img
Malzeme Bilimi ve Nano Mühendislik ProgramınınÖğrenme Çıktılarının Analizi   
Yazarlar
Doç. Dr. Hacı Hasan YOLCU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Açık ve ölçülebilir öğrenme çıktıları eğitim programlarının temelini oluşturmaktadır. Mühendislik eğitiminde öğretim sürecinin başarı ile sonuçlandırılması büyük ölçüde iyi yapılandırılmış öğrenme çıktılarına (kazanımlara) bağlıdır. Bu çalışmada Türkiye’deki özel bir üniversitenin mühendislik fakültesi malzeme bilimi ve nano mühendislik bölümü programındaki 41 derse ait 324 kazanım yapı bakımından incelendi ve iyi yapılandırılmış kazanımlar revize edilmiş Bloom taksonomisine göre sınıflandırıldı. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanıldı. Kazanımların çoğunluğunun (%54) zayıf yapılandırılmış kazanımlardan oluştuğu belirlendi. İyi yapılandırılmış kazanımlar analiz edildiğinde ise kazanımların en çok hatırlamak ve uygulamak alt boyutlarında toplandığı belirlendi. Çalışma sonuçları, Türkiye’de yapılacak mühendislik eğitimi programları için kaynak ve rehber niteliğindedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Higher Education and Science
Dergi ISSN 2146-5959
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2019
Cilt No 9
Sayı 3
Sayfalar 581 /
Doi Numarası 10.5961/jhes.2019.356
Makale Linki http://higheredu-sci.org/doi.php?doi=10.5961/jhes.2019.356
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Malzeme Bilimi ve Nano Mühendislik ProgramınınÖğrenme Çıktılarının Analizi

Paylaş