img
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL EĞİTİM ALANINDA KATILDIKLARI EĞİTİMLERE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN VE ÖNERİLERİNİN İNCELENMESİ   
Yazarlar
Mahmut Serkan Yazıcı
Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Fatma Gül UZUNER Dr. Öğr. Üyesi Fatma Gül UZUNER
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Sınıf öğretmenleri kaynaştırma/bütünleştirme
yoluyla eğitim kapsamında özel eğitime ihtiyaç duyan
öğrencilerle sıklıkla karşılaşmaktadır. Bu noktada, sınıf
öğretmenlerinin özel eğitim hakkında yeterli bilgi ve
beceriyle sahip olması önemli bir gerekliliktir. Bu
nedenle, bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin
hizmet öncesi ve hizmet içinde özel eğitim alanında
aldıkları eğitimlere yönelik görüşlerinin ve önerilerinin
belirlenmesidir. Öğretmenlerin belli bir deneyime yönelik
görüşleri irdelendiği için nitel araştırma yaklaşımları
kapsamında yer alan olgubilim (fenomenoloji) araştırma
yöntemi kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış
mülakat tekniği kullanılarak toplanmıştır ve analiz
edilmiştir. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin özel eğitim
alanındaki eğitimlerin arttırılmasını öncelikli bir ihtiyaç
olarak düşündüklerini göstermektedir. Ayrıca, sınıf
öğretmenlerine yönelik özel eğitim ile ilişkili eğitimlerin
teorik ve uygulamalı olması gerektiğini düşündükleri
sonucu elde edilmiştir. Bunların yanında, kurslara
katılmaları için öğretmenlerin motivasyonu arttırılması
gerektiği araştırmanın bir diğer sonucudur. Araştırma
kapsamında ayrıca öğretmenlerin üniversite gibi
kurumlarla olan ilişkileri geliştirilmesi, ailelerin de bu
eğitimlere dâhil edilmesi, yeniliklerin takip edilmesi
amaçlı bu eğitimler sürekli ve yeterli sürelerde
düzenlenmesi öneriler olarak karşımıza çıkmıştır. Son
olarak, bu araştırma katılımcı öğretmenlerin verdiği
cevaplar doğrultusunda bu eğitimlerin içeriği
düzenlenirken Türkiye‟nin kültür yapısının da göz önünde
tutulması gerektiğini de işaret etmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1302-8944
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2021
Doi Numarası 10.21764/maeuefd.616696
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/60050/616696