Yazarlar |
Hayati Akyol
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Ezgi ÇETİNKAYA ÖZDEMİR
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırma, yazma güçlüğü yaşayan bir ilkokul üçüncü sınıföğrencisinin el yazısı okunaklılığını geliştirmeyi amaçlamaktadır.Çalışma, 2015-2016 yılı bahar yarıyılında Ankara ili Yenimahalleilçesinde bir devlet okulunda gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, zihinsel,işitsel ya da görsel bir problemi olmayan fakat öğrenme güçlüğü yaşayanbir ilkokul üçüncü sınıf öğrencisi ile çalışılmıştır. Çalışmada nitelaraştırma desenlerinden biri olan eylem araştırması kullanılmıştır.Uygulama öncesi ve uygulama sonrası öğrencinin yazma becerisinideğerlendirebilmek için kopyalama ve dikte metinleri yazdırılmıştır.Metinler, “Çok Boyutlu Okunaklılık Ölçeği” ve “Yazım Hataları Formu” ileanaliz edilmiştir. Analiz sonuçlarından yola çıkarak öğrencinin el yazısıokunaklılığını geliştirmek amacıyla 30 saatlik bir plan uygulanmıştır.Sonuç olarak, uygulama planının başarılı olduğu, öğrencinin yetersizolan yazısının okunaklılık bakımından kabul edilebilir düzeye geldiğigörülmüştür. Çalışma, yazma güçlüğü olan öğrencilere öğretmenlertarafından verilen desteğin yarar sağladığı ve yazma sorunlarına ilişkingeliştirilen bireysel uygulamaların öğrencilerin sorunlarına çözümsunacağını göstermektedir. Bundan yola çıkarak öğretmenler birincisınıftan itibaren öğrencilerini iyi tanımalı, yetersizlik gösteren öğrenciyikendi haline bırakmak yerine aile, rehber öğretmen ve okul yöneticileriyleiletişime geçmelidir; ne yapılabileceği ile ilgili olarak işbirliği yapmalıdır.Ayrıca alan yazın incelendiğinde yazma güçlüğüne ilişkin yapılançalışmaların az sayıda olduğu görülmektedir. Yazma güçlüğüneodaklanılmasıvebualandaçalışmayapılmasıgerektiğidüşünülmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Turkısh Studies |
Dergi ISSN | 1308-2140 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 03-2018 |
Cilt No | 13 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 299 / 320 |
Doi Numarası | 10.7827/TurkishStudies.12904 |
Makale Linki | https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/303977/ |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 5 |