img
Türk Basınında Patronsuz Gazetecilik Olgusu    
Yazarlar
Doç. Dr. Hakan YÜKSEL
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Türkiye’de medya alanındaki özelleştirme politikalarıyla birlikte gazetecilik alanında, televizyonculuk sektöründe ve diğer medya ortamlarında 1990’lı yıllarla birlikte medya yatırımcıları öne çıkmıştır. Gazetecilik mesleğinden uzak olan ve işadamı statüsüyle medya alanına adım atan bu yatırımcıların medya araçlarını holdingler bünyesinde toplaması, medya sahipliği olgusunu yeni bir boyuta taşımıştır. Patronsuz gazetecilik ise medya patronlarının şirket yönetir gibi medya araçlarını yönetmesine bir karşılık olarak ortaya çıkmıştır ve hem geleneksel medyada hem de internet medyasında etki uyandırmaya başlamıştır. Bu çalışmada da patronsuz gazeteciliğin geleneksel medyadaki konumu üzerinde durulmuştur ve nitel analiz metotları arasında yer alan içerik analizi yöntemiyle hareket edilerek örneklem olarak belirlenen ulusal gazeteler incelenmiştir. Aydınlık gazetesi ve Birgün gazetesinin bu bağlamda ele alındığı çalışmada, söz konusu gazetelerin patronsuz yapılarının gazete içeriklerine olan yansımaları üzerinde durularak değerlendirme yapılmıştır. Netice olarak patronsuz gazetelerin kurumsal yapıları, yayın politikaları, haber söylemleri, tiraj verileri ve köşe yazısı içerikleri mevcut farklılıklarıyla öne çıkarılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Türk Basını,Patronsuz Gazetecilik,Medya Sahipliği
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 1308-9196
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2022
Cilt No 40
Sayfalar 503 / 528
Doi Numarası 10.14520/adyusbd.931901
Makale Linki http://dx.doi.org/10.14520/adyusbd.931901
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Türk Basınında Patronsuz Gazetecilik Olgusu

Paylaş