img
İki Dilli Öğrencilere Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretim Kaygıları ve Çözüm Önerileri   
Yazarlar
Doç. Dr. Ezgi ÇETİNKAYA ÖZDEMİR Doç. Dr. Ezgi ÇETİNKAYA ÖZDEMİR
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Yusuf Kızıltaş
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Türkiye
Özet
Türkiye’nin özellikle kırsal bölgelerinde önemli sayıda iki dilli öğrenci bulunmaktadır. İki dilli öğrencilerdeki dil sorunsalı da öğretmenleri ciddi olarak kaygılandırmaktadır. Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının iki dilli öğrencilere yönelik öğretim kaygılarını ve bu duruma yönelik sundukları önerileri belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ölçüt örneklem yolu ile belirlenen 62 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Burada ölçüt; sınıf öğretmeni adaylarının Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgeleri dışındaki üniversitelerde okuyor olmasıdır. Araştırma verileri internet anketi ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, sınıf öğretmeni adaylarının iki dilli öğrencilere yönelik öğretim kaygıları genel anlamda yüksektir. Sınıf öğretmeni adaylarının lisans eğitimleri süresince iki dilli öğrencilere dair ciddi bir eğitim almadıkları ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1300-2899
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2021
Cilt No 22
Sayı 3
Sayfalar 2210 / 2231
Doi Numarası 10.17679/inuefd.882027
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/inuefd/issue/67535/882027