Yazarlar |
Doç. Dr. Ahmet ÖZMEN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın temel problemi, üniversite öğrencilerinin içe yönelik öfke düzeyleri üzerinde, seçim kuramı-gerçeklik terapisine dayalı öfkeyle baş etme eğitim programı ile etkileşim grubu yaşantısının etkilerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırma 60 öğrenci ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak Surekli Öfke ve Öfke İfade Tarzı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada 4x3’lük split plot desen kullanılmıştır. Veriler, iki faktörlü varyans analizi ve Tukey testine tabi tutulmuştur. Araştırmanın sonucunda, araştırmacı tarafından, seçim kuramı ve gerçeklik terapisine dayalı olarak geliştirilmiş olan öfkeyle başa çıkma eğitim programının, öğrencilerin, içe yönelik öfke düzeylerini anlamlı düzeyde azalttığı görülmüştür. Araştırmada ikinci bir deney grubu olan “etkileşim grubu” uygulamalarınında, içe yönelik öfke düzeyinin anlamlı düzeyde azalmasına yol açmadığı saptanmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 30, 2, 175-185 (2006). |
Dergi ISSN | 1303-0329 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2006 |
Cilt No | 30 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 175 / 185 |