img
img
Sürdürülebilir Pazarlama Ekseninde İkinci El Modasına Dair Bir Analiz    
Yazarlar (1)
Doç. Dr. Filiz ASLAN ÇETİN Doç. Dr. Filiz ASLAN ÇETİN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Günlük hayatta ve literatürde sıkça yer almaya başlayan “yenilik” ya da daha çarpıcı ifadesiyle “inovasyon” kavramı tüketim toplumlarının en popüler argümanlarından biridir. Ancak, sürekli yenilik isteyen bu toplumlar için oluşturulan ve üzerinden yaklaşık 200 yıl geçen Endüstri Devrimi’nden bu yana çok hızlı bir biçimde büyüyen üretim ve tüketim sistemleri, uzun süredir doğal dengeye kontrolsüz ve hırpalayıcı bir biçimde zarar vermektedir. Özellikle katlanan bir hızla üretimi devam eden tekstil sektörü, doğaya en fazla atık gönderen ve en fazla kaynak kullanılan alanlardan birisidir. Bu bağlamda, ikinci el giyim kullanımının artması, tekstil sektöründeki atık miktarının düşürülmesine ve sürdürülebilir pazarlama kapsamında kullanılan bir kavram olan geri dönüşüme fayda sağlamasına katkıda bulunabilecek bir unsur olabilmektedir. Bu argümandan hareketle, çalışma içerisinde ikinci el giysi tüketimi, bu tüketime bağlı olarak oluşturulan moda akımı ve bunun sürdürülebilir pazarlamaya yansıması incelenmeye alınmıştır. Yapılan incelemede, dünyadaki diğer ülkelerle kıyaslandığında Türkiye’de yeterli farkındalığın olmadığı görülmüş ve ikinci el pazarlarının yaygınlaşması ve öneminin artırılması sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı 1.Uluslararası Siyaset ve Sosyal Bilimler Sempozyumu
Kongre Tarihi 10-10-2018 / 12-10-2018
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Ardahan
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 7

Paylaş