img
Bankacılık Sektöründe Hizmet Pazarlaması Algısının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi   
Yazarlar
 Filiz ASLAN ÇETİN Filiz ASLAN ÇETİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Nazan Korucuk
Türkiye
Özet
Bu çalışmada bankacılık sektöründe hizmet pazarlaması algısının tüketiciler açısından gösterdiğideğişikliklerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modelikullanılmıştır. Bu çalışmanın evreni 2019 yılında Kars ili Merkez ilçede yaşayan katılımcılardanoluşmaktadır. Örneklemi ise ilgili evrenden seçilen basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile belirlenen 523kişiden oluşmaktadır. Çalışmada kullanılan veri toplama aracının geçerliliği ve güvenirliği tekrar testedilerek, geçerli ve güvenilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Normallik varsayımlarının karşılanıpkarşılanmadığına ilişkin analizler sonucunda verilerin normal dağılım gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Bubulgular ışığında verilerin parametrik teknikler ile analiz edilmesine olanak veren varsayımlarınkarşılandığı sonunca ulaşılmıştır. Bu sebeple araştırma verileri frekans analizi, bağımsız örneklem t-testive tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda tüketicilerin bankacılıksektöründeki hizmet pazarlaması algısının çeşitli değişkenler açısından farklılaştığı tespit edilmiştir.Araştırma sonuçları doğrultusunda çeşitli öneriler geliştirilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 2602-3407
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2020
Cilt No 12
Sayı 22
Sayfalar 137 / 158
Doi Numarası 10.38155-ksbd.687216
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1159922