img
Türk Basınında Patronsuz Gazetecilik Olgusu    
Yazarlar
Doç. Dr. Hakan YÜKSEL Doç. Dr. Hakan YÜKSEL
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Türkiye’de medya alanındaki özelleştirme politikalarıyla birlikte gazetecilik
alanında, televizyonculuk sektöründe ve diğer medya ortamlarında 1990’lı
yıllarla birlikte medya yatırımcıları öne çıkmıştır. Gazetecilik mesleğinden
uzak olan ve işadamı statüsüyle medya alanına adım atan bu yatırımcıların
medya araçlarını holdingler bünyesinde toplaması, medya sahipliği
olgusunu yeni bir boyuta taşımıştır. Patronsuz gazetecilik ise medya
patronlarının şirket yönetir gibi medya araçlarını yönetmesine bir karşılık
olarak ortaya çıkmıştır ve hem geleneksel medyada hem de internet
medyasında etki uyandırmaya başlamıştır. Bu çalışmada da patronsuz
gazeteciliğin geleneksel medyadaki konumu üzerinde durulmuştur ve nitel
analiz metotları arasında yer alan içerik analizi yöntemiyle hareket edilerek
örneklem olarak belirlenen ulusal gazeteler incelenmiştir. Aydınlık gazetesi
ve Birgün gazetesinin bu bağlamda ele alındığı çalışmada, söz konusu
gazetelerin patronsuz yapılarının gazete içeriklerine olan yansımaları
üzerinde durularak değerlendirme yapılmıştır. Netice olarak patronsuz
gazetelerin kurumsal yapıları, yayın politikaları, haber söylemleri, tiraj
verileri ve köşe yazısı içerikleri mevcut farklılıklarıyla öne çıkarılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 1308-9196
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2022
Cilt No 40
Sayfalar 503 / 528
Doi Numarası 10.14520/adyusbd.931901
Makale Linki http://dx.doi.org/10.14520/adyusbd.931901
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Türk Basınında Patronsuz Gazetecilik Olgusu

Paylaş