Yazarlar |
Doç. Dr. Ezgi ÇETİNKAYA ÖZDEMİR
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Durmuş Kılıç
Atatürk Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırma ile öğretmenlik uygulaması dersinin etkililik düzeyinin okul yöneticisi, sınıf öğretmeni ve aday öğretmenin görüşleri bağlamında cinsiyet, mesleki kıdem, okutulan sınıf, mezun olunan lise türü gibi değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel bir çalışma olan bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma örneklemini, Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalının son sınıf öğrencileri, 2013-2014 eğitim öğretim yılında Kars ili merkez ilçede bulunan 14 okulda görev yapan 203 sınıf öğretmeni ve 32 yönetici oluşturmaktadır. Araştırmanın sonuçlarına göre yöneticilerin, sınıf öğretmenlerinin ve aday öğretmenlerin Öğretmenlik Uygulaması dersine yönelik tutumlarının genelde olumlu olduğu görülmektedir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi ISSN | 1304-4990 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2017 |
Cilt No | 21 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 561 / 571 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/474639 |