img
Tüketim Kültüründe Marka Bağımlılığı ve Kişilikler Üzerine Etkisi   
Yazarlar
Doç. Dr. Hakan YÜKSEL Doç. Dr. Hakan YÜKSEL
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Ülhak Çimen
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışma tüketim toplumunun oluşmasında ve gelişmesinde etken olan faktörlere negatif bir bakış açısı sergilemektedir. Özellikle insanların para kazanma hırsı tarihsel süreç içerisinde rasyonel aklın kullanılmasıyla birlikte modern bir hüviyete bürünmüş, kapitalist güçler insanoğlunu dünya toplumlarını tüketerek var olacaklarına inandırmış ve neticesinde sistematik işleyiş insanoğlunu tüketerek yaşar hale getirmiştir.Bu bağlamda çalışma Kranzberg Kanunu12bakış açısıyla, tüketim kültürünün güç olmasının yanı sıra teknolojik paradigmalar çerçevesinde marka kavramına endeksli; olumsuz etkilerini göstermeye çalışmaktadır ve modernliğin farklı evresi, post modern toplum, günümüz modern toplumu ve modernizm kavramları günümüz dünyasını ifade edecek içerikte kullanılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Journal of History School
Dergi ISSN 1308-5298
Dergi Tarandığı Indeksler TEİ, Research Bible
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2016
Cilt No 9
Sayı 28
Sayfalar 593 / 604
Doi Numarası 10.14225/Joh1019
Makale Linki http://dx.doi.org/10.14225/Joh1019
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Tüketim Kültüründe Marka Bağımlılığı ve Kişilikler Üzerine Etkisi

Paylaş