img
İlkokul Öğretim Programı 3 ve 4. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Kazanımlarının Revize Edilmiş Bloom Taksonomisi Açısından Analizi ve Değerlendirilmesi   
Yazarlar
Doç. Dr. Hacı Hasan YOLCU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada Fen Bı̇lı̇mlerı̇Dersi Öğretim Programında (Milli Eğitim Bakanlığı, 2017) yer alan 3. ve 4.sınıf kazanımların revize edilmiş Bloom taksonomisine göre analizini ve değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden doküman analiz metodu kullanılarak kazanımlarınanalizi yapılmış ve kazanımların revize edilmiş taksonomiye göre değerlendirilmesi yapılmıştır. Analizingüvenirliğinin ve geçerliğinin sağlanması için öncelikle araştırmacı ve iki uzman kişi tarafındankazanımların değerlendirilmesinde ortak bir yargı oluşturulmuştur. Daha sonra kazanımlar araştırmacılartarafından ayrı ayrı değerlendirilmiştir. Son olarak, araştırmacı ve uzmanlar tarafından analizlerde görüşbirliği ve görüş ayrılığı olan kazanımlar dikkate alınarak güvenirlik katsayısı formülü ile analizingüvenirliği 0.77 olarak belirlenmiştir. Kazanımlar Bilgi Boyutuna göre incelendiğinde % 6 olgusal, % 72kavramsal, % 18 işlemsel ve % 4 üst bilişsel bilginin yer aldığı belirlenmiştir. Kazanımlar Bilişsel SüreçBoyutu dikkate alınarak incelendiğinde % 7 hatırlama, % 43 anlama, % 12 uygulama, %7 analiz etme, %20değerlendirme ve %11 oluşturma olarak belirlenmiştir. Kazanımlar bilgi boyutunda genel olarakkavramsal bilgi, bilişsel süreç boyutunda ise anlama boyutunda toplandığı, kazanımların dağılımı bilgi vebilişsel süreç boyutlarının alt boyutlarında ise homojen bir dağılım göstermediği belirlenmiştir. Ayrıcakazanımların dağılımı çocukların zihinsel gelişim düzeyleriyle uygunluk göstermediği belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SCOPUS dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı İlköğretim Online
Dergi ISSN 1305-3515
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2019
Sayfalar 253 / 262
Doi Numarası 10.17051/ilkonline.2019.527214
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/doi/10.17051/ilkonline.2019.527214