Yazarlar |
Hakan YÜKSEL
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Reklamların ticari olduğu kadar toplumsal yönü de bulunmaktadır ve bu bağlamdakamuoyu yararı gözetilerek hedef kitleye içerikler sunulabilmektedir. Söz konusu yararıöncelik edinen ve sosyal sorumluluğu dikkate alan yapımlar olarak, sosyal mesaj içeriklireklamlar öne çıkmaktadır. Bu tür reklamlarda farkındalık oluşturmak önemlidir vereklamın kitlesi etki altına alınarak hareket edilmektedir. Reklamların en etkili olduğualanlar ise medya araçlarıdır ve görsel/işitsel/yazınsal medyada sunulan reklamlarla etkiağı genişletilebilmektedir. Sunulan reklamların mesajını algılayabilmek için göstergeler deönemlidir ve bu göstergelerin derinlemesine çözümlenmesi gerekir. Bu husustan hareketedilerek mevcut çalışmada reklam içeriğinin çözümlenebilmesi için göstergebilimselyöntemden yararlanılmıştır ve ele alınan reklam filmi incelenmiştir. Sosyal mesaj niteliğisunan reklam filmi konumundaki içeriğin göstergebilimsel yöntemle analizi yapılırkengörsel, dilsel ve işitsel göstergelere odaklanılmıştır. Netice olarak elde edilen bulgular,reklam sahneleri ve tablo verileri eşliğinde yorumlanmıştır. Böylece göstergelerin düzanlamları ve yan anlamları vurgulanmaya çalışılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-4524 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 09-2021 |
Sayı | 55 |
Sayfalar | 33 / 55 |
Doi Numarası | 10.47998/ikad.934924 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.47998/ikad.934924 |