Yazarlar |
Ahmet Kaya
Türkiye |
Hasan Bozaslan
Türkiye |
Doç. Dr. Şule FIRAT DURDUKOCA
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmada; öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile onların cinsiyeti, branşı, akademik başarıları arasında anlamlı bir fark olup olmadığını tespit etmek ve ders çalışma alışkanlıkları ile öğrenme stilleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Harran Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan öğretmen adayları, örneklemini ise Sınıf Öğretmenliği, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği bölümlerinde öğrenim görmekte olan öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmada, öğretmen adaylarının kişisel bilgilerine ilişkin veriler, “Kişisel Bilgi Formu”, öğrenme stillerine ilişkin veriler “Kolb Öğrenme Stili Envanteri”, ders çalışma alışkanlıklarına ilişkin veriler ise “Ders Çalışma Alışkanlıklarını Belirleme Envanteri” kullanılarak toplanmıştır. Veriler SPSS 16.0 programında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde Ki-kare testi, Kolmogorov-Smirnov Z testi ve Pearson Momentler Çarpımı Korelâsyon Katsayısından yararlanılmıştır. Sonuç olarak; öğretmen adaylarının cinsiyeti, Anabilim Dalı, akademik başarıları, ders çalışma alışkanlıkları ile öğrenme stilleri arasında anlamlı bir fark tespit edilememiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi |
Dergi ISSN | 1304-0278 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2012 |
Cilt No | 11 |
Sayı | 41 |
Sayfalar | 131 / 146 |