Yazarlar |
Habib ŞENER
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Tanrı’nın insanlara emir ve yasaklarını bildirmesi anlamınagelen vahiy kavramı özellikle ilâhî dinlerde merkezî bir konumda yeralmaktadır. Düşünce tarihinde birçok filozof vahiy ile ilgili görüşlerinidile getirmiştir. Paul Tillich, vahiy kavramının yanlış bir anlamdakullanıldığını düşünmektedir. Tillich’e göre vahiy, ilâhî konular veyaahlâkî normlar hakkında peygamberlere bildirilen bilgi değildir. Vahiybilgisi doğrudan ya da dolaylı olarak Tanrı’nın bilgisidir ve bundandolayı o analojik ya da semboliktir. Tillich, vahyi özgün ve bağımlıolmak üzere iki kısma ayırmaktadır. Özgün vahiy peygamberlereözgüdür. Bağımlı vahiy ise her insanın hayatında sürekli olarak yeralmaktadır. Bundan dolayı Tanrı’nın sözü Kutsal Kitaplar ilesınırlandırılmamalıdır. Tillich, vahiyle bağlantılı olarak vecd ve mucizehakkındaki görüşlerini de açıklamaktadır. Çünkü vahiy ancak vecd vemucize bağıntısında gerçekleşmektedir. Bunlara ek olarak Tillich,vahiy tarihinin başta Yahudilik ve Hıristiyanlık olmak üzere dinlerintarihi olmadığını ifade etmektedir. Bu makalede yirminci yüzyılın enönemli varoluşçu filozoflarından olan Paul Tillich’in vahiy anlayışıincelenecektir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | MCBÜ Sosyal Bilimler Dergisi |
Dergi ISSN | 1304-4796 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 03-2018 |
Cilt No | 16 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 261 / 290 |
Doi Numarası | 10.18026/cbayarsos.411498 |
Makale Linki | http://dergipark.gov.tr/cbayarsos |