img
Okuma Güçlüğü Olan Bir Öğrencinin Okuma Becerisinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Aksiyon Araştırması   
Yazarlar
Durmuş Ekiz
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye
Tolga Erdoğan
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Fatma Gül UZUNER
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada, okuma güçlüğü çeken bir öğrencinin okuma alanındaki eksiklerinin belirlenip ortadan kaldırılması amaçlanmıştır. Öğrencinin okuma alanındaki eksiklerini ortadan kaldırmak amacıyla alan yazında var olan “KelimeTekrar Tekniği” ile “ Paragrafın Önceden Dinlenmesi Stratejisi” kullanılarak bunların okuma güçlüğüne olan etkisi araştırılmıştır. Araştırma, “Nitel Araştırma Yaklaşımı” çerçevesinde “Aksiyon Araştırma Yöntemi” kullanılarak yürütülmüştür.Veri toplama araçlarını “günlük ve gözlemler” oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini bir öğrenci oluşturmaktadır ve örnekleme çeşidi “Kritik Durum Örneklemi”dir. Bu araştırma, 30 günlük bir çalışma sürecini kapsamaktadır. Araştırmasonucunda, “Kelime Tekrar Tekniği” ile “Paragrafın Önceden Dinlenmesi Stratejisi’nin bir öğrencinin okuma güçlüğünü yenmesinde oldukça etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma, öğretmenlere okuma güçlüğü yaşayan öğrencilerin bugüçlüklerini ortadan kaldırmak amacıyla ne yapmaları gerektiği konusunda ışıktutabilecektir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1303-0493
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2012
Cilt No 11
Sayı 2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 9

Paylaş