Türkçe
Türkçe
English
Anasayfa
Gelişmiş Arama
Akademisyen Arama
Yayın Arama
Proje Arama
Fikri Mülkiyet Arama
Ödül Arama
Tez Arama
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Raporlar ve İstatistikler
İletişim
Giriş
Giriş
Yayın Arama
Prof. Dr.
Doç. Dr.
Dr. Öğr. Üyesi
Öğr. Gör.
Arş. Gör.
Diğer
Toplam 27791 kayıt
STEM career interest of low socioeconomic students
Yerdelen, S.
, Kahraman, N., Taş, Y. (2016) "
STEM career interest of low socioeconomic students
",
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST).
, Muğla/Bodrum, Türkiye, (
Mayıs 2016
)
Yerdelen, S.
, Kahraman, N., Taş, Y. (2016) "
STEM career interest of low socioeconomic students
",
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST).
, Muğla/Bodrum, Türkiye, (
Mayıs 2016
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2016
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST).
Turkish version of Students Ideas about Nature of Science Questionnaire A Validation Study
Cansız, M., Cansız, N., Taş, Y.,
Yerdelen, S.
(2016) "
Turkish version of Students Ideas about Nature of Science Questionnaire A Validation Study
",
Annual international conference of The National Association for Research in Science Teaching (NARST),
, Baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, (
Nisan 2016
)
Cansız, M., Cansız, N., Taş, Y.,
Yerdelen, S.
(2016) "
Turkish version of Students Ideas about Nature of Science Questionnaire A Validation Study
",
Annual international conference of The National Association for Research in Science Teaching (NARST),
, Baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, (
Nisan 2016
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2016
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
Annual international conference of The National Association for Research in Science Teaching (NARST),
Determining refractive index and temperature change maps of thermal lenses by using wavelet transform method.
Yerdelen, S.
, Saraç, Z., Ecevit, F.N. (2005) "
Determining refractive index and temperature change maps of thermal lenses by using wavelet transform method.
",
23rd International Physics Congress
, Muğla, Türkiye, (
Ekim 2005
)
Yerdelen, S.
, Saraç, Z., Ecevit, F.N. (2005) "
Determining refractive index and temperature change maps of thermal lenses by using wavelet transform method.
",
23rd International Physics Congress
, Muğla, Türkiye, (
Ekim 2005
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2005
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
23rd International Physics Congress
Optical characterization of the solutions containing dye by using interferometric methods
Yerdelen, S.
, Saraç, Z., Ecevit, F.N. (2006) "
Optical characterization of the solutions containing dye by using interferometric methods
",
10th National Chemistry Congress
, Kayseri, Türkiye, (
Eylül 2006
)
Yerdelen, S.
, Saraç, Z., Ecevit, F.N. (2006) "
Optical characterization of the solutions containing dye by using interferometric methods
",
10th National Chemistry Congress
, Kayseri, Türkiye, (
Eylül 2006
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2006
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
10th National Chemistry Congress
Conceptual Change Text Oriented Instruction and Science Education
Yerdelen, S.
(2009) "
Conceptual Change Text Oriented Instruction and Science Education
",
European Science Education Research Association (ESERA) Conference
, İstanbul, Türkiye, (
Ağustos 2009
)
Yerdelen, S.
(2009) "
Conceptual Change Text Oriented Instruction and Science Education
",
European Science Education Research Association (ESERA) Conference
, İstanbul, Türkiye, (
Ağustos 2009
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2009
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
European Science Education Research Association (ESERA) Conference
Perceptions of PhD Qualifying Examination by Doctoral Students and Directors
Haser, Ç., Taş, Y.,
Yerdelen, S.
(2010) "
Perceptions of PhD Qualifying Examination by Doctoral Students and Directors
",
European Conference on Educational Research (ECER)
, Helsinki, Finlandiya, (
Eylül 2010
)
Haser, Ç., Taş, Y.,
Yerdelen, S.
(2010) "
Perceptions of PhD Qualifying Examination by Doctoral Students and Directors
",
European Conference on Educational Research (ECER)
, Helsinki, Finlandiya, (
Eylül 2010
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2010
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
European Conference on Educational Research (ECER)
The role of self-regulatory processes in secondary school students’ biology achievement.
Yerdelen, S.
, Sungur, S., Klassen, R. (2012) "
The role of self-regulatory processes in secondary school students’ biology achievement.
",
International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD)
, Edmonton, Kanada, (
Temmuz 2012
)
Yerdelen, S.
, Sungur, S., Klassen, R. (2012) "
The role of self-regulatory processes in secondary school students’ biology achievement.
",
International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD)
, Edmonton, Kanada, (
Temmuz 2012
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2012
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD)
Turkish science teachers’ job satisfaction and relations with teacher burnout, efficacy beliefs and work load.
Yerdelen, S.
, Sungur, S. (2013) "
Turkish science teachers’ job satisfaction and relations with teacher burnout, efficacy beliefs and work load.
",
The British Psychological Society (BPS)
, Harrogate, İngiltere, (
Nisan 2013
)
Yerdelen, S.
, Sungur, S. (2013) "
Turkish science teachers’ job satisfaction and relations with teacher burnout, efficacy beliefs and work load.
",
The British Psychological Society (BPS)
, Harrogate, İngiltere, (
Nisan 2013
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2013
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
The British Psychological Society (BPS)
Measuring Teacher Engagement: Development of the Engaged Teachers Scale (ETS)
Klassen, R.,
Yerdelen, S.
, Durksen, T. (2013) "
Measuring Teacher Engagement: Development of the Engaged Teachers Scale (ETS)
",
15th Biennial Conference EARLI
, Münih, Almanya, (
Ağustos 2013
)
Klassen, R.,
Yerdelen, S.
, Durksen, T. (2013) "
Measuring Teacher Engagement: Development of the Engaged Teachers Scale (ETS)
",
15th Biennial Conference EARLI
, Münih, Almanya, (
Ağustos 2013
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2013
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
15th Biennial Conference EARLI
Factors affecting elementary students’ self-efficacy in learning science: A multilevel analysis
Yerdelen, S.
, Sungur, S. (2014) "
Factors affecting elementary students’ self-efficacy in learning science: A multilevel analysis
",
European Conference on Educational Research (ECER)
, Porto, Portekiz, (
Eylül 2014
)
Yerdelen, S.
, Sungur, S. (2014) "
Factors affecting elementary students’ self-efficacy in learning science: A multilevel analysis
",
European Conference on Educational Research (ECER)
, Porto, Portekiz, (
Eylül 2014
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2014
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
European Conference on Educational Research (ECER)
Predictors of pre-service science teacher self-efficacy
Yerdelen, S.
, Taş, Y., Sungur, S. (2012) "
Predictors of pre-service science teacher self-efficacy
",
European Conference on Educational Research (ECER)
, Cadiz, İspanya, (
Eylül 2012
)
Yerdelen, S.
, Taş, Y., Sungur, S. (2012) "
Predictors of pre-service science teacher self-efficacy
",
European Conference on Educational Research (ECER)
, Cadiz, İspanya, (
Eylül 2012
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2012
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
European Conference on Educational Research (ECER)
Turkish elementary science teachers’xx self-regulation profıles: examınation of gender difference
Yerdelen, S.
, Sungur, S. (2013) "
Turkish elementary science teachers’xx self-regulation profıles: examınation of gender difference
",
European Conference on Educational Research (ECER)
, İstanbul, Türkiye, (
Eylül 2013
)
Yerdelen, S.
, Sungur, S. (2013) "
Turkish elementary science teachers’xx self-regulation profıles: examınation of gender difference
",
European Conference on Educational Research (ECER)
, İstanbul, Türkiye, (
Eylül 2013
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2013
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
European Conference on Educational Research (ECER)
Doğu Anadolu Bölgesinde Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Dostu Davranışları, Tutumlarıve Kaygıları
Kapucu, S.,
Yerdelen, S.
, Yıldırım, B.Ç., Semiz, G.K., Demir-Atalay, T. (2014) "
Doğu Anadolu Bölgesinde Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Dostu Davranışları, Tutumlarıve Kaygıları
",
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eitimi Kongresi (UFBMEK)
, Adana, Türkiye, (
Eylül 2014
)
Kapucu, S.,
Yerdelen, S.
, Yıldırım, B.Ç., Semiz, G.K., Demir-Atalay, T. (2014) "
Doğu Anadolu Bölgesinde Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Dostu Davranışları, Tutumlarıve Kaygıları
",
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eitimi Kongresi (UFBMEK)
, Adana, Türkiye, (
Eylül 2014
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2014
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eitimi Kongresi (UFBMEK)
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının İdeal Öğretmen-Öğrenci Etkileşimi Algılarının Araştırılması.
Yerdelen, S.
, Taş, Y., Sungur, S. (2014) "
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının İdeal Öğretmen-Öğrenci Etkileşimi Algılarının Araştırılması.
",
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, UFBMEK
, Türkiye, (
Eylül 2014
)
Yerdelen, S.
, Taş, Y., Sungur, S. (2014) "
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının İdeal Öğretmen-Öğrenci Etkileşimi Algılarının Araştırılması.
",
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, UFBMEK
, Türkiye, (
Eylül 2014
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2014
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, UFBMEK
How Constructivist Learning Environment is Associated with Self-Efficacy towards Learning Science?
Dökmecioğlu, B., Taş, Y.,
Yerdelen, S.
(2018) "
How Constructivist Learning Environment is Associated with Self-Efficacy towards Learning Science?
",
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi
, Antalya, Türkiye, (
Nisan 2018
)
Dökmecioğlu, B., Taş, Y.,
Yerdelen, S.
(2018) "
How Constructivist Learning Environment is Associated with Self-Efficacy towards Learning Science?
",
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi
, Antalya, Türkiye, (
Nisan 2018
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2018
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi
The Relationship between Constructivist Learning Environment and Students’ Critical Thinking Dispositions in Science
Dökmecioğlu, B., Taş, Y.,
Yerdelen, S.
(2017) "
The Relationship between Constructivist Learning Environment and Students’ Critical Thinking Dispositions in Science
",
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology
, (
Mayıs 2017
)
Dökmecioğlu, B., Taş, Y.,
Yerdelen, S.
(2017) "
The Relationship between Constructivist Learning Environment and Students’ Critical Thinking Dispositions in Science
",
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology
, (
Mayıs 2017
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2017
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology
The role of teacher’s behaviour in students’ collective engegament in science class
Koçak, G., Subaşı, M., Taş, Y.,
Yerdelen, S.
(2017) "
The role of teacher’s behaviour in students’ collective engegament in science class
",
International Conference on Research in Education Science
, Aydın, Türkiye, (
Mayıs 2017
)
Koçak, G., Subaşı, M., Taş, Y.,
Yerdelen, S.
(2017) "
The role of teacher’s behaviour in students’ collective engegament in science class
",
International Conference on Research in Education Science
, Aydın, Türkiye, (
Mayıs 2017
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2017
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
International Conference on Research in Education Science
Teachers’ autonomy support and classmates’ support as predictors of students’ basic psychological needs in science
Subaşı, M., Koçak, G., Taş, Y.,
Yerdelen, S.
(2017) "
Teachers’ autonomy support and classmates’ support as predictors of students’ basic psychological needs in science
",
International Conference on Research in Mathematics, Science Technology’xx
, Aydın, Türkiye, (
Mayıs 2017
)
Subaşı, M., Koçak, G., Taş, Y.,
Yerdelen, S.
(2017) "
Teachers’ autonomy support and classmates’ support as predictors of students’ basic psychological needs in science
",
International Conference on Research in Mathematics, Science Technology’xx
, Aydın, Türkiye, (
Mayıs 2017
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2017
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
International Conference on Research in Mathematics, Science Technology’xx
Perceived teacher support, student motivation and engegament in science class: a path analysis
Subaşı, M., Koçak, G., Taş, Y.,
Yerdelen, S.
(2017) "
Perceived teacher support, student motivation and engegament in science class: a path analysis
",
International Conference on Research in Education Science
, Aydın, Türkiye, (
Mayıs 2017
)
Subaşı, M., Koçak, G., Taş, Y.,
Yerdelen, S.
(2017) "
Perceived teacher support, student motivation and engegament in science class: a path analysis
",
International Conference on Research in Education Science
, Aydın, Türkiye, (
Mayıs 2017
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2017
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
International Conference on Research in Education Science
Developing SENSES Student Experiences of Non Shared Environment Scales
Asbury, K.,
Yerdelen, S.
, Rimfeld, K., Durksen, T., Plomin, R. (2016) "
Developing SENSES Student Experiences of Non Shared Environment Scales
",
Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD)
, Vilnius, Litvanya, (
Temmuz 2016
)
Asbury, K.,
Yerdelen, S.
, Rimfeld, K., Durksen, T., Plomin, R. (2016) "
Developing SENSES Student Experiences of Non Shared Environment Scales
",
Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD)
, Vilnius, Litvanya, (
Temmuz 2016
)
Kurum Bilgileri
Dede Korkut Eğitim Fakültesi
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2016
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD)
«
861
862
863
864
865
866
867
868
869
870
»