img
Motivasyon Araçlarının Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkisi Kamu Kurumlarındaki X ve Y Kuşağı Karşılaştırması   
Yazarlar
 Gökhan KERSE Gökhan KERSE
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışma, motivasyon araçlarının (içsel ve dışsal) örgütsel bağlılık (normatif, devamlılık ve duygusal bağlılık) üzerindeki etkisini ortaya çıkarma amacıyla yapılmıştır. Çalışmada X ve Y kuşağının motivasyon araçlarını önemseme düzeyi ve örgütsel bağlılıkları da karşılaştırılmıştır. Bu doğrultuda, 171 kamu kurumu çalışanından anket tekniğiyle veriler toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS paketleme programıyla analiz edilmiştir. Analiz sonucundaki en temel bulgu; örgütsel bağlılık üzerinde dışsal motivasyon araçlarının etkisinin olduğudur. Ayrıca, çalışmadaki analizlere yönelik tüm bulgular yazındaki çalışmalarla karşılaştırılmıştır
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı BUSINESS MANAGEMENT STUDIES: AN INTERNATIONAL JOURNAL
Dergi ISSN 2148-2586
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2016
Cilt No 4
Sayı 1
Sayfalar 1 / 23
Doi Numarası 10.15295/bmij.v4i1.125
Makale Linki http://www.bmij.org/index.php/1/article/view/125/102