img
Medya Sektörü Bağlamında İş Zekâsı Kavramı ve Önemi   
Yazarlar
Ülhak Çimen
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Hakan YÜKSEL Doç. Dr. Hakan YÜKSEL
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Günümüzde hem enformasyon toplumunun beraberinde getirmiş olduğuyüksek teknolojiye bağımlı iş zekâsı hem de modern endüstriyel yeni ekonomianlayışının tüketicilere yönelik piyasalarda edinmiş olduğu iş zekâsı metotları sözkonusudur. Bu anlamda iş zekâsı konunun hem teknik tarafını hem de yönetimseltarafını kapsayıcı, bütünleştirici ve bağlayıcı bir çerçeve çizmektedir. Nitekim iş zekâsıgünümüzde büyük miktardaki verileri eleyen, gereksiz bilgileri ayıklayan, işe yararenformasyonları sayısallaştıran ve bunları bir arada dönüşüme tabi tutan bir sanat halinegelmiştir. Öte yandan gelişmiş anlamda iş zekâsını küreselleşme bağlamında doğruanaliz edebilmemiz için günümüzde özellikle çok uluslu şirketlerin dünya piyasasındavar olan etkisini kabul etmemiz gerekmektedir. Öyle ki bu şirketler bir dizi ekonomik,politik, sosyal ve kültürel ortamlarda faaliyet göstermektedir ve iş zekâsı açısındandeğerlendirildiğinde, içinde yaşadığımız zamana ve mekâna ait kavrayışlar, bukavrayışlara ait değerlendirmeler, bu değerlendirmelerle inşa edilmiş alışkanlıklarkısaca adına toplumsal sistem dediğimiz pratikler, ödüllendirmeler ve yaptırımlarmevcut dünya piyasasındaki durumu öne çıkarmaktadır. Söz konusu dünya piyasasınayön veren alanlardan birisi de medya sektörüdür ve iş zekası kavramı medya sektörüaçısından üzerinde durulması gereken bir noktadır. Bu bağlamda; teknik ve yönetimselolarak iş zekası kavramının medya sektöründeki mevcut boyutu, ele aldığımızçalışmanın merkezini oluşturmaktadır. Genel tarama modeliyle konuya ilişkin literatürverilerinin irdelendiği bu çalışmada, iş zekası kavramının medya sektörü kapsamındakiönemini ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Journal of History School
Dergi ISSN 1308-5298
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2018
Cilt No 11
Sayı 37
Sayfalar 55 / 69
Doi Numarası 10.14225/Joh1357
Makale Linki http://dx.doi.org/10.14225/Joh1357
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Medya Sektörü Bağlamında İş Zekâsı Kavramı ve Önemi

Paylaş