Yazarlar |
İhsan Seyit Ertem
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Ezgi ÇETİNKAYA ÖZDEMİR
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Esma Güllü Egin
Türkiye |
Ersin Palabıyık
Avrasya Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Yazılı kaynakların çok daha öncesinde var olduğu bilinen hikâyeanlatım geleneği, gelişen teknolojinin etkisi ile geleneksel yapıdansıyrılarak, dijital ortamda da yer bulmaya başlamıştır. Dijital hikâyeolarak adlandırılan bu edebi ürünler; görsel, ses, video ve animasyon gibimultimedya öğelerinin sentezlenmesiyle bir ürün oluşturulması şeklindeifade edilmektedir. Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının dijitalçocuk edebiyatı ürünü hazırlama deneyimleri ile ilgili görüşlerinibelirlemektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada,çalışma grubunu 2016-2017 akademik yılı bahar döneminde GaziÜniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi 2. sınıfta öğrenim görenöğretmen adayları oluşturmaktadır. Çalışma, Gazi Üniversitesi SınıfEğitim Anabilim dalı 2. sınıfta bulunan çocuk edebiyatı dersi kapsamındagerçekleştirildiği için örneklem grubu Gazi Üniversitesi olarak seçilmiştir.Araştırmanın katılımcıları 55 öğretmen adayından oluşmaktadır.Araştırma verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formları ve odak grupgörüşmesi yoluyla elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerinçözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma yapılan gruptanelde edilen veriler incelendiğinde, öğretmen adaylarının tümününbulundukları ortamlarda internet erişimine sahip olduğu ve teknolojiyiaktif olarak kullandığı sonucuna varılmıştır. Bu süreçte daha çok hikâye ve masal türlerinin tercih edildiği görülmektedir. Süreci 5-7 gün arasındatamamlayan öğretmen adaylarının süreç içinde en fazla arkadaşlarındanyardım aldığı görülmektedir. Yapılan uygulamaları eğlenceli ve yaratıcıkelimeleriyle tanımlayan öğretmen adayları, metin oluşturma,seslendirme ve resim bulmanın sürecin en kolay bölümü olduğunu ifadeederken kullanılan program, ses-metin eşleştirmesi, çocuğun seviyesineuygun yazma ve dijital boyutta zorlandıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenadayları dijital çocuk edebiyatı ürünlerinin öğretim sürecinde aktif olarakfarklıdisiplinlerdekikazanımlarıdesteklemekamacıylakullanılabileceğini ve bu durumun hem kendilerine hem öğrencilereyarar sağlayacağını ifade etmişlerdir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Turkish Studies Educational Sciences |
Dergi ISSN | 1308-2140 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2018 |
Cilt No | 13 |
Sayı | 27 |
Sayfalar | 723 / 736 |
Doi Numarası | 10.7827/TurkishStudies.14384 |
Makale Linki | https://turkishstudies.net/turkishstudies?mod=tammetin&makaleadi=&makaleurl=373458581_37Ertem%C4%B0hsanSeyit-egt-723-736.pdf&key=22183 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 3 |