Yazarlar |
Daimi Koçak
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Gökhan KERSE
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Türkiye |
Mustafa Babadağ
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Günümüzde, özellikle müşterilerle doğrudan iletişimin gerekli olduğu sektörlerde faaliyet gösteren işletmeler, çalışanlardan işlerini yaparken müşterilerin beklentileri doğrultusunda davranış göstermelerini beklerler. Çalışanların kendilerinden beklenen davranışları sergilemelerinde birçok faktör etkili olabilir. Bu çalışmanın amacı psikolojik sözleşme ihlali ile duygusal emek arasındaki ilişkide örgütsel sinizmin aracı etkisinin tespit edilmesidir. Bu amacın gerçekleştirilmesine yönelik olarak Erzincan ilindeki 200 süpermarket çalışanından 133’üne anket tekniği uygulanarak veri elde edilmiştir. Elde edilen bu veriler SPSS ve AMOS istatistik programları kullanılarak test edilmiş ve yorumlanmıştır. Yapılan analizler sonucunda psikolojik sözleşme ihlalinin duygusal emek üzerindeki etkisinde örgütsel sinizmin kısmi aracı etkisinin olduğu tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | BUSINESS MANAGEMENT STUDIES: AN INTERNATIONAL JOURNAL |
Dergi ISSN | 2148-2586 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 08-2018 |
Cilt No | 6 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 584 / 605 |
Makale Linki | https://earsiv.kmu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11492/1625/Ko%c3%a7ak%2c%20Daimi%202018.pdf?sequence=1&isAllowed=y |