img
Tersyüz Edilmiş Sınıf Ortamında Yazma Becerileri Açısından Efl Öğrenci Başarılarının ve Algılarının İncelenmesi   
Yazarlar
Öğr. Gör. Meriç GÜRLÜYER Öğr. Gör. Meriç GÜRLÜYER
Türkiye
Prof. Dr. Gencer ELKILIÇ Prof. Dr. Gencer ELKILIÇ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada, temel olarak tersyüz edilmiş sınıf modelinde İngilizce yeterliliği alt orta düzeyinde olan birinci sınıf öğrencilerininyazma becerileri açısından algılarında ve onların yazma performanslarında önemli bir gelişme olup olmadığını tespit etmeamaçlanmaktadır. Çalışma, aynı zamanda tersyüz edilmiş model uygulamasında cinsiyete göre, hem öğrencilerin algılarındahem de yazma performanslarının iyileştirilmesinde anlamlı bir fark olup olmadığını tespit etmeye çalışmıştır. Bu amaçla,öğrencilere yazmayı öğrenmelerini sağlamak için on hafta süren tersyüz edilmiş bir öğrenme modeli uygulanmıştır. Model,öğretici videolardan ve çevrimiçi öğrenme materyallerinden oluşmaktadır. Araştırmaya Türkiye'nin doğusunda yer alan birdevlet üniversitesinden 101 öğrenci katılmıştır. Yazmadaki performanslarını tanımlamak için iki ön test ve son test ve algılarınıincelemek için de hem anket hem de öğrenci günlüklerini tamamlamışlardır. Yazmadaki test puanları, SPSS 22 üzerindepuanlama değerlendirme tablosu ile ölçülmüştür. Ayrıca, anket sonuçları da SPSS 22'de hesaplanmıştır. Öte yandan, öğrencigünlükleri dört kategori kodlama sistemi ile ölçülmüştür. Bulgular, öğrenciler lehine ortalama puanlar arasında istatistikselolarak anlamlı farklılıklar göstermiştir. Aynı zamanda, elde edilen sonuçlar, yazma performansındaki bu gelişmenin, büyükölçüde tersyüz edilmiş sınıf modeli metoduna atfedildiğini göstermiştir. Öğrencilerin tersyüz edilmiş modele ilişkin algılarınınolumlu olduğu belirtilmiştir. Buna rağmen, tersyüz edilmiş sınıf modelinde cinsiyet konusunda, öğrencilerin algıları ve yazmaperformanslarının gelişimi açısından anlamlı bir fark bulunamamıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2020
Cilt No 28
Sayı 3
Sayfalar 1471 / 1486
Doi Numarası 10.24106/kefdergi.4190
Makale Linki http://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.4190