img
Doç. Dr. Meral METİN GÖKSU

Doç. Dr. Meral METİN GÖKSU

  • Dede Korkut Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
  • Sosyal Bilgiler Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
33
Atıf
30
h-index
3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tarih Öğretmenliği (Dr), 2013, 2017
Yüksek Lisans, Türkiye, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tarih (Yl) (Tezli), 2007, 2010
Yüksek Lisans, Türkiye, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tarih Öğretmenliği (Yl) (Tezsiz), 2006, 2007
Lisans, Türkiye, Erciyes Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Pr. (İö), 2002, 2006
Araştırma Alanları
Sosyal Bilgiler Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tarih Öğretmenliği (Dr), 2013, 2017
Yüksek Lisans, Türkiye, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tarih (Yl) (Tezli), 2007, 2010
Yüksek Lisans, Türkiye, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tarih Öğretmenliği (Yl) (Tezsiz), 2006, 2007
Lisans, Türkiye, Erciyes Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Pr. (İö), 2002, 2006
Kayıt Yok
İngilizce, YÖKDİL, 65, 05 Kasım 2, 2017
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Temel Eğitim Sosyal Bilgiler Eğitimi
2011-, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
Kayıt Yok
Kayıt Yok
2020-2021, TÜRK EĞİTİM TARİHİ, Lisans
2020-2021, UYGARLIK TARİHİ, Lisans
2020-2021, TÜRK EĞİTİM TARİHİ, Lisans
2020-2021, TÜRK EĞİTİM TARİHİ 2, Lisans
2020-2021, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2020-2021, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2020-2021, ALAN ÇALIŞMASI, Lisans
2020-2021, SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE DRAMA, Lisans
2020-2021, SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ, Lisans
2020-2021, MİKROÖĞRETİM, Lisans
2020-2021, EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER, Lisans
2020-2021, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans
2020-2021, İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ ve KÜLTÜRÜ, Lisans
2020-2021, ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ II, Lisans
2020-2021, ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ II, Lisans
2020-2021, ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ I, Lisans
2020-2021, ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ I, Lisans
2020-2021, EĞİTİME GİRİŞ, Lisans
2020-2021, EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ, Lisans
2020-2021, TÜRKİYE'DE YENİLEŞME HAREKETLERİ, Lisans
2020-2021, Okul Deneyimi, Lisans
2020-2021, OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI, Lisans
2020-2021, İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ ve KÜLTÜRÜ, Lisans
2020-2021, UYGARLIK TARİHİ, Lisans
2020-2021, ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ I, Lisans
2020-2021, ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ I, Lisans
2019-2020, TÜRK EĞİTİM TARİHİ, Lisans
2019-2020, UYGARLIK TARİHİ, Lisans
2019-2020, TÜRK EĞİTİM TARİHİ, Lisans
2019-2020, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2019-2020, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2019-2020, ALAN ÇALIŞMASI, Lisans
2019-2020, EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER, Lisans
2019-2020, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans
2019-2020, İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ ve KÜLTÜRÜ, Lisans
2019-2020, EĞİTİME GİRİŞ, Lisans
2019-2020, EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ, Lisans
2019-2020, TÜRKİYE'DE YENİLEŞME HAREKETLERİ, Lisans
2019-2020, Okul Deneyimi, Lisans
2019-2020, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans
2019-2020, OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI, Lisans
2019-2020, İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ ve KÜLTÜRÜ, Lisans
2019-2020, TÜRK EĞİTİM TARİHİ, Lisans
2019-2020, UYGARLIK TARİHİ, Lisans
2018-2019, TÜRK EĞİTİM TARİHİ, Lisans
2018-2019, TÜRK EĞİTİM TARİHİ, Lisans
2018-2019, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2018-2019, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2018-2019, ALAN ÇALIŞMASI, Lisans
2018-2019, İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ ve KÜLTÜRÜ, Lisans
2018-2019, EĞİTİME GİRİŞ, Lisans
2018-2019, EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ, Lisans
2018-2019, TÜRKİYE'DE YENİLEŞME HAREKETLERİ, Lisans
2018-2019, Okul Deneyimi, Lisans
2018-2019, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans
2018-2019, İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ ve KÜLTÜRÜ, Lisans
2018-2019, UYGARLIK TARİHİ, Lisans
2018-2019, UYGARLIK TARİHİ, Lisans
2018-2019, UYGARLIK TARİHİ, Lisans
2017-2018, ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ I, Lisans
2017-2018, ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ I, Lisans
2017-2018, EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ, Lisans
2017-2018, TÜRKİYE'DE YENİLEŞME HAREKETLERİ, Lisans
2017-2018, Okul Deneyimi, Lisans
2017-2018, Okul Deneyimi, Lisans
2017-2018, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans
2017-2018, İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ ve KÜLTÜRÜ, Lisans
2017-2018, ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ I, Lisans
2017-2018, ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ I, Lisans
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
METİN-GÖKSU, M., SÖMEN, T. (2021) "Museum tour in Social Studies education: Sample of Caucasian Military History Museum.", International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 6 (15) pp. 1082-1122 DOI  
METİN-GÖKSU, M. (2021) "SOCIAL STUDIES TEACHERS VIEWS ON CULTURAL HERITAGE EDUCATION", International Journal of Eurasian Education and Culture, 6 (13) pp. 1061-1093 DOI  
METİN-GÖKSU, M., Demir, Ö. (2021) "INVESTIGATION OF THE EXTENT TO WHICH METACOGNITION AND EPISTEMOLOGICAL BELIEFS PREDICT PROSPECTIVE TEACHERS’ ENTREPRENEURIAL DISPOSITIONS", International Online Journal of Education and Teaching, 8 (1) pp. 310-334 Link   
SÖMEN, T., METİN-GÖKSU, M. (2020) "Teacher Opinions on the Use of Educational Games in Social Studies Course", International Journal of Progressive Education (IJPE), 16 (6) pp. 164-183 DOI  
METİN-GÖKSU, M. (2020) "The Opinions of Prospective Teachers on Using Folk Songs in Social Studies Teaching", Educational Policy Analysis and Strategic Research, 15 (4) pp. 315-329 Link DOI  
METİN-GÖKSU, M. (2020) "Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Tarih Konularının Öğretimine Yönelik Görüşleri", Kastamonu Eğitim Dergisi, (5) pp. 1946-1955 [TR Dizin] Link DOI   
METİN-GÖKSU, M. (2020) "Sınıf Dışı Öğrenme Ortamları: Köy Enstitüleri Örneği", Turkish History Education Journal, 9 (1) pp. 1-16 [TR Dizin] Link DOI   
METİN-GÖKSU, M., SÖMEN, T. (2019) "HISTORY TEACHERS’ VIEWS ON USING LOCAL HISTORY", EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION STUDIES, 6 (2) pp. 253-274 Link DOI  
METİN-GÖKSU, M., Aslan, B. (2019) "Hayırseverlerin eğitime katkısı: Kayseri ili örneği", Türkiyat Araştırmaları Enstitü Dergisi(TAED), (64) pp. 499-514 [TR Dizin] Link DOI   
METİN-GÖKSU, M., SÖMEN, T. (2018) "Opinions of Social Studies Prospective Teachers on Out-of-School Learning", European Journal of Educational Research (EUJER), 7 (4) pp. 745-752 DOI  
Taşyürek, Z., METİN-GÖKSU, M., SÖMEN, T. (2018) "BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİNİ TARİH DERS KONULARINA UYGULAMA", Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (65) pp. 354-369 Link  
SÖMEN, T., METİN-GÖKSU, M. (2017) "Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Derslerinde Sözlü ve Yazılı Edebi Ürünleri Kullanmaları Durumu", Journal of Turkish Studies, 12 (18) pp. 561-576 [TR Dizin] DOI   
Sömen, T., METİN-GÖKSU, M., Taşyürek, Z. (2017) "DEMOKRASİNİN SERÜVENİ ÜNİTESİNDE SOSYAL KATILIM BECERİSİNİN YERİ", The Journal of Social Sciences, 12 (12) pp. 218-233 DOI  
Taşyürek, Z., METİN-GÖKSU, M. (2016) "Ortaokul 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde İnternet Kullanma Becerileri Erzurum İli Örneği", turansam, (0) [TR Dizin] Link  
Taşyürek, Z., METİN-GÖKSU, M. (2016) "Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Çocukların İnternet Kullanımı Hakkındaki Veli Görüşleri: Erzurum İli Örneği", akademik bakış, (0) Link  
METİN-GÖKSU, M., Taşyürek, Z. (2016) "ORTAOKUL SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARININ ÖĞRENCİLERİN GELİŞİMSEL DÜZEYİNE UYGUNLUĞUNUN İNCELENMESİ", Turkish Studies, 11 (3) pp. 1753-1768 [TR Dizin] Link DOI   
Demir, Ö., KAYA, H.İ., METİN-GÖKSU, M. (2012) "Lise Oğrencilerinde Okul Kulturunun Bir Ogesi Olarak Okul Yasam Kalitesi Algısının Incelenmesi", Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2 (4) pp. 9-28 [TR Dizin] Link  
TAŞDAN, M., KAYA, H.İ., KOP, Y., METİN-GÖKSU, M. (2012) "Öğretmen adaylarının öğretim elemanlarının demokratik davranışlarına ilişkin algıları (Kars İli Örneği).", Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2 (1) pp. 39-50 [TR Dizin] Link  
METİN-GÖKSU, M. (2021) "GÜNÜMÜZ DÜNYA SORUNLARINA YÖNELİK SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ", INTERNATIONAL CONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES- 5 , (pp. 648-664), Bodrum, Türkiye, (Mayıs 2021
METİN-GÖKSU, M. (2020) "EĞİTSEL OYUN KULANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN ADAYI VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ", 3.Uluslararası Sosyal Bilimleri Kongresine (USBIK 2020) , Kayseri, Türkiye, (Temmuz 2020
SÖMEN, T., METİN-GÖKSU, M. (2018) "SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE EĞİTSEL OYUN KULANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ", 9th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA-2018) , Roma, İtalya, (Ekim 2018
METİN-GÖKSU, M., SÖMEN, T. (2018) "TARİH ÖĞRETMENLERİNİN YEREL TARİH KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ", 9th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA-2018) , Roma, İtalya, (Ekim 2018
BOY, A., METİN-GÖKSU, M. (2017) "Reşit Galip’in Eğitim Alanındaki Faaliyetleri", Alaattin Keykubat Üniversitesi II. Sosyal Bilimler Sempozyumu , (pp. 143-155), Antalya, Türkiye, (Kasım 2017
SÖMEN, T., METİN-GÖKSU, M., Taşyürek, Z. (2017) "Demokrasinin serüveni ünitesinde sosyal katılım becerisinin yeri", 2. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU , (pp. 206), Antalya, Türkiye, (Haziran 2017
SÖMEN, T., METİN-GÖKSU, M. (2017) "Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Derslerinde Sözlü ve Yazılı Edebi Ürünleri Kullanmaları Durumu", 6. ULUSLAR ARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU , (pp. 126-127), Eskişehir, Türkiye, (Mayıs 2017
KOP, Y., METİN-GÖKSU, M. (2012) "MEDENİYETTE ZİRVE: OSMANLI DEVLETİ DÖNEMİNDE HAYVANATI KORUYAN KURUMLARIN VARLIĞINA/ÖNEMİNE ÇEŞİTLİ ÖRNEKLER", Uluslararası Osmanlı Medeniyetinde Şehir Sempozyumu , Çorum, Türkiye, (Kasım 2012
KOP, Y., METİN-GÖKSU, M. (2012) "Hiç Bir Ülkenin İlgilenmekten Vazgeçemediği Okul Kitapları: İki Örneğin Karşılaştırılması", 2. International Symposium on History Education , Trabzon, Türkiye, (Haziran 2012
Kayıt Yok
METİN-GÖKSU, M. (2021) "OSMANLI DÖNEMI KAYSERI KÜTÜPHANELERI", Kitap: KAYSERİ EĞİTİM TARİHİ ARAŞTIRMALARI Eski Çağlardan Osmanlı Devleti’nin Sonlarına Kadar, Kayseri/Türkiye : Kayseri Büyükşehir Belediyesi Kültür Yayınları, Bölüm Sayfaları: 341 / 349, ISBN: 978–605–9117-57-9 
METİN-GÖKSU, M., SÖMEN, T. (2021) "Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının Geliştirilmesi", Kitap: Kuramdan Uygulamaya Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 88 / 128, ISBN: 9786257880855 
METİN-GÖKSU, M., SÖMEN, T. (2021) "DRAMA YÖNTEMI VE SOSYAL BILGILER ÖĞRETIMINDE KULLANIMI", Kitap: UYGULAMA ÖRNEKLERİYLE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ (STRATEJI-YÖNTEM-TEKNIK), Ankara/Türkiye : NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ. SERTİFİKA NO.: 40340, Bölüm Sayfaları: 309 / 333, ISBN: 978-625-439-906-0 
METİN-GÖKSU, M. (2020) "SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE TARİH KONULARININ ÖĞRETİMİNDE BULMACA KULLANIMI", Kitap: OSMANLI’DAN CUMHURİYET’EToplum ve Eğitim, : Sonçağ Akademi, Bölüm Sayfaları: 121 / 134, ISBN: 9786250000000 
SÖMEN, T., METİN-GÖKSU, M. (2018) "Opinions of Social Studies Teachers Towards Out- Of- School Learning", Kitap: Current Trends in Social Studies, Riga/Letonya : Lambert Academic Publishing, Bölüm Sayfaları: 157 / 168, ISBN: 978-613-9-92761-6 
KOP, Y., METİN-GÖKSU, M. (2015) "Hiç Bir Ülkenin İlgilenmekten Vazgeçemediği Okul Kitapları: İki Örneğin Karşılaştırılması", Kitap: Prof. Dr. Abdülkadir Yuvalı Armağanı, Kayseri/Türkiye : Kardeşler Ofset, Bölüm Sayfaları: 865 / 890, ISBN: 978-605-84503-0-1 
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Kafkas Üniversitesi
2017 - 2021 13
Kafkas Üniversitesi
2012 - 2015 4
Zeynep Taşyürek
Bayburt Üniversitesi
2016 - 2018 4
Kafkas Üniversitesi
2012 2
Özden Demir
Kafkas Üniversitesi
2012 - 2021 2
Zeynep Taşyürek
-
2016 - 2017 2
Kafkas Üniversitesi
2017 1
Kafkas Üniversitesi
2012 1
Betül Aslan
Atatürk Üniversitesi
2019 1
Tuğba Sömen
-
2017 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78424
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı 3427
YÖKSİS Bilim Alanı Temel Eğitim 201
Anahtar Kelimeler Sosyal Bilgiler Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 40 45 50 80 30 110 175 0 0 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 431 . 457 . 498 . 464 . 514 . 421 . 450 . - - -
Sıra (Temel Alan İçinde) 50 . 54 . 55 . 44 . 61 . 26 . 23 . - - -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 18 . 20 . 22 . 17 . 28 . 7 . 7 . - - -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 5 . 4 . 5 . 3 . 10 . 1 . 2 . - - -
Toplam Yayın 1 3 5 5 2 6 7 0 0 0
Toplam Makale 0 3 2 2 2 4 3 0 0 0
Toplam Kitap 1 0 0 1 0 1 3 0 0 0
Toplam Bildiri 0 0 3 2 0 1 1 0 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 0 3 1 1 2 4 3 0 0 0
Makale (Ulusal) 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 1 0 0 1 0 1 3 0 0 0
Bildiri (Uluslararası) 0 0 3 2 0 1 1 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri