img
Selcan SUNGUR ALHAN

Dr. Öğr. Üyesi Selcan SUNGUR ALHAN

  • Dede Korkut Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
  • Fen Bilgisi Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
24
Atıf
0
h-index
0
Proje
2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2014, 2017
Yüksek Lisans, Türkiye, Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitim (Yl) (Tezli), 2009, 2014
Lisans, Türkiye, Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2005, 2009
Araştırma Alanları
Fen Bilgisi Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2014, 2017
Yüksek Lisans, Türkiye, Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitim (Yl) (Tezli), 2009, 2014
Lisans, Türkiye, Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2005, 2009
Kayıt Yok
İngilizce, ÜDS, 77, 2010-ÜDS S, 2010
İngilizce, KPDS, 72, 2010-KPDS , 2010
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Fen Bilgisi Eğitimi Fen Bilgisi Eğitimi
2018-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2011-, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Kayıt Yok
Merve Cengiz, Yüksek Lisans, Mobil artırılmış gerçeklik uygulamalarının ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin "Vücudumuzdaki Sistemler" ünitesi ile ilgili kavram yanılgılarının giderilmesine ve akademik başarılarına etkisi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Şeyda Nur Sultan Öztürk, Yüksek Lisans, Türkiye'de ortak bilgi yapılandırma modeline yönelik fen eğitimi alanında yapılan yüksek lisans ve doktora tezlerinin içerik analizi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
2021-2022, Fen Öğretimi Lab. Uyg-II, Lisans
2021-2022, Fen Öğretimi Lab. Uyg-I, Lisans
2021-2022, Disiplinlerarası Fen Öğretimi, Lisans
2019-2020, Deney Becerilerinin Geliştirilmesi ve Uygulanması-I, Yüksek Lisans
2019-2020, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2019-2020, FEN ÖĞRETİMİ LAB. UYGULAMALARI-II, Lisans
2019-2020, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-II, Lisans
2019-2020, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2018-2019, Deney Becerilerinin Geliştirilmesi ve Uygulanması-I, Yüksek Lisans
2018-2019, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2018-2019, Fen Öğretimi Lab. Uygulamaları-II, Lisans
2018-2019, Okul Deneyimi, Lisans
2018-2019, Özel Öğretim Yöntemleri, Lisans
Kayıt Yok
KALA, N., SUNGUR-ALHAN, S. (2023) "From Professional Knowledge to Practice: The Effect of Academic Counseling Model Based on Academic-Teacher Collaboration on Pedagogical Content Knowledge", Science Education International, 34 (4) pp. 312-322 DOI  
SUNGUR-ALHAN, S. (2022) "Ortak Bilgi Yapılandırma Modeline Dayalı Öğretimin Öğretmen Adaylarının Ders Planları Üzerine Etkisi", Çukurova University Faculty of Education Journal, 51 (1) pp. 1-41 [ESCI] Link   
KALA, N., KİRMAN-BİLGİN, A., SUNGUR-ALHAN, S. (2021) "Akademisyenler ve Öğretmenler Arasındaki İletişimin Hizmet Sürecindeki Öğretmen Eğitimine Yansımalarının İncelenmesi", Cumhuriyet International Journal of Education, 10 (2) pp. 579-600 [TR Dizin] DOI   
SUNGUR-ALHAN, S., Şimşek, Ü. (2020) "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgileri Üzerine Harmanlanmış Öğrenme Ortamının Etkisi: Özel Öğretim Yöntemleri-II", Kastamonu Eğitim Dergisi, 28 (6) pp. 2305-2318 [TR Dizin] Link DOI    
SUNGUR-ALHAN, S. (2020) "Harmanlanmış Öğrenme Ortamına Yönelik Fen Bilimleri ÖğretmenAdaylarının Görüşleri", Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (2) pp. 397-414 [TR Dizin] DOI    
KALA, N., SUNGUR-ALHAN, S., KİRMAN-BİLGİN, A. (2019) "Akademisyen ve Öğretmen Perspektifinden Türkiye deki Hizmet Sürecindeki Öğretmen Eğitiminin İncelenmesi", Yuzunci Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 116 (1) pp. 1277-1307 [TR Dizin] DOI    
KİRMAN-BİLGİN, A., KALA, N., SUNGUR-ALHAN, S. (2019) "EĞİTİM FAKÜLTESİ VE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARASINDAKİ İŞ BİRLİĞİ SÜRECİNİN İNCELENMESİ", Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (33) pp. 1-32 [TR Dizin] DOI    
SAKA, T., Akcanca, N., KALA, N., SUNGUR-ALHAN, S. (2018) "Araştırma Sorgulamayla İlgili Verilen Eğitimin Öğretmen Adaylarının Planlama ve Uygulama Süreçlerine Etkisi", Necatibey Faculty of Education Electronics Journal of Science and Mathematics Education, 12 (1) pp. 180-204 [TR Dizin] DOI    
ÖNEL, A., ALKAN, H., ALKAN, M., Akcanca, N., SUNGUR-ALHAN, S., SAKA, T. (2015) "KARS İLİ İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRENCİLERİNİN BESLENME ALIŞKANLIKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ", caucasian journal of science, (0)  
SAKA, T., ALKAN, M., GÖKSU, V., ALBAYRAK, Ö., SUNGUR-ALHAN, S., Akcanca, N. (2015) "ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİ KULLANIMINA YATKINLIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ", Caucasian Journal of Science, (0)  
Öztürk, Ş.N.S., SUNGUR-ALHAN, S. (2023) "Ortak Bilgi Yapılandırma Modeline İlişkin Türkiye’de Fen Eğitimi Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin İçerik Analizi", 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Kars, Türkiye, (Ekim 2023
SUNGUR-ALHAN, S. (2021) "Ortak Bilgi Yapılandırma Modeline İlişkin Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Görüşleri", VIIIth International Eurasian Educational Research Congress (EJER) , (pp. 384-386), Aksaray, Türkiye, (Temmuz 2021
KALA, N., SUNGUR-ALHAN, S., Akcanca, N., SAKA, T. (2017) "THE INFLUENCE OF THE EDUCATION PROVIDED BASED ON RESEARCH INQUIRY BASED LEARNING APPROACH ON THE PRESERVICE TEACHERS PLANNING PROCESSES", ICEMST , (Haziran 2017
KİRMAN-BİLGİN, A., KALA, N., SUNGUR-ALHAN, S. (2017) "An Analysis Of Science Teachers Opinions Regarding Professional Development Needs", ICES-UEBK 2017 26th International Conference on Educational Sciences , Antalya, Türkiye, (Nisan 2017
Akcanca, N., ALKAN, M., SUNGUR-ALHAN, S., SAKA, E., SAKA, T. (2016) "İLKÖĞRETİM MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENİ ADAYLARININ DERS ÇALIŞMA YAKLAŞIMLARININ İNCELENMESİ", 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Eylül 2016
Akcanca, N., SAKA, T., SUNGUR-ALHAN, S., GÖKSU, V., KARAÇÖP, A. (2014) "İşbirlikli, Bilgisayar Ve Doğrulayıcı Laboratuar Yaklaşımlarının Öğretmen Adaylarının Elektrik Konularındaki Başarı ve Kavram Yanılgılarına Etkisi", 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Adana, Türkiye, (Eylül 2014
SUNGUR-ALHAN, S., Karakaya, D., Aydemir, S., Kaya, Z., Kaya, O.N. (2011) "Changes in Pre Service Science Teachers' Affective Dispositions toward Asynchronous Synchronous and F2F Discussions", European Science Education Research Association (ESERA) Conference , (pp. 149), Lyon, Fransa, (Eylül 2011
Cırıt, D.K., SUNGUR-ALHAN, S., Aydemir, S., Fizan, A., Kaya, Z., Kaya, O.N. (2011) "Changes in Preservice Science Teachers’xx Perceptions of the Knowledge of Excellent Science Teacher", European Science Education Research Assosication , (pp. 308), Lyon, Fransa, (Eylül 2011
Kaya, Z., Kaya, O.N., Yılayaz, Ö., Aydemir, S., Cırıt, D.K., SUNGUR-ALHAN, S. (2011) "Exploring the Pre-Service Science and Technology Teachers’xx Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) and Classroom Practice.", European Science Education Research Assosication (ESERA) , (pp. 148), Lyon, Fransa, (Eylül 2011
Gül, E., Kaya, O.N., Aydemir, S., Cırıt, D.K., SUNGUR-ALHAN, S., Fizan, A. (2010) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Otantik Bir Değerlendirme Aracı Olarak Poster Sunumlarına İlişkin Görüşleri", IX. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi , (pp. 98), İzmir, Türkiye, (Eylül 2010
SUNGUR-ALHAN, S., Kaya, Z., Kaya, O.N. (2010) "Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının teknolojik pedagojikalan bilgisini (TPAB) belirlemede ders planı hazırlama yönteminin etkinliği", IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , (pp. 89), İzmir, Türkiye, (Eylül 2010
Fizan, A., Karakaya, D., Kaya, O.N., Gül, E., SUNGUR-ALHAN, S., Aydemir, S. (2010) "Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Bakış Açısıyla Nitelikli Fen ve Teknoloji Öğretmeni Bilgisi", IX. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi , (pp. 176), İzmir, Türkiye, (Eylül 2010
Aydemir, S., Kaya, O.N., Cırıt, D.K., Gül, E., SUNGUR-ALHAN, S., Fizan, A. (2010) "İlköğretim Öğrencilerinin Asit Yağmurlarına İlşkin Kavramsal Anlama Düzeyleri", IX. Ulusa Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi , (pp. 184), İzmir, Türkiye, (Eylül 2010
Cırıt, D.K., Kaya, O.N., SUNGUR-ALHAN, S., Aydemir, S., Gül, E. (2010) "İlköğretim Öğrencilerinin Bilim İnsanı Algısının Belirlenmesinde Anlamsal Farklılıklar Anketinin Geliştirilmesi", IX. Ulusal Fen Bİlimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , (pp. 142), İzmir, Türkiye, (Eylül 2010
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf bilgisi bulunmamaktadır
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Osman Nafiz Kaya
Uşak Üniversitesi
2010 - 2011 8
Kafkas Üniversitesi
2017 - 2023 7
Selçuk Aydemir
Muş Alparslan Üniversitesi
2010 - 2011 7
Kafkas Üniversitesi
2014 - 2018 6
Nur Akcanca
Kafkas Üniversitesi
2014 - 2018 6
Didem Karakaya Cırıt
Munzur Üniversitesi
2010 - 2011 6
Kafkas Üniversitesi
2017 - 2021 4
Zehra Kaya
Uşak Üniversitesi
2010 - 2011 4
Emrah Gül
Hakkari Üniversitesi
2010 4
Ayşe Fizan
-
2010 - 2011 4
Kafkas Üniversitesi
2015 - 2016 3
Kafkas Üniversitesi
2014 - 2015 2
Kafkas Üniversitesi
2015 1
Kafkas Üniversitesi
2014 1
Kafkas Üniversitesi
2016 1
Kafkas Üniversitesi
2015 1
Kafkas Üniversitesi
2015 1
Ümit Şimşek
Atatürk Üniversitesi
2020 1
Ömer Yılayaz
Fırat Üniversitesi
2011 1
Didem Karakaya
-
2010 1
Şeyda Nur Sultan Öztürk
-
2023 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78393
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9582
YÖKSİS Bilim Alanı Fen Bilgisi Eğitimi 430
Anahtar Kelimeler Fen Bilgisi Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 30 2 15 15 30 30 20 20 22 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 442 . 500 . 533 . 529 . 515 . 499 . 609 . 601 . 578 . -
Sıra (Temel Alan İçinde) 299 . 345 . 339 . 332 . 304 . 300 . 366 . 349 . 362 . -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 82 . 128 . 87 . 110 . 80 . 83 . 106 . 91 . 112 . -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 72 . 104 . 77 . 90 . 70 . 68 . 81 . 73 . 91 . -
Toplam Yayın 2 1 2 1 2 2 2 1 2 0
Toplam Makale 2 0 0 1 2 2 1 1 1 0
Toplam Kitap 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Toplam Bildiri 0 1 2 0 0 0 1 0 1 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 2 0 0 0 0 2 1 1 1 0
Makale (Ulusal) 0 0 0 1 2 0 0 0 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Bildiri (Uluslararası) 0 0 2 0 0 0 1 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 1 0 0 0 0 0 0 1 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri