img
ÖĞRETMEN METAFORLARINA İLİŞKİN KÜLTÜRLERARASI BİR ÇALIŞMA(TÜRKİYE VE AHISKA)   
Yazarlar
Doç. Dr. Ahmet ÖZMEN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Emine Er
Türkiye
Özet
Bu çalışma, Dünya’nın çeşitli ülkelerinde yaşamak zorunda bırakılmış ve şu anda Türkiye’de öğrenim görmekte olan, Ahıska kökenli öğrenciler ile Kafkas Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan diğer öğrencilerin öğretmen kavramına ilişkin metaforlarını ortaya koymak, iki grup arasındaki benzerlikler ve farklılıkları tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, var olan durumu olduğu gibi ortaya koymayı amaçladığından betimsel bir araştırmadır. Verilerinin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmaya, Ahıska kökenli 55 üniversite öğrencisi ile Türkiye’den 66 üniversite öğrencisi katılmıştır. Araştırmanın sonucunda iki grup arasında önemli bir farklılığın olmadığı ve birbirlerine benzerliklerinin daha yoğun olduğu saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 1307-5500
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 10-2018
Sayı 22
Sayfalar 413 / 432
Doi Numarası 10.9775/kausbed.2018.028
Makale Linki http://dx.doi.org/10.9775/kausbed.2018.028
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
ÖĞRETMEN METAFORLARINA İLİŞKİN KÜLTÜRLERARASI BİR ÇALIŞMA(TÜRKİYE VE AHISKA)

Paylaş