img
Sosyal Mesaj İçerikli Reklamlar: Türk Telekom Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Reklam Filminin Göstergebilimsel Çözümlemesi    
Yazarlar
Doç. Dr. Hakan YÜKSEL Doç. Dr. Hakan YÜKSEL
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Reklamların ticari olduğu kadar toplumsal yönü de bulunmaktadır ve bu bağlamdakamuoyu yararı gözetilerek hedef kitleye içerikler sunulabilmektedir. Söz konusu yararıöncelik edinen ve sosyal sorumluluğu dikkate alan yapımlar olarak, sosyal mesaj içeriklireklamlar öne çıkmaktadır. Bu tür reklamlarda farkındalık oluşturmak önemlidir vereklamın kitlesi etki altına alınarak hareket edilmektedir. Reklamların en etkili olduğualanlar ise medya araçlarıdır ve görsel/işitsel/yazınsal medyada sunulan reklamlarla etkiağı genişletilebilmektedir. Sunulan reklamların mesajını algılayabilmek için göstergeler deönemlidir ve bu göstergelerin derinlemesine çözümlenmesi gerekir. Bu husustan hareketedilerek mevcut çalışmada reklam içeriğinin çözümlenebilmesi için göstergebilimselyöntemden yararlanılmıştır ve ele alınan reklam filmi incelenmiştir. Sosyal mesaj niteliğisunan reklam filmi konumundaki içeriğin göstergebilimsel yöntemle analizi yapılırkengörsel, dilsel ve işitsel göstergelere odaklanılmıştır. Netice olarak elde edilen bulgular,reklam sahneleri ve tablo verileri eşliğinde yorumlanmıştır. Böylece göstergelerin düzanlamları ve yan anlamları vurgulanmaya çalışılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi
Dergi ISSN 2147-4524
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2021
Sayı 55
Sayfalar 33 / 55
Doi Numarası 10.47998/ikad.934924
Makale Linki http://dx.doi.org/10.47998/ikad.934924