img
Öğretmenlerin Nomofobi Düzeylerinin Demografik Özelliklerine ve Akıllı Telefon Kullanım Alışkanlıklarına Göre İncelenmesi   
Yazarlar
Doç. Dr. Ezgi Pelin YILDIZ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Metin Çengel
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Türkiye
Ayşe Alkan
Türkiye
Özet
Günümüz hastalığı olarak kabul gören nomofobi, cep telefonundan mahrum kalma korkusu olaraktanımlanmaktadır. Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin nomofobi düzeylerinin demografik özelliklerine veakıllı telefon kullanım alışkanlıklarına göre değişimlerini ortaya koymaktır. İlişkisel tarama modelindeyürütülen araştırmanın çalışma grubunu, Sakarya ilinde kamu ve özel eğitim kurum ve kuruluşlarında görevyapan 290 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Merlo, Stone ve Bibbey (2013)tarafından geliştirilen Problemli Akıllı Telefon Kullanımı ve Ön Psikometrik Özellikleri Ölçeği’ndenyararlanılmıştır. Araştırma sonucuna göre öğretmenlerin cinsiyet, eğitim durumu, branş, çalışılan kurum vemesleki kıdemleri gibi demografik özellikleri ile nomofobi düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı bunarağmen yaş değişkeni ile nomofobi düzeyi arasında anlamlı bir farklılığın olduğu tespit edilmiştir. Bir diğersonuç öğretmenlerin akıllı telefon kullanım yılına göre nomofobi düzeylerinde anlamlı fark görülmezken; akıllıtelefonlarını şarj etme ve kontrol etme aralığı ile akıllı telefonlarını unutunca panik olma durumları arasındaanlamlı bir fark olduğu saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi-International Journal of Society Researches
Dergi ISSN ISSN-2528
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2020
Cilt No 10
Sayı 15
Sayfalar 5098 / 5120
Doi Numarası 10.26466/opus.676329
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1169405