img
Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Ortamlarının Kullanımına İlişkin Tutum Ölçeği   
Yazarlar
Doç. Dr. Ezgi Pelin YILDIZ Doç. Dr. Ezgi Pelin YILDIZ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Metin Çengel
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Türkiye
Ayşe Alkan
Türkiye
Özet
Dünyada birçok ülkeyi etkileyen Covid-19 pandemisinden ülkemizin de etkilenmesiyle bir süre önce yüzyüze eğitime ara verilip uzakta eğitim sistemine geçilmiştir. Bu bağlamda farklı seviyelerde uygulananuzaktan eğitim, çoğu eğitim paydaşı için yabancıyken birden hayatımızın içine girmiştir. Pandemi ilebirlikte gelen sosyal izolasyon döneminde öğrenenlerin uzaktan eğitime olan talebi artmıştır. Bu araştırmada, öğrenenlerin Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Ortamlarının Kullanımına İlişkin Tutumlarıüzerinde durulmuş ve bu bağlamda geçerli ve güvenilir bir ölçek ortaya koyma amaçlanmıştır. Tümbunlar ışığında bu araştırmayla ortaya konulan geçerliği ve güvenirliği kanıtlanmış ilgili ölçeğin, farklıkademelerdeki öğrenci çalışma grupları üzerinde etkili bir şekilde kullanılacağı öngörülmektedir.Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları, Sakarya Üniversitesi ’nin çeşitli Fakülte ve Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Hendek MYO’nun farklı bölümlerde öğrenim gören toplam 321 öğrenci ilegerçekleştirilmiştir. Ölçeğin kapsam ve görünüş geçerliği için 1 dil uzmanına, 3 alan uzmanına, 1psikolojik danışmana, 1 ölçme değerlendirme uzmanına başvurulmuştur. Yapı geçerliğine hizmet etmekiçin Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA)’dan yararlanılmıştır. Çalışma sonunda toplam varyansın%73.42’sini açıklayan 24 maddeden oluşan 4 boyutlu bir ölçek elde edilmiştir. Ölçeğin Cronbach Alphaile hesaplanan iç tutarlık katsayısı .93’ dür. Doğrulayıcı faktör analizine ilişkin 4 boyut bağlamındanihai uyum indekslerinin istenilen sınırlarda olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi-International Journal of Society Researches
Dergi ISSN ISSN-2528
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2021
Cilt No 17
Sayı 33
Sayfalar 132 / 153
Doi Numarası 10.26466/opus.811510
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/opus/issue/59496/811510
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 16
Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Ortamlarının Kullanımına İlişkin Tutum Ölçeği

Paylaş