Yazarlar |
Yusuf Kızıltaş
Türkiye |
Doç. Dr. Ezgi ÇETİNKAYA ÖZDEMİR
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Uzaktan eğitim, internet teknolojisi ile beraber yaygınlaşan bir kavramdır. Yüz yüze eğitimin zorlaştığı ya dakısıtlı olduğu zamanlarda uzaktan eğitim uygulamaları daha yoğun tercih edilmektedir. Covid-19 salgınınınTürkiye‟de yayılmasıyla birlikte uzaktan eğitim süreci tüm eğitim kademelerinde sistemli bir şekilde başlamıştır.Bu çerçevede gerçekleştirilen araştırmada, sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşlerininbelirlenmesi amaçlanmıştır. Öğretmenlerin belli bir deneyime ilişkin görüşleri incelendiği için nitel araştırmayaklaşımlarından biri olan olgubilim (fenomenoloji) araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma grubu 38 sınıföğretmenden oluşmaktadır. Veriler yapılandırılmış sorulardan oluşan anket formu aracılığıyla toplanmıştır. 2019-2020 öğretim yılı bahar yarıyılında toplanan verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Sınıföğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşleri; „uzaktan eğitim sürecinde yaşanan sorunlar‟, „uzaktaneğitim sürecinin yararları‟ ve „uzaktan eğitim sürecine ilişkin öneriler‟ olmak üzere üç başlık altında toplanmıştır.Öğrencilerin internete erişim sorunu yaşadıkları, velilerin deneyimsiz oldukları ve bu yüzden destek alamadıkları,katılımın istenen düzeyde olmadığı sonucuna varılmıştır. Buna karşın öğrencilerin konuları düzenli tekraretmesini sağlaması uzaktan eğitimin yararı olarak görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) |
Dergi ISSN | 1304-0278 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 10-2021 |
Cilt No | 20 |
Sayı | 80 |
Sayfalar | 1896 / 1914 |
Doi Numarası | 10.17755/esosder.873276 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1551688 |