Olaylarının Öğretim Elemanlarının Depresyon ve Tükenmişlik Düzeylerine Etkisi   
Yazarlar (3)
Gezer E
Yenel F

Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın amacı, stres veren yaşam olaylarının, öğretim elemanlarının tükenmişlik ve depresyon  düzeylerine etkisinin incelenmesidir. Bu amaçla Türkiye’nin 7 coğrafi bölgesinden 15 üniversitenin  Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında görev yapan öğretim elemanlarına anket uygulanmıştır.  Araştırmanın evrenini, Türkiye’deki devlet üniversitelerinin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında  görev yapan 1188 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Örneklemini ise, Türkiye’nin coğrafi bölgelerine  göre tabakalı örneklem yöntemi ile belirlenmiş 15 devlet üniversitesinin, Beden Eğitimi ve Spor  Yüksekokullarında görev yapan toplam 365 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Araştırma, kişisel ve  mesleki bilgileri içeren ölçek, Maslach Tükenmişlik Ölçeği (MTÖ), Beck Depresyon Ölçeği (BDÖ) ve  Sosyal Uyumu Ölçme Skalası (SRRS) ile toplanan veriler üzerinde yürütülmüştür. Araştırma sonucunda  elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS 11.5 ve STATISTICA 7.0 programından yararlanılmıştır.  Araştırmada, öğretim elemanlarının kişisel ve mesleki özelliklerini, tükenmişlik, depresyon ve stres  düzeylerini belirlemek için elde edilen verilerin frekansları, yüzdeleri ve aritmetik ortalamaları  tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Öğretim elemanlarının tükenmişlik ve depresyon düzeylerinin; stres  grupları, coğrafi bölge, yaş, cinsiyet, medeni durum, akademik unvan, yönetsel görev, eğitim düzeyi,  yabancı dil düzeyi, akademik hizmet süresi ve algılanan gelir durumuna göre fark gösterip  göstermediğini ortaya koymak için Mann Whitney – U testi, Kruskal Wallis – H testi ve gruplar arası  farkın nereden kaynaklandığını bulmak için Dunn testi kullanılmıştır …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 10-2009
Cilt No 14
Sayı 4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 118

Paylaş