Yazarlar |
Durmuş Ekiz
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye |
Tolga Erdoğan
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Fatma Gül UZUNER
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmada, okuma güçlüğü çeken bir öğrencinin okuma alanındaki eksiklerinin belirlenip ortadan kaldırılması amaçlanmıştır. Öğrencinin okuma alanındaki eksiklerini ortadan kaldırmak amacıyla alan yazında var olan “KelimeTekrar Tekniği” ile “ Paragrafın Önceden Dinlenmesi Stratejisi” kullanılarak bunların okuma güçlüğüne olan etkisi araştırılmıştır. Araştırma, “Nitel Araştırma Yaklaşımı” çerçevesinde “Aksiyon Araştırma Yöntemi” kullanılarak yürütülmüştür.Veri toplama araçlarını “günlük ve gözlemler” oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini bir öğrenci oluşturmaktadır ve örnekleme çeşidi “Kritik Durum Örneklemi”dir. Bu araştırma, 30 günlük bir çalışma sürecini kapsamaktadır. Araştırmasonucunda, “Kelime Tekrar Tekniği” ile “Paragrafın Önceden Dinlenmesi Stratejisi’nin bir öğrencinin okuma güçlüğünü yenmesinde oldukça etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma, öğretmenlere okuma güçlüğü yaşayan öğrencilerin bugüçlüklerini ortadan kaldırmak amacıyla ne yapmaları gerektiği konusunda ışıktutabilecektir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1303-0493 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2012 |
Cilt No | 11 |
Sayı | 2 |