img
Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Eğitim Hizmet Kalitesi Değerlendirmeleri Üzerine Bir Araştırma   
Yazarlar
Doç. Dr. Filiz ASLAN ÇETİN Doç. Dr. Filiz ASLAN ÇETİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Seyhan ÖZTÜRK Doç. Dr. Seyhan ÖZTÜRK
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Günümüz koşullarında eğitim kurumlarında üzerinde önemle durulması gereken konu, verilen eğitimhizmetinin kalitesidir. Bu bağlamda hizmet kalitesinin sağlanabilmesi insan odaklı bir düşünüşlemümkündür. Bu yüzden çalışma içerisinde genel olarak muhasebe eğitimi alan üniversite öğrencilerininaldıkları eğitimin hizmet kalitesini oluşturan unsurları nasıl algıladıklarına değinilmiş ve bu doğrultudaKafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Şüphesizeğitim hizmeti sunan kişilerin ana tüketici grubu o eğitimi almak isteyen öğrencilerdir. Hizmette kaliteanlayışı, tüketici memnuniyetini kalıcı hale getirmek ve bu memnuniyetin sürdürülebilir olmasını sağlamayaçalışmak yönünde oluşturulmuştur. Dolayısıyla bu öğrencilerden kalite unsurlarının nelerden oluştuğu ve budurumun içerisine dahil oldukları fakülteyi nasıl etkilediği hakkında bilgi almak önem kazanmaktadır. Bukapsamda Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde muhasebe eğitimi almış 122 öğrenciyeanket uygulaması yapılmıştır. Araştırma grubuna işletme, iktisat ve siyaset bilimi ve kamu yönetimibölümünde okuyan dördüncü sınıf öğrencileri dahil edilmiştir. Çalışma içerisinde hizmet kalitesinin beş altboyutu olan; muhasebe eğitimi, müşteri odaklılık, saygı, fiziksel koşullar ve güvenlik aynı zamandaorganizasyon becerisi ve ulaşım unsurları incelenmiştir. Öğrencilerin demografik özelliklerine göre her birhizmet alt boyutu incelenerek faktör analizi yapılmıştır. Buna göre katılan öğrencilerin cinsiyet ve okuduklarıbölüm itibariyle anlamlı bir farklılık göze çarparken yaş gruplarına göre anlamlı bir farklılığarastlanmamıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Turkish Studies - Economy, Finance, Politics
Dergi ISSN 2667-5625
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2020
Cilt No 15
Sayı 1
Sayfalar 35 / 52
Doi Numarası 10.29228/TurkishStudies.39384
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Eğitim Hizmet Kalitesi Değerlendirmeleri Üzerine Bir Araştırma

Paylaş