img
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ   
Yazarlar
Yusuf Kızıltaş
Türkiye
Doç. Dr. Ezgi ÇETİNKAYA ÖZDEMİR Doç. Dr. Ezgi ÇETİNKAYA ÖZDEMİR
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Uzaktan eğitim, internet teknolojisi ile beraber yaygınlaşan bir kavramdır. Yüz yüze eğitimin zorlaştığı ya dakısıtlı olduğu zamanlarda uzaktan eğitim uygulamaları daha yoğun tercih edilmektedir. Covid-19 salgınınınTürkiye‟de yayılmasıyla birlikte uzaktan eğitim süreci tüm eğitim kademelerinde sistemli bir şekilde başlamıştır.Bu çerçevede gerçekleştirilen araştırmada, sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşlerininbelirlenmesi amaçlanmıştır. Öğretmenlerin belli bir deneyime ilişkin görüşleri incelendiği için nitel araştırmayaklaşımlarından biri olan olgubilim (fenomenoloji) araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma grubu 38 sınıföğretmenden oluşmaktadır. Veriler yapılandırılmış sorulardan oluşan anket formu aracılığıyla toplanmıştır. 2019-2020 öğretim yılı bahar yarıyılında toplanan verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Sınıföğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşleri; „uzaktan eğitim sürecinde yaşanan sorunlar‟, „uzaktaneğitim sürecinin yararları‟ ve „uzaktan eğitim sürecine ilişkin öneriler‟ olmak üzere üç başlık altında toplanmıştır.Öğrencilerin internete erişim sorunu yaşadıkları, velilerin deneyimsiz oldukları ve bu yüzden destek alamadıkları,katılımın istenen düzeyde olmadığı sonucuna varılmıştır. Buna karşın öğrencilerin konuları düzenli tekraretmesini sağlaması uzaktan eğitimin yararı olarak görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
Dergi ISSN 1304-0278
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 10-2021
Cilt No 20
Sayı 80
Sayfalar 1896 / 1914
Doi Numarası 10.17755/esosder.873276
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1551688
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 7
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

Paylaş