Yazarlar |
Tuba Aydoğdu İskenderoğlu
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Fatma Gül UZUNER
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
İlkokul matematik öğretim programının temel amacı ilkokul öğrencilerinin temel matematiksel becerileri kazanmasıdır. İlkokul matematik öğretim programında öğretmenler tarafından kazandırılması gereken temel matematiksel becerilerin "problem çözme, akıl yürütme, matematiksel modelleme, matematik dilini kullanarak iletişim, araç ve gereçleri uygun biçimde kullanma, bilgi iletişim teknolojilerini kullanma" olduğu görülmektedir. Bu bağlamda ilkokulda temel matematiksel becerilerin kazandırılması noktasında sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi araştırmaya değer bulunmuştur. Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi sırasında benimsedikleri strateji, yöntem, teknik veya yaptıkları uygulamalar ile temel matematiksel becerilerin öğrencilere kazandırılması konusunda kendilerini ne derece yeterli gördükleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada tarama modeli ve veri toplama kaynağı olarak da yarı yapılandırılmış mülakat tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örnekleme yoluyla seçilen 9 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi sürecine yönelik düşüncelerinden temel matematiksel becerilerin geliştirilmesi noktasındaki önerilere kadar çeşitli sonuçlara ulaşılmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda bazı öneriler ileri sürülmüştür |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Abant İzzet BaysalÜniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1303-0493 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2017 |
Cilt No | 17 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 563 / 585 |