Yazarlar |
Doç. Dr. Yunus ZENGİN
Türkiye |
Öğr. Gör. Funda TOKUCU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bütün maddi ve manevi değerlerin bütünü olarak adlandırılankültürün küreselleşme süreci ile birlikte önemi bir kat daha artmıştır.Küresel bir köy haline gelen ekonomik pazarlar, birbirlerine benzerhomojen ürün ve hizmet sunan işletmelerin yoğun rekabet ortamıyaşadıkları yerler haline gelmiştir. Yaşanan bu değişim işletmeler ilebirlikte tüketici davranışlarında da etkili olmuş bilgili, sabırsız,makyavelist, var olan ile yetinmeyen ve araştırıcı özelliğe sahip birtüketici kesimin oluşmasına neden olmuştur. “Ne üretirsem satarım”düşüncesinin hâkimiyetini “müşterinin istediği ürünün üretilmesi”düşüncesine bırakıldığı günümüzde işletmelerin pazarlama ve yönetimstratejilerini faaliyette bulundukları piyasalardaki kültürel değerlere göreplanlamaları sürdürülebilir rekabet üstünlüğü elde etmelerinde büyükavantaj sağlayacaktır. Rekabetin uluslararası düzeye yükselmesi vedaralan pazarlarda güçlü olabilmek, farklı kültürlerin en iyi şekildeyönetilerek farklılıklardan kaynaklı oluşabilecek sorunların giderilmesinebağlıdır. Bu durum küresel bağlamda faaliyette bulunan işletmelerinbaşarısında önemli role sahiptir. Geçmişte birçok yönetici tarafından gözardı edilen ve hazırlanan politika ve stratejilerde arka planda tutulan buhususlar, birçok işletmenin başarısızlıklarına neden olmuştur.Düşünceden hareketle ele alınan çalışmada temel amaç Hofstede’ninkültürel farklılıklarının uluslararası arenada faaliyette bulunanişletmelerin yönetim ve pazarlama stratejilerine olan etkisinibelirlemektir. Bu bağlamda öncelikle Hofstede’nin kültürel farklılıklarıhakkında bilgi verilerek, kültürel farklılıkların uluslararası işletmecilik üzerindeki etkilerinin neler olduğu açıklanmış örnek ülkeuygulamalarıyla çalışma desteklenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Turkish Studies-Economics, Finance, Politics |
Dergi ISSN | 2667-5625 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 09-2019 |
Cilt No | 14 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 1135 / 1155 |
Doi Numarası | 10.29228/TurkishStudies.30172 |
Makale Linki | https://turkishstudies.net/economy |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 1 |