img
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MÜZİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ   
Yazarlar
Zühal Dinç Altun
Trabzon Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Fatma Gül UZUNER
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin müzik öğretimine yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde fenomenolojik (olgubilim) yöntem benimsenerek yürütülmüştür. Kolay ulaşılabilir örnekleme tekniğiyle oluşturulan çalışma grubunda toplam 10 sınıf öğretmeni bulunmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış mülakat tekniği kullanılmıştır. Mülakatlar ses kayıt cihazı kullanılarak kayıt edilmiş, daha sonra bu kayıtlar yazıya dökülmüştür. Mülakatlar sonucunda elde edilen veriler içerik analizine tabi tutularak, sürekli karşılaştırmalı analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular tematik olarak kategorize edilmiş, tablolar halinde sunulmuş ve öğretmenlerin görüşleriyle desteklenmiştir. Araştırmanın sonucunda sınıf öğretmenlerinin üniversitede aldıkları müzik eğitiminin yeterli olmadığı ve müzik öğretimi sürecinde sınıf öğretmenlerinin bir takım sorunlar yaşadığı ortaya çıkmıştır. Araştırma sonuçları bağlamında sınıf öğretmenlerinin müzik öğretimine yönelik hizmet içi eğitim almaları gerektiği, üniversite müzik eğitimi kapsamında flütten başka bir müzik enstrümanının çalınmasının öğretilmesi gerektiği ve ilkokulda müzik dersine müzik öğretmenlerinin girmesi gerektiği sunulan öneriler arasındadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1303-0493
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 10-2018
Cilt No 18
Sayı 3
Sayfalar 1416 / 1432
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/download/article-file/554910
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4

Paylaş