img
Toplam 29130 kayıt

The Research of the Relation between Teachers’ Democratic Values and their Job Satisfaction

Link DOI   Bayramoğlu, E.O., KAYA, H.İ. (2017) "The Research of the Relation between Teachers’ Democratic Values and their Job Satisfaction", Kafkas Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (0) pp. 377-395 [TR Dizin] Link DOI  " data-bs-content-id="YazarBilgi-10031"> Bayramoğlu, E.O., KAYA, H.İ. (2017) "The Research of the Relation between Teachers’ Democratic Values and their Job Satisfaction", Kafkas Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (0) pp. 377-395 [TR Dizin] Link DOI   Bayramoğlu, E.O., KAYA, H.İ. (2017) "The Research of the Relation between Teachers’ Democratic Values and their Job Satisfaction", Kafkas Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (0) pp. 377-395 [TR Dizin] Link DOI  
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Kafkas Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Dair Uygulamalarda öğretmenAdaylarının Problem Çözme Algılarının İncelenmesi

KAYA, H.İ., Küçükali, R. (2009) "Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Dair Uygulamalarda öğretmenAdaylarının Problem Çözme Algılarının İncelenmesi", Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (42) pp. 215-223   KAYA, H.İ., Küçükali, R. (2009) "Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Dair Uygulamalarda öğretmenAdaylarının Problem Çözme Algılarının İncelenmesi", Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (42) pp. 215-223  
2009 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi

Investigation into the Prediction Level of Professional Values of Prospective Teachers within the Context of Critical Thinking Metacognition and Epistemological Beliefs in Turkey

Link DOI   Demir, Ö., Doğanay, A., KAYA, H.İ. (2016) "Investigation into the Prediction Level of Professional Values of Prospective Teachers within the Context of Critical Thinking Metacognition and Epistemological Beliefs in Turkey", International Education Studies, 9 (5) pp. 204-218 Link DOI  " data-bs-content-id="YazarBilgi-10033"> Demir, Ö., Doğanay, A., KAYA, H.İ. (2016) "Investigation into the Prediction Level of Professional Values of Prospective Teachers within the Context of Critical Thinking Metacognition and Epistemological Beliefs in Turkey", International Education Studies, 9 (5) pp. 204-218 Link DOI   Demir, Ö., Doğanay, A., KAYA, H.İ. (2016) "Investigation into the Prediction Level of Professional Values of Prospective Teachers within the Context of Critical Thinking Metacognition and Epistemological Beliefs in Turkey", International Education Studies, 9 (5) pp. 204-218 Link DOI  
2016 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Education Studies

ÖĞRETMENLERİN LİDERLİK YÖNELİM ALGILARININ YAŞ VE CİNSİYET DEĞİŞKENLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

DOI   SENGER, K., KAYA, H.İ. (2017) "ÖĞRETMENLERİN LİDERLİK YÖNELİM ALGILARININ YAŞ VE CİNSİYET DEĞİŞKENLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ", turan-sam, 9 (36) pp. 168-175 DOI  " data-bs-content-id="YazarBilgi-10034"> SENGER, K., KAYA, H.İ. (2017) "ÖĞRETMENLERİN LİDERLİK YÖNELİM ALGILARININ YAŞ VE CİNSİYET DEĞİŞKENLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ", turan-sam, 9 (36) pp. 168-175 DOI   SENGER, K., KAYA, H.İ. (2017) "ÖĞRETMENLERİN LİDERLİK YÖNELİM ALGILARININ YAŞ VE CİNSİYET DEĞİŞKENLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ", turan-sam, 9 (36) pp. 168-175 DOI  
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
turan-sam

AN INVESTIGATION OF TEACHERS’xx LEADERSHIP ORIENTATION PERCEPTIONS IN TERMS OF AGE AND GENDER VARIABLES

DOI   SENGER, K., KAYA, H.İ. (2017) "AN INVESTIGATION OF TEACHERS’xx LEADERSHIP ORIENTATION PERCEPTIONS IN TERMS OF AGE AND GENDER VARIABLES", TURAN-SAM(TURAN Stratejik Araştırmalar Merkezi), 9 (36) pp. 168-175 DOI  " data-bs-content-id="YazarBilgi-10035"> SENGER, K., KAYA, H.İ. (2017) "AN INVESTIGATION OF TEACHERS’xx LEADERSHIP ORIENTATION PERCEPTIONS IN TERMS OF AGE AND GENDER VARIABLES", TURAN-SAM(TURAN Stratejik Araştırmalar Merkezi), 9 (36) pp. 168-175 DOI   SENGER, K., KAYA, H.İ. (2017) "AN INVESTIGATION OF TEACHERS’xx LEADERSHIP ORIENTATION PERCEPTIONS IN TERMS OF AGE AND GENDER VARIABLES", TURAN-SAM(TURAN Stratejik Araştırmalar Merkezi), 9 (36) pp. 168-175 DOI  
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
TURAN-SAM(TURAN Stratejik Araştırmalar Merkezi)

An Evaluation on the Regression Level of Prospective Teachers’xx Metacognitive Skills in terms of their Community Service Activities Perceptions

Link DOI   KARTAL, M., Demir, Ö., KAYA, H.İ. (2017) "An Evaluation on the Regression Level of Prospective Teachers’xx Metacognitive Skills in terms of their Community Service Activities Perceptions", Universal Journal of Educational Research, 5 (1) pp. 1-10 Link DOI  " data-bs-content-id="YazarBilgi-10036"> KARTAL, M., Demir, Ö., KAYA, H.İ. (2017) "An Evaluation on the Regression Level of Prospective Teachers’xx Metacognitive Skills in terms of their Community Service Activities Perceptions", Universal Journal of Educational Research, 5 (1) pp. 1-10 Link DOI   KARTAL, M., Demir, Ö., KAYA, H.İ. (2017) "An Evaluation on the Regression Level of Prospective Teachers’xx Metacognitive Skills in terms of their Community Service Activities Perceptions", Universal Journal of Educational Research, 5 (1) pp. 1-10 Link DOI  
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Universal Journal of Educational Research

RE-EVALUATION OF THE COMPONENTS OF INTENSIVE ENGLISH PROGRAM IN TURKEY

ÜNSAL-ŞAKİROĞLU, H., KAYA, H.İ. (2017) "RE-EVALUATION OF THE COMPONENTS OF INTENSIVE ENGLISH PROGRAM IN TURKEY", Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26 (3) pp. 200-213   ÜNSAL-ŞAKİROĞLU, H., KAYA, H.İ. (2017) "RE-EVALUATION OF THE COMPONENTS OF INTENSIVE ENGLISH PROGRAM IN TURKEY", Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26 (3) pp. 200-213  
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Demokratik Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği Geliştirilmesi

Link   Bay, E., KAYA, H.İ., Gündoğdu, K. (2010) "Demokratik Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği Geliştirilmesi", NWSA: Education Sciences, 5 (2) pp. 646-664 Link  " data-bs-content-id="YazarBilgi-10038"> Bay, E., KAYA, H.İ., Gündoğdu, K. (2010) "Demokratik Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği Geliştirilmesi", NWSA: Education Sciences, 5 (2) pp. 646-664 Link   Bay, E., KAYA, H.İ., Gündoğdu, K. (2010) "Demokratik Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği Geliştirilmesi", NWSA: Education Sciences, 5 (2) pp. 646-664 Link  
2010 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
NWSA: Education Sciences

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Resim Öğretimi Dersine İlişkin Algılarının İncelenmesi Erzurum İli Örneği

Dilmaç, O., Koçyiğit, S., Tuğluk, M.N., KAYA, H.İ. (2008) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Resim Öğretimi Dersine İlişkin Algılarının İncelenmesi Erzurum İli Örneği", Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (17) pp. 94-107   Dilmaç, O., Koçyiğit, S., Tuğluk, M.N., KAYA, H.İ. (2008) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Resim Öğretimi Dersine İlişkin Algılarının İncelenmesi Erzurum İli Örneği", Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (17) pp. 94-107  
2008 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi

The Perceptions of Prospective Teachers on the Democratic Aspects of the Constructivist Learning Environment

Bay, E., Gündoğdu, K., KAYA, H.İ. (2010) "The Perceptions of Prospective Teachers on the Democratic Aspects of the Constructivist Learning Environment", Electronic Journal Of Research in Educational Psychology, 8 (2) pp. 617-642   Bay, E., Gündoğdu, K., KAYA, H.İ. (2010) "The Perceptions of Prospective Teachers on the Democratic Aspects of the Constructivist Learning Environment", Electronic Journal Of Research in Educational Psychology, 8 (2) pp. 617-642  
2010 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Electronic Journal Of Research in Educational Psychology

Öğretmen Adaylarının Bilişsel Farkındalık Beceri Düzeylerinin Eleştirel Düşünme Durumları İle İlişkilerinin İncelenmesi

DOI    Demir, Ö., KAYA, H.İ. (2015) "Öğretmen Adaylarının Bilişsel Farkındalık Beceri Düzeylerinin Eleştirel Düşünme Durumları İle İlişkilerinin İncelenmesi", Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5 (1) pp. 35-68 [TR Dizin] DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-10042"> Demir, Ö., KAYA, H.İ. (2015) "Öğretmen Adaylarının Bilişsel Farkındalık Beceri Düzeylerinin Eleştirel Düşünme Durumları İle İlişkilerinin İncelenmesi", Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5 (1) pp. 35-68 [TR Dizin] DOI    Demir, Ö., KAYA, H.İ. (2015) "Öğretmen Adaylarının Bilişsel Farkındalık Beceri Düzeylerinin Eleştirel Düşünme Durumları İle İlişkilerinin İncelenmesi", Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5 (1) pp. 35-68 [TR Dizin] DOI   
2015 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi

Prospectıve EFL Teachers Attıtudes Towards The Use Of Authentıc Materıals In Efl Readıng Classes

DOI   KAYA, H.İ., Han, T., Aybirdi, N. (2015) "Prospectıve EFL Teachers Attıtudes Towards The Use Of Authentıc Materıals In Efl Readıng Classes", The Journal of International Social Research, 8 (37) DOI  " data-bs-content-id="YazarBilgi-10043"> KAYA, H.İ., Han, T., Aybirdi, N. (2015) "Prospectıve EFL Teachers Attıtudes Towards The Use Of Authentıc Materıals In Efl Readıng Classes", The Journal of International Social Research, 8 (37) DOI   KAYA, H.İ., Han, T., Aybirdi, N. (2015) "Prospectıve EFL Teachers Attıtudes Towards The Use Of Authentıc Materıals In Efl Readıng Classes", The Journal of International Social Research, 8 (37) DOI  
2015 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
The Journal of International Social Research

Prospective teachers values in Turkish context

Link DOI   KAYA, H.İ. (2015) "Prospective teachers values in Turkish context", Educational Research and Reviews, 10 (15) pp. 2104-2113 Link DOI  " data-bs-content-id="YazarBilgi-10044"> KAYA, H.İ. (2015) "Prospective teachers values in Turkish context", Educational Research and Reviews, 10 (15) pp. 2104-2113 Link DOI   KAYA, H.İ. (2015) "Prospective teachers values in Turkish context", Educational Research and Reviews, 10 (15) pp. 2104-2113 Link DOI  
2015 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Educational Research and Reviews

A validation and reliability study of community service activities scale in Turkey A social evaluation

Demir, Ö., KAYA, H.İ., TAŞDAN, M. (2014) "A validation and reliability study of community service activities scale in Turkey A social evaluation", Educational Research and Reviews, 9 (14) pp. 456-465   Demir, Ö., KAYA, H.İ., TAŞDAN, M. (2014) "A validation and reliability study of community service activities scale in Turkey A social evaluation", Educational Research and Reviews, 9 (14) pp. 456-465  
2014 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Educational Research and Reviews

Turkish EFL Teachers Assessment Preferences and Practices in the Context of Constructivist Instruction

DOI   Han, T., KAYA, H.İ. (2014) "Turkish EFL Teachers Assessment Preferences and Practices in the Context of Constructivist Instruction", Journal of Studies in Education (Macrothink Institute), 4 (1) pp. 77-93 DOI  " data-bs-content-id="YazarBilgi-10046"> Han, T., KAYA, H.İ. (2014) "Turkish EFL Teachers Assessment Preferences and Practices in the Context of Constructivist Instruction", Journal of Studies in Education (Macrothink Institute), 4 (1) pp. 77-93 DOI   Han, T., KAYA, H.İ. (2014) "Turkish EFL Teachers Assessment Preferences and Practices in the Context of Constructivist Instruction", Journal of Studies in Education (Macrothink Institute), 4 (1) pp. 77-93 DOI  
2014 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Journal of Studies in Education (Macrothink Institute)

Demokratik Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği Geliştirilmesi Developing Democratic Constructivist Learning Environment Scale

DOI   Bay, E., KAYA, H.İ., Gündoğdu, K. (2010) "Demokratik Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği Geliştirilmesi Developing Democratic Constructivist Learning Environment Scale", E-NWSA Education Journal of New World Sciences Academy Sciences, 5 (2) pp. 646-664 DOI  " data-bs-content-id="YazarBilgi-10048"> Bay, E., KAYA, H.İ., Gündoğdu, K. (2010) "Demokratik Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği Geliştirilmesi Developing Democratic Constructivist Learning Environment Scale", E-NWSA Education Journal of New World Sciences Academy Sciences, 5 (2) pp. 646-664 DOI   Bay, E., KAYA, H.İ., Gündoğdu, K. (2010) "Demokratik Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği Geliştirilmesi Developing Democratic Constructivist Learning Environment Scale", E-NWSA Education Journal of New World Sciences Academy Sciences, 5 (2) pp. 646-664 DOI  
2010 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
E-NWSA Education Journal of New World Sciences Academy Sciences

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okuma Yazma Etkinliklerini Uygulamaya İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Tuğluk, İ.H., Kök, M., Koçyiğit, S., KAYA, H.İ., Gençdoğan, B. (2008) "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okuma Yazma Etkinliklerini Uygulamaya İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi", Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı, (17) pp. 72-81 [TR Dizin]   Tuğluk, İ.H., Kök, M., Koçyiğit, S., KAYA, H.İ., Gençdoğan, B. (2008) "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okuma Yazma Etkinliklerini Uygulamaya İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi", Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı, (17) pp. 72-81 [TR Dizin]  
2008 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı

Sınıf Öğretmenliği ABD Öğrencilerinin Başarı Yönelimi Algılarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi Atatürk Üniv Ondokuz Mayıs Üniv Örneği

Küçükoğlu, A., KAYA, H.İ., Ayça, T. (2010) "Sınıf Öğretmenliği ABD Öğrencilerinin Başarı Yönelimi Algılarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi Atatürk Üniv Ondokuz Mayıs Üniv Örneği", Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (2) pp. 121-136 [TR Dizin]   Küçükoğlu, A., KAYA, H.İ., Ayça, T. (2010) "Sınıf Öğretmenliği ABD Öğrencilerinin Başarı Yönelimi Algılarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi Atatürk Üniv Ondokuz Mayıs Üniv Örneği", Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (2) pp. 121-136 [TR Dizin]  
2010 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi