img
Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi   
Yazarlar
Ahmet Kaya
Türkiye
Hasan Bozaslan
Türkiye
 Şule FIRAT DURDUKOCA Şule FIRAT DURDUKOCA
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada; öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile onların cinsiyeti, branşı, akademik başarıları arasında anlamlı bir fark olup olmadığını tespit etmek ve ders çalışma alışkanlıkları ile öğrenme stilleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Harran Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan öğretmen adayları, örneklemini ise Sınıf Öğretmenliği, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği bölümlerinde öğrenim görmekte olan öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmada, öğretmen adaylarının kişisel bilgilerine ilişkin veriler, “Kişisel Bilgi Formu”, öğrenme stillerine ilişkin veriler “Kolb Öğrenme Stili Envanteri”, ders çalışma alışkanlıklarına ilişkin veriler ise “Ders Çalışma Alışkanlıklarını Belirleme Envanteri” kullanılarak toplanmıştır. Veriler SPSS 16.0 programında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde Ki-kare testi, Kolmogorov-Smirnov Z testi ve Pearson Momentler Çarpımı Korelâsyon Katsayısından yararlanılmıştır. Sonuç olarak; öğretmen adaylarının cinsiyeti, Anabilim Dalı, akademik başarıları, ders çalışma alışkanlıkları ile öğrenme stilleri arasında anlamlı bir fark tespit edilememiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 1304-0278
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2012
Cilt No 11
Sayı 41
Sayfalar 131 / 146
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5

Paylaş