Türkçe
Türkçe
English
Anasayfa
Gelişmiş Arama
Akademisyen Arama
Yayın Arama
Proje Arama
Fikri Mülkiyet Arama
Ödül Arama
Tez Arama
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Raporlar ve İstatistikler
İletişim
Giriş
Giriş
Yayın Arama
Prof. Dr.
Doç. Dr.
Dr. Öğr. Üyesi
Öğr. Gör.
Arş. Gör.
Diğer
Toplam 27791 kayıt
Wavelet phase evaluation of white light interferograms
Link
DOI
Saraç, Z., Dursun, A.,
Yerdelen, S.
, Ecevit, F.N. (2005) "
Wavelet phase evaluation of white light interferograms
",
Measurement Science and Technology
, 16 (9) pp. 1878-1882
[SCI]
Link
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-24961">
Saraç, Z., Dursun, A.,
Yerdelen, S.
, Ecevit, F.N. (2005) "
Wavelet phase evaluation of white light interferograms
",
Measurement Science and Technology
, 16 (9) pp. 1878-1882
[SCI]
Link
DOI
Saraç, Z., Dursun, A.,
Yerdelen, S.
, Ecevit, F.N. (2005) "
Wavelet phase evaluation of white light interferograms
",
Measurement Science and Technology
, 16 (9) pp. 1878-1882
[SCI]
Link
DOI
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2005
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
Measurement Science and Technology
Relationship between Turkish Elementary Science Teachers Occupational Well Being and Some Contextual and Demographic Characteristics A Multivariate Analysis
Link
DOI
Yerdelen, S.
, Sungur, S., Klassen, R. (2016) "
Relationship between Turkish Elementary Science Teachers Occupational Well Being and Some Contextual and Demographic Characteristics A Multivariate Analysis
",
Education and Science
, 41 (183) pp. 147-161
[SSCI]
Link
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-24962">
Yerdelen, S.
, Sungur, S., Klassen, R. (2016) "
Relationship between Turkish Elementary Science Teachers Occupational Well Being and Some Contextual and Demographic Characteristics A Multivariate Analysis
",
Education and Science
, 41 (183) pp. 147-161
[SSCI]
Link
DOI
Yerdelen, S.
, Sungur, S., Klassen, R. (2016) "
Relationship between Turkish Elementary Science Teachers Occupational Well Being and Some Contextual and Demographic Characteristics A Multivariate Analysis
",
Education and Science
, 41 (183) pp. 147-161
[SSCI]
Link
DOI
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2016
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
Education and Science
Longitudinal Examination of Procrastination andAnxiety and Their Relation to Self Efficacy for Self Regulated Learning Latent Growth Curve Modeling
Link
DOI
Yerdelen, S.
, Mccaffrey, A., Klassen, R. (2016) "
Longitudinal Examination of Procrastination andAnxiety and Their Relation to Self Efficacy for Self Regulated Learning Latent Growth Curve Modeling
",
EDUCATIONAL SCIENCES: THEORY & PRACTICE
, 16 (1) pp. 5-22
[SSCI]
Link
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-24963">
Yerdelen, S.
, Mccaffrey, A., Klassen, R. (2016) "
Longitudinal Examination of Procrastination andAnxiety and Their Relation to Self Efficacy for Self Regulated Learning Latent Growth Curve Modeling
",
EDUCATIONAL SCIENCES: THEORY & PRACTICE
, 16 (1) pp. 5-22
[SSCI]
Link
DOI
Yerdelen, S.
, Mccaffrey, A., Klassen, R. (2016) "
Longitudinal Examination of Procrastination andAnxiety and Their Relation to Self Efficacy for Self Regulated Learning Latent Growth Curve Modeling
",
EDUCATIONAL SCIENCES: THEORY & PRACTICE
, 16 (1) pp. 5-22
[SSCI]
Link
DOI
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2016
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
EDUCATIONAL SCIENCES: THEORY & PRACTICE
Mühendislik Tasarım Temelli Fen Öğretiminin Mühendislik Kariyer Tercihlerine göre 7. Sınıf Öğrencilerinin Motivasyonlarına Etkisi
Bulut, E.K.,
Yerdelen, S.
, Taş, Y. (2021) "
Mühendislik Tasarım Temelli Fen Öğretiminin Mühendislik Kariyer Tercihlerine göre 7. Sınıf Öğrencilerinin Motivasyonlarına Etkisi
",
14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ
, Burdur, Türkiye, (
Mayıs 2021
)
Bulut, E.K.,
Yerdelen, S.
, Taş, Y. (2021) "
Mühendislik Tasarım Temelli Fen Öğretiminin Mühendislik Kariyer Tercihlerine göre 7. Sınıf Öğrencilerinin Motivasyonlarına Etkisi
",
14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ
, Burdur, Türkiye, (
Mayıs 2021
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2021
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ
A multidimensional, person-centered perspective on teacher engagement: evidence from Canadian and Australian teachers
Perera, H.,
Yerdelen, S.
, Mcllveen, P., Part, R. (2019) "
A multidimensional, person-centered perspective on teacher engagement: evidence from Canadian and Australian teachers
",
American Educational Research Association (AERA)
, Toronto, Kanada, (
Nisan 2019
)
Perera, H.,
Yerdelen, S.
, Mcllveen, P., Part, R. (2019) "
A multidimensional, person-centered perspective on teacher engagement: evidence from Canadian and Australian teachers
",
American Educational Research Association (AERA)
, Toronto, Kanada, (
Nisan 2019
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2019
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
American Educational Research Association (AERA)
The effect of teacher support end motivation on students self-regulation strategies in science class
Hafızoğlu, A.,
Yerdelen, S.
(2019) "
The effect of teacher support end motivation on students self-regulation strategies in science class
",
28th International Conference on Educational Studies (UCES-UBEK)
, Ankara, Türkiye, (
Nisan 2019
)
Hafızoğlu, A.,
Yerdelen, S.
(2019) "
The effect of teacher support end motivation on students self-regulation strategies in science class
",
28th International Conference on Educational Studies (UCES-UBEK)
, Ankara, Türkiye, (
Nisan 2019
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2019
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
28th International Conference on Educational Studies (UCES-UBEK)
Promoting preservice teachers attitudes toward socioscientific issues through a semester-long instruction
Yerdelen, S.
, Cansız, N., Cansız, M., Akçay, H. (2017) "
Promoting preservice teachers attitudes toward socioscientific issues through a semester-long instruction
",
International Conference on Research in Education and Science
, (pp. 186), Aydın, Türkiye, (
Mayıs 2017
)
Yerdelen, S.
, Cansız, N., Cansız, M., Akçay, H. (2017) "
Promoting preservice teachers attitudes toward socioscientific issues through a semester-long instruction
",
International Conference on Research in Education and Science
, (pp. 186), Aydın, Türkiye, (
Mayıs 2017
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2017
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
International Conference on Research in Education and Science
A Multilevel Investigation of Science Achievement: The Role of Learning Environment and Teacher Effectiveness
Yerdelen, S.
, Sungur, S. (2017) "
A Multilevel Investigation of Science Achievement: The Role of Learning Environment and Teacher Effectiveness
",
European Conference on Educational Research (ECER)
, Copenhagen, Danimarka, (
Ağustos 2017
)
Yerdelen, S.
, Sungur, S. (2017) "
A Multilevel Investigation of Science Achievement: The Role of Learning Environment and Teacher Effectiveness
",
European Conference on Educational Research (ECER)
, Copenhagen, Danimarka, (
Ağustos 2017
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2017
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
European Conference on Educational Research (ECER)
The mediator role of students’ science learning motivation between learning environment perceptions and science achievement
Hafızoğlu, A.,
Yerdelen, S.
(2018) "
The mediator role of students’ science learning motivation between learning environment perceptions and science achievement
",
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST)
, Muğla, Türkiye, (
Nisan 2018
)
Hafızoğlu, A.,
Yerdelen, S.
(2018) "
The mediator role of students’ science learning motivation between learning environment perceptions and science achievement
",
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST)
, Muğla, Türkiye, (
Nisan 2018
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2018
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST)
Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersinde Kullandıkları Öğrenme Stratejileri ile Fen Başarıları Arasındaki İlişki
Hafızoğlu, A.,
Yerdelen, S.
(2018) "
Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersinde Kullandıkları Öğrenme Stratejileri ile Fen Başarıları Arasındaki İlişki
",
ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ
, Balıkesir, Türkiye, (
Ekim 2018
)
Hafızoğlu, A.,
Yerdelen, S.
(2018) "
Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersinde Kullandıkları Öğrenme Stratejileri ile Fen Başarıları Arasındaki İlişki
",
ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ
, Balıkesir, Türkiye, (
Ekim 2018
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2018
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ
Determination Of Pre-Service Science Teachers’ Knowledge About Creative Thinking Skills
Himmetoğlu, E., Yerdelen, S.,
Yerdelen, S.
(2018) "
Determination Of Pre-Service Science Teachers’ Knowledge About Creative Thinking Skills
",
6. ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMLARIVE ÖĞRETİM KONGRESİ
, Kars, Türkiye, (
Eylül 2018
)
Himmetoğlu, E., Yerdelen, S.,
Yerdelen, S.
(2018) "
Determination Of Pre-Service Science Teachers’ Knowledge About Creative Thinking Skills
",
6. ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMLARIVE ÖĞRETİM KONGRESİ
, Kars, Türkiye, (
Eylül 2018
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2018
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
6. ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMLARIVE ÖĞRETİM KONGRESİ
Adaptation of Teacher Efficacy and Attitudes Toward STEM T-STEM Survey into Turkish
Taş, Y.,
Yerdelen, S.
, Kahraman, N. (2016) "
Adaptation of Teacher Efficacy and Attitudes Toward STEM T-STEM Survey into Turkish
",
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST)
, Muğla/Bodrum, Türkiye, (
Mayıs 2016
)
Taş, Y.,
Yerdelen, S.
, Kahraman, N. (2016) "
Adaptation of Teacher Efficacy and Attitudes Toward STEM T-STEM Survey into Turkish
",
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST)
, Muğla/Bodrum, Türkiye, (
Mayıs 2016
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2016
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST)
Mühendislik Tasarım Temelli Öğretim Yönteminin Elektrik ve Aynalar Konularına Uygulanması ile Öğrencilerin Fen ve Mühendislik Alanlarına Yönelik Tutumundaki Değişimin İncelenmesi
Bozkurt, H.A.,
Yerdelen, S.
, Gök, G. (2017) "
Mühendislik Tasarım Temelli Öğretim Yönteminin Elektrik ve Aynalar Konularına Uygulanması ile Öğrencilerin Fen ve Mühendislik Alanlarına Yönelik Tutumundaki Değişimin İncelenmesi
",
III. Ulusal Fizik Egitimi Kongresi
, Ankara, Türkiye, (
Eylül 2017
)
Bozkurt, H.A.,
Yerdelen, S.
, Gök, G. (2017) "
Mühendislik Tasarım Temelli Öğretim Yönteminin Elektrik ve Aynalar Konularına Uygulanması ile Öğrencilerin Fen ve Mühendislik Alanlarına Yönelik Tutumundaki Değişimin İncelenmesi
",
III. Ulusal Fizik Egitimi Kongresi
, Ankara, Türkiye, (
Eylül 2017
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2017
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
III. Ulusal Fizik Egitimi Kongresi
Prospective Science Teachers’ Self-Efficacy about Teaching andTeaching Practice with Their Ideas on Mentoring
Osmanoğlu, A., Taş, Y.,
Yerdelen, S.
(2017) "
Prospective Science Teachers’ Self-Efficacy about Teaching andTeaching Practice with Their Ideas on Mentoring
",
European Conference on Educational Research
, Kopenhag, Danimarka, (
Ağustos 2017
)
Osmanoğlu, A., Taş, Y.,
Yerdelen, S.
(2017) "
Prospective Science Teachers’ Self-Efficacy about Teaching andTeaching Practice with Their Ideas on Mentoring
",
European Conference on Educational Research
, Kopenhag, Danimarka, (
Ağustos 2017
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2017
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
European Conference on Educational Research
Investigating the Relation of Self Efficacy to Achievement and Engagement in Science by Considering Big Fish Little Pond Effect
Taş, Y.,
Yerdelen, S.
, Kahraman, N. (2015) "
Investigating the Relation of Self Efficacy to Achievement and Engagement in Science by Considering Big Fish Little Pond Effect
",
Annual meeting of NARST
, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, (
Nisan 2015
)
Taş, Y.,
Yerdelen, S.
, Kahraman, N. (2015) "
Investigating the Relation of Self Efficacy to Achievement and Engagement in Science by Considering Big Fish Little Pond Effect
",
Annual meeting of NARST
, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, (
Nisan 2015
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2015
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
Annual meeting of NARST
The Role of Pre Service Science Teachers Achievement Goal Orientation and Gender in Prediction of Self Regulation
Aydın-Beytur, S.,
Yerdelen, S.
(2015) "
The Role of Pre Service Science Teachers Achievement Goal Orientation and Gender in Prediction of Self Regulation
",
annual meeting of NARST
, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, (
Nisan 2015
)
Aydın-Beytur, S.,
Yerdelen, S.
(2015) "
The Role of Pre Service Science Teachers Achievement Goal Orientation and Gender in Prediction of Self Regulation
",
annual meeting of NARST
, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, (
Nisan 2015
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2015
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
annual meeting of NARST
The Influence of Science Teachers on the Quality of Classroom Learning Environment A Multilevel Investigation
Yerdelen, S.
, Sungur, S. (2015) "
The Influence of Science Teachers on the Quality of Classroom Learning Environment A Multilevel Investigation
",
European Conference on Educational Research (ECER)
, Budapeşte, Macaristan, (
Eylül 2015
)
Yerdelen, S.
, Sungur, S. (2015) "
The Influence of Science Teachers on the Quality of Classroom Learning Environment A Multilevel Investigation
",
European Conference on Educational Research (ECER)
, Budapeşte, Macaristan, (
Eylül 2015
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2015
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
European Conference on Educational Research (ECER)
The role of teaching practice in enhancing teaching efficacy beliefs of preservice science teachers
Yerdelen, S.
, Taş, Y., Osmanoğlu, A. (2016) "
The role of teaching practice in enhancing teaching efficacy beliefs of preservice science teachers
",
11th International Balkan Education and Science Conference
, Porec, Hırvatistan, (
Şubat 2016
)
Yerdelen, S.
, Taş, Y., Osmanoğlu, A. (2016) "
The role of teaching practice in enhancing teaching efficacy beliefs of preservice science teachers
",
11th International Balkan Education and Science Conference
, Porec, Hırvatistan, (
Şubat 2016
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2016
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
11th International Balkan Education and Science Conference
Fen bilimleri dersinde üstbilişsel öğrenme stratejileri ölçeğinin Türkçe ye uyarlanması Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Yerdelen, S.
, Taş, Y., Kahraman, N. (2016) "
Fen bilimleri dersinde üstbilişsel öğrenme stratejileri ölçeğinin Türkçe ye uyarlanması Geçerlik ve güvenirlik çalışması
",
12nd National Science and Mathematics Education Conference
, Trabzon, Türkiye, (
Eylül 2016
)
Yerdelen, S.
, Taş, Y., Kahraman, N. (2016) "
Fen bilimleri dersinde üstbilişsel öğrenme stratejileri ölçeğinin Türkçe ye uyarlanması Geçerlik ve güvenirlik çalışması
",
12nd National Science and Mathematics Education Conference
, Trabzon, Türkiye, (
Eylül 2016
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2016
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
12nd National Science and Mathematics Education Conference
Düşük sosyoekonomik düzeydeki öğrencilerin FETEMM e yönelik tutumlarının incelenmesi
Kahraman, N., Taş, Y.,
Yerdelen, S.
(2016) "
Düşük sosyoekonomik düzeydeki öğrencilerin FETEMM e yönelik tutumlarının incelenmesi
",
12nd National Science and Mathematics Education Conference
, Trabzon, Türkiye, (
Eylül 2016
)
Kahraman, N., Taş, Y.,
Yerdelen, S.
(2016) "
Düşük sosyoekonomik düzeydeki öğrencilerin FETEMM e yönelik tutumlarının incelenmesi
",
12nd National Science and Mathematics Education Conference
, Trabzon, Türkiye, (
Eylül 2016
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2016
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
12nd National Science and Mathematics Education Conference
«
851
852
853
854
855
856
857
858
859
860
»