Yazarlar |
Filiz ASLAN ÇETİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Günümüz dünyasında her alanda meydana gelen hızlı gelişim ve dönüşüm özellikle teknoloji alanında kendini göstermiş, bu durum bireyler ve kurumlar için bilgisayar ve internet kullanımını zorunlu hale getirmiştir. Teknolojik gelişmelerin yoğun olarak etkilediği alanlardan biri de eğitimdir. Bu bağlamda yüksek eğitim veren kurumların başında gelen üniversitelerin de teknolojiye uyum sağlaması üniversitenin başarısı ile paraleldir. Yapılan bu araştırmanın amacı; bilgi teknolojileri ile ilgili yapılan çalışmalarda önemli bir yaklaşım olan Teknoloji Kabul Modeline dayalı olarak Kafkas Üniversitesi çalışanlarının teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının algılanan yarar ve algılanan kullanım kolaylığı ekseninde ölçülmesidir. Bu kapsamda 311 üniversite çalışanının görüşüne başvurulmuştur. Araştırma verileri kişisel bilgi formu yoluyla toplanmış ve elde edilen veriler istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Kişisel bilgi formu; demografik özelliklerle birlikte tutum, algılanan yarar ve kullanım kolaylığı ölçeklerine ait ifadelerden oluşmaktadır. Yapılan analizler sonucunda, üniversite çalışanlarının teknoloji kullanımına yönelik tutumları ile bilgisayar/internet teknolojilerine yönelik algılanan yarar ve kullanım kolaylığına ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca demografik özelliklere bakıldığında üniversite çalışanlarının cinsiyetine, aldıkları diplomaya, akademik derecesine ve çalışma statüsüne göre teknoloji kullanımına yönelik tutum puanları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ancak üniversite çalışanlarının yaşlarına, meslekteki kıdemine ve çalıştığı birime göre teknoloji kullanımına yönelik tutum puanları arasında anlamlı birer fark bulunmuştur. Bununla birlikte üniversite çalışanlarının yaşlarına, akademik derecesine, meslekteki kıdemine ve çalıştığı birime göre bilgisayar/internet teknolojilerine yönelik algılanan yarar ve kullanım kolaylığına ilişkin ölçek puanlarının arasında anlamlı birer fark bulunmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Turkish Studies-Social Sciences |
Dergi ISSN | 2667-5617 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2020 |
Cilt No | 15 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 65 / 82 |
Doi Numarası | 10.29228/TurkishStudies.39536 |