Yazarlar |
Filiz ASLAN ÇETİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Nazan Korucuk
Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada bankacılık sektöründe hizmet pazarlaması algısının tüketiciler açısından gösterdiğideğişikliklerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modelikullanılmıştır. Bu çalışmanın evreni 2019 yılında Kars ili Merkez ilçede yaşayan katılımcılardanoluşmaktadır. Örneklemi ise ilgili evrenden seçilen basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile belirlenen 523kişiden oluşmaktadır. Çalışmada kullanılan veri toplama aracının geçerliliği ve güvenirliği tekrar testedilerek, geçerli ve güvenilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Normallik varsayımlarının karşılanıpkarşılanmadığına ilişkin analizler sonucunda verilerin normal dağılım gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Bubulgular ışığında verilerin parametrik teknikler ile analiz edilmesine olanak veren varsayımlarınkarşılandığı sonunca ulaşılmıştır. Bu sebeple araştırma verileri frekans analizi, bağımsız örneklem t-testive tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda tüketicilerin bankacılıksektöründeki hizmet pazarlaması algısının çeşitli değişkenler açısından farklılaştığı tespit edilmiştir.Araştırma sonuçları doğrultusunda çeşitli öneriler geliştirilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi |
Dergi ISSN | 2602-3407 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2020 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 22 |
Sayfalar | 137 / 158 |
Doi Numarası | 10.38155-ksbd.687216 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1159922 |