img
Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Instagram Fenomenlerinin Satın Almaya Etkisi   
Yazarlar
Doç. Dr. Filiz ASLAN ÇETİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Neval Öziç
Türkiye
Özet
Amaç – Dijital çağ olarak da adlandırılan günümüz dünyasında gelişen teknoloji ve değişen iletişimaraçlarıyla birlikte ortaya çıkan sosyal medya, artık yalnızca insanların vakit geçirmek içinkullandıkları bir mecra olmaktan çıkıp, Influencer adı verilen kullanıcıların, takipçileriyle kurduklarıduygusal bağı keşfeden işletmeler sayesinde büyük bir pazarlama alanına dönüşmüştür. Buçalışmada, Influencer olarak da adlandırılan Instagram fenomenlerinin, sosyal medya üzerindetakipçilerle kurdukları iletişimin, satın almaya etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır.Yöntem – Nicel araştırma yönteminden yararlanılan bu araştırmanın evreni, 2019 yılında Kars iliKafkas Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan lisans, yüksek lisans ve doktora programı öğrencileriolup, toplam örneklem 401 kişiden oluşmaktadır. “Kişisel Bilgi Formu” ve Görgülü ile Farajova (2017)tarafından yapılan bir proje sonucunda oluşturulan raporda kullanılan “Sosyal Medya Fenomenleri,Takipçilerinin Satın Alma Tercihlerine Ne Kadar Etki Ediyor Ölçeği”, kullanılarak verilertoplanmıştır. Elde edilen veriler tarama modeli ile analiz edilerek çeşitli sonuçlara ulaşılmıştır.Bulgular – Çalışmada katılımcılara bütünleşik pazarlama iletişimi kapsamında Instagramfenomenlerinin satın almaya etkisine yönelik uygulanan ölçeğe verdikleri cevaplardeğerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların büyük çoğunluğunun marka tercih etme vesatın alma kararı öncesi fenomenlerin içerikleri inceledikleri fakat satın alma aşamasında bu içerikleridikkate almadıkları görülmüştür. Bununla birlikte katılımcıların kendileri dışında bir kitlenin satınalma aşamasında fenomenlerden etkilendiği ve katılımcıların fenomen pazarlamasını gerekli bulduğubulgusuna ulaşılmıştır.Tartışma – Araştırma sonucunda elde edilen bulguların önemli bir kısmının ilgili literatürüdesteklediği görülmüştür. Bunun yanı sıra bir takım özgün bulgulara da ulaşılmıştır. Araştırmanın busonuçları doğrultusunda ise çeşitli öneriler geliştirilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı İşletme Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 1309-0712
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2020
Cilt No 12
Sayı 1
Sayfalar 157 / 172
Doi Numarası 10.20491/isarder.2020.834
Makale Linki https://www.isarder.org/2020/vol.12_issue.1_article11.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 6
Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Instagram Fenomenlerinin Satın Almaya Etkisi

Paylaş