Yazarlar |
Gökhan KERSE
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışma, motivasyon araçlarının (içsel ve dışsal) örgütsel bağlılık (normatif, devamlılık ve duygusal bağlılık) üzerindeki etkisini ortaya çıkarma amacıyla yapılmıştır. Çalışmada X ve Y kuşağının motivasyon araçlarını önemseme düzeyi ve örgütsel bağlılıkları da karşılaştırılmıştır. Bu doğrultuda, 171 kamu kurumu çalışanından anket tekniğiyle veriler toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS paketleme programıyla analiz edilmiştir. Analiz sonucundaki en temel bulgu; örgütsel bağlılık üzerinde dışsal motivasyon araçlarının etkisinin olduğudur. Ayrıca, çalışmadaki analizlere yönelik tüm bulgular yazındaki çalışmalarla karşılaştırılmıştır |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | BUSINESS MANAGEMENT STUDIES: AN INTERNATIONAL JOURNAL |
Dergi ISSN | 2148-2586 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2016 |
Cilt No | 4 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 1 / 23 |
Doi Numarası | 10.15295/bmij.v4i1.125 |
Makale Linki | http://www.bmij.org/index.php/1/article/view/125/102 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 7 |