img
img
Toplam 27769 kayıt

Big data techniques in science education and what story google trends tells us about science

Bülbül, M.Ş., Dos, S.R.P., Lıiz, L.I. (2017) "Big data techniques in science education and what story google trends tells us about science", ACTA SCIENTIAE, (0)   Bülbül, M.Ş., Dos, S.R.P., Lıiz, L.I. (2017) "Big data techniques in science education and what story google trends tells us about science", ACTA SCIENTIAE, (0)  
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
ACTA SCIENTIAE

Adapting smart phone applications about physics education to blind students

Link DOI     Bülbül, M.Ş., Garip, B., Yiğit, N. (2016) "Adapting smart phone applications about physics education to blind students", INTERNATIONAL PHYSICS CONFERENCE AT THE ANATOLIAN PEAK (IPCAP2016), 707 (0) p. 12039 Link DOI    " data-bs-content-id="YazarBilgi-17577"> Bülbül, M.Ş., Garip, B., Yiğit, N. (2016) "Adapting smart phone applications about physics education to blind students", INTERNATIONAL PHYSICS CONFERENCE AT THE ANATOLIAN PEAK (IPCAP2016), 707 (0) p. 12039 Link DOI     Bülbül, M.Ş., Garip, B., Yiğit, N. (2016) "Adapting smart phone applications about physics education to blind students", INTERNATIONAL PHYSICS CONFERENCE AT THE ANATOLIAN PEAK (IPCAP2016), 707 (0) p. 12039 Link DOI    
2016 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
INTERNATIONAL PHYSICS CONFERENCE AT THE ANATOLIAN PEAK (IPCAP2016)

Öğreşme Kavramının Termodinamik İlkeleri Açısından Değerlendirilmesi

Bülbül, M.Ş. (2015) "Öğreşme Kavramının Termodinamik İlkeleri Açısından Değerlendirilmesi", Eğitişim Dergisi, 12 (46)   Bülbül, M.Ş. (2015) "Öğreşme Kavramının Termodinamik İlkeleri Açısından Değerlendirilmesi", Eğitişim Dergisi, 12 (46)  
2015 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Eğitişim Dergisi

Gelecekte fizik eğitimi

Bülbül, M.Ş. (2006) "Gelecekte fizik eğitimi", Bilim ve Gelecek, (34)   Bülbül, M.Ş. (2006) "Gelecekte fizik eğitimi", Bilim ve Gelecek, (34)  
2006 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Bilim ve Gelecek

Farklılıklarından ötürü çocuklarımızı ayrıştırmalı mıyız yoksa kaynaştırmalı mıyız

Bülbül, M.Ş. (2010) "Farklılıklarından ötürü çocuklarımızı ayrıştırmalı mıyız yoksa kaynaştırmalı mıyız", Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 2010 (8) pp. 45-48   Bülbül, M.Ş. (2010) "Farklılıklarından ötürü çocuklarımızı ayrıştırmalı mıyız yoksa kaynaştırmalı mıyız", Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 2010 (8) pp. 45-48  
2010 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama

A distance experiment with a blind partner

Bülbül, M.Ş., Sahyun, S. (2010) "A distance experiment with a blind partner", Balkan Physics Letters, 18 (0) pp. 165-170   Bülbül, M.Ş., Sahyun, S. (2010) "A distance experiment with a blind partner", Balkan Physics Letters, 18 (0) pp. 165-170  
2010 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Balkan Physics Letters

Ermeni iddialarına karşı nükller tehtid stratejisi

Bülbül, M.Ş. (2005) "Ermeni iddialarına karşı nükller tehtid stratejisi", Polis Dergisi, 11 (44) pp. 215-217   Bülbül, M.Ş. (2005) "Ermeni iddialarına karşı nükller tehtid stratejisi", Polis Dergisi, 11 (44) pp. 215-217  
2005 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Polis Dergisi

Chaos Exploration and Inquıry Thread Cones Motion

Link   Bülbül, M.Ş., Karaman, A.C. (2015) "Chaos Exploration and Inquıry Thread Cones Motion", Journal of Inquiry Based Activities, (0) pp. 18-23 Link  " data-bs-content-id="YazarBilgi-17583"> Bülbül, M.Ş., Karaman, A.C. (2015) "Chaos Exploration and Inquıry Thread Cones Motion", Journal of Inquiry Based Activities, (0) pp. 18-23 Link   Bülbül, M.Ş., Karaman, A.C. (2015) "Chaos Exploration and Inquıry Thread Cones Motion", Journal of Inquiry Based Activities, (0) pp. 18-23 Link  
2015 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Journal of Inquiry Based Activities

Kaotik öğrenme ve kaotik öğretim programı

Link DOI   Bülbül, M.Ş. (2013) "Kaotik öğrenme ve kaotik öğretim programı", The Journal of Academic Social Science Studies, 6 (4) pp. 805-815 Link DOI  " data-bs-content-id="YazarBilgi-17584"> Bülbül, M.Ş. (2013) "Kaotik öğrenme ve kaotik öğretim programı", The Journal of Academic Social Science Studies, 6 (4) pp. 805-815 Link DOI   Bülbül, M.Ş. (2013) "Kaotik öğrenme ve kaotik öğretim programı", The Journal of Academic Social Science Studies, 6 (4) pp. 805-815 Link DOI  
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
The Journal of Academic Social Science Studies

Big Data with Small Cases A Method for Discovering Students Centered Contexts for Physics Courses

Bülbül, M.Ş. (2015) "Big Data with Small Cases A Method for Discovering Students Centered Contexts for Physics Courses", Themes in Science and Technology Education, 8 (2) pp. 105-114   Bülbül, M.Ş. (2015) "Big Data with Small Cases A Method for Discovering Students Centered Contexts for Physics Courses", Themes in Science and Technology Education, 8 (2) pp. 105-114  
2015 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Themes in Science and Technology Education

Fizik eğitimi esnasında kullanılan drama etkinliklerinin değerlendirilmesi

Bülbül, M.Ş. (2013) "Fizik eğitimi esnasında kullanılan drama etkinliklerinin değerlendirilmesi", Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 2013 (3) pp. 33-42   Bülbül, M.Ş. (2013) "Fizik eğitimi esnasında kullanılan drama etkinliklerinin değerlendirilmesi", Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 2013 (3) pp. 33-42  
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Middle Eastern & African Journal of Educational Research

Ortaöğretimde fizik öğretimi programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi

Engin, A.O., Bülbül, M.Ş. (2009) "Ortaöğretimde fizik öğretimi programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi", Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2 (1) pp. 47-65   Engin, A.O., Bülbül, M.Ş. (2009) "Ortaöğretimde fizik öğretimi programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi", Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2 (1) pp. 47-65  
2009 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi

An analysis of Turkish pre service physics teachers discussions of learning objectives of secondary school physics programme of study

Bülbül, M.Ş., Yıldırım, U. (2012) "An analysis of Turkish pre service physics teachers discussions of learning objectives of secondary school physics programme of study", The Online Journal of New Horizons in Education, 2 (4) pp. 9-12   Bülbül, M.Ş., Yıldırım, U. (2012) "An analysis of Turkish pre service physics teachers discussions of learning objectives of secondary school physics programme of study", The Online Journal of New Horizons in Education, 2 (4) pp. 9-12  
2012 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
The Online Journal of New Horizons in Education

Fizik eğitiminde güvenlik konularına yapılabilecek vurguların önemi

Bülbül, M.Ş. (2005) "Fizik eğitiminde güvenlik konularına yapılabilecek vurguların önemi", Polis Dergisi, 11 (45) pp. 189-195   Bülbül, M.Ş. (2005) "Fizik eğitiminde güvenlik konularına yapılabilecek vurguların önemi", Polis Dergisi, 11 (45) pp. 189-195  
2005 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Polis Dergisi

Using the knowledge of penumbra with a trick simulations

Bülbül, M.Ş., Wee, L.K. (2015) "Using the knowledge of penumbra with a trick simulations", Latin American Journal of Physics Education, 9 (4) p. 4406   Bülbül, M.Ş., Wee, L.K. (2015) "Using the knowledge of penumbra with a trick simulations", Latin American Journal of Physics Education, 9 (4) p. 4406  
2015 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Latin American Journal of Physics Education

The possibility of teaching some astrophysics subjects with marbling art

   Yiğit, N., Bülbül, M.Ş. (2009) "The possibility of teaching some astrophysics subjects with marbling art", ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES, 1 (3) pp. 103-113 [SSCI]    " data-bs-content-id="YazarBilgi-17591"> Yiğit, N., Bülbül, M.Ş. (2009) "The possibility of teaching some astrophysics subjects with marbling art", ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES, 1 (3) pp. 103-113 [SSCI]     Yiğit, N., Bülbül, M.Ş. (2009) "The possibility of teaching some astrophysics subjects with marbling art", ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES, 1 (3) pp. 103-113 [SSCI]    
2009 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES

Towards inclusive nature of science inos activities

Bülbül, M.Ş. (2013) "Towards inclusive nature of science inos activities", International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 4 (1) pp. 173-179   Bülbül, M.Ş. (2013) "Towards inclusive nature of science inos activities", International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 4 (1) pp. 173-179  
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Journal on New Trends in Education and Their Implications

In touch with distance and displacement

  Bülbül, M.Ş., Eryurt, K., Mhaiskar, V., Gupta, A. (2013) "In touch with distance and displacement", Phys. Educ., 48 (3) pp. 275-276   " data-bs-content-id="YazarBilgi-17593"> Bülbül, M.Ş., Eryurt, K., Mhaiskar, V., Gupta, A. (2013) "In touch with distance and displacement", Phys. Educ., 48 (3) pp. 275-276    Bülbül, M.Ş., Eryurt, K., Mhaiskar, V., Gupta, A. (2013) "In touch with distance and displacement", Phys. Educ., 48 (3) pp. 275-276   
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Phys. Educ.

Görme engelliler için matematik öğretim materyali tasarımı İğneli sayfa

Bülbül, M.Ş., Garip, B., Kurt, Ü.C., Demirtaş, D. (2012) "Görme engelliler için matematik öğretim materyali tasarımı İğneli sayfa", İlköğretim Online, 11 (4)   Bülbül, M.Ş., Garip, B., Kurt, Ü.C., Demirtaş, D. (2012) "Görme engelliler için matematik öğretim materyali tasarımı İğneli sayfa", İlköğretim Online, 11 (4)  
2012 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
İlköğretim Online

Üniversiteye Giriş Sınavı Birinciliği ve Üstün Yeteneklilik

Bülbül, M.Ş. (2010) "Üniversiteye Giriş Sınavı Birinciliği ve Üstün Yeteneklilik", International Journal of Educational Science, 2 (2) pp. 441-466   Bülbül, M.Ş. (2010) "Üniversiteye Giriş Sınavı Birinciliği ve Üstün Yeteneklilik", International Journal of Educational Science, 2 (2) pp. 441-466  
2010 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Journal of Educational Science