img
Öğretmenlerin Çocuk Sevme Durumlarının Belirlenmesi: Kars Örneği   
Yazarlar
Doç. Dr. Rukiye TÜRK DELİBALTA Doç. Dr. Rukiye TÜRK DELİBALTA
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Funda KARDAŞ ÖZDEMİR Doç. Dr. Funda KARDAŞ ÖZDEMİR
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Gizem Kerimoğlu Yıldız
Mustafa Kemal Üniversitesi, Türkiye
Özet
Aile ve okul ortamında sevgiyle karşılaşan çocuklar gelecekte daha huzurlu bir ortam sağlanmasında önemli rol oynayabilirler. Bu çalışmada, ilk ve ortaöğretim kurumlarında öğretmenlerin çocuk sevme durumlarının belirlenmesi, bu durumun erkek ve kadın öğretmenler arasında bir farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmanın örneklemini, ilköğretim kurumlarından 155, ortaöğretim kurumlarından 314 ve diğer eğitim kurumlarından 21 olmak üzere toplam 500 öğretmen oluşturmuştur. Bu öğretmenlerin çocuk sevme durumlarını belirlemek amacıyla verilerin toplanmasında Barnett Çocuk Sevme Ölçeği ve araştırmacılar tarafından oluşturulan demografik veri formu kullanılmıştır. Cinsiyete göre bakıldığında kadın ve erkek öğretmenler arasında çocuk sevme durumu açısından istatistiksel olarak anlamı bir fark bulunmamıştır. Öğretmenlerin yaş grupları arttıkça çocuk sevme durumlarının arttığı, evli ve çocuk sahibi öğretmenlerin de bekar öğretmenlere göre çocuk sevme puanlarının daha yüksek olduğu ve bu farkların istatistiksel olarak anlamlı olduğu bulunmuştur. Bunun yanında mesleğini seven ve kendi isteğiyle tercih eden öğretmenlerin çocuk sevme puanları daha yüksek bulunmuş ve aralarındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin çocuk yaşamındaki etkilerinin büyüklüğü göz önüne alındığında çocuk sevme durumlarının birçok faktöre göre değişiklik gösterdiği belirlenmiş ve bu konuda farkındalık oluşturulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Dr Behcet Uz Children s Hospital
Dergi ISSN 2146-2372
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2017
Cilt No 7
Sayı 1
Sayfalar 45 / 52
Doi Numarası 10.5222/buchd.2017.045
Makale Linki http://www.behcetuzdergisi.com/jvi.asp?pdir=behcetuzplng=engun=BUCHD-58569look4=
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 8
Öğretmenlerin Çocuk Sevme Durumlarının Belirlenmesi: Kars Örneği

Paylaş