img

Dr. Öğr. Üyesi Ali SAĞDIÇ

  • Dede Korkut Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
  • Fen Bilgisi Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
20
Atıf
17
h-index
0
Proje
3
Google Scholar
Yayın
17
Atıf
114
h-index
5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Dr), 2013, 2019
Yüksek Lisans, Türkiye, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fen ve Matematik Eğitimi (Yl) (Tezli), 2010, 2013
Lisans, Türkiye, Anadolu Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, 2007, 2011
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2006, 2010
Araştırma Alanları
Fen Bilgisi Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Dr), 2013, 2019
Yüksek Lisans, Türkiye, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fen ve Matematik Eğitimi (Yl) (Tezli), 2010, 2013
Lisans, Türkiye, Anadolu Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, 2007, 2011
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2006, 2010
Kayıt Yok
İngilizce, YDS, 76, 2017-YDS İ, 2017
Kongre Düzenleme, 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kars/Türkiye, 27-09-2023, 30-09-2023
Kongre Düzenleme, I. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Ankara, 27-05-2016, 28-05-2016
Kongre Düzenleme, II. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, 10-09-2015, 12-09-2016
Burs, Tübitak Doktora Burs Programı, Ankara, 01-03-2013, 01-03-2017
Burs, Tübitak Yüksek Lisans Burs Pogramı, Ankara, 01-09-2011, 01-09-2013
[UAK] Eğitim Bilimleri Temel Eğitim Fen Bilgisi Eğitimi
[UAK] Eğitim Bilimleri Fen Bilgisi Eğitimi Fen Bilgisi Eğitimi
2022-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Dede Korkut Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2012-2018, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2011-2022, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Kayıt Yok
Vural Uygur, Yüksek Lisans, Orantısal Problem Çözme Stratejilerine Dayalı Etkinliklerin 6. Sınıf Öğrencilerinin Sürat Problemlerini Çözme Başarısına Etkisi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Vural Uygur, Yüksek Lisans, Orantısal Problem Çözme Stratejilerine Dayalı Etkinliklerin 6. Sınıf Öğrencilerinin Sürat Problemlerini Çözme Başarısına Etkisi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
2023-2024, Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitim Araştırmaları, Yüksek Lisans
2023-2024, Fen Öğretim ve Laboratuvar Uygulamaları 1, Lisans
2023-2024, Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim, Lisans
2023-2024, Fen Öğretim Programları, Lisans
2023-2024, Astronomi Eğitiminde Araştırmalar ve Yeni Eğilimler, Yüksek Lisans
2022-2023, Fen Öğretim Programları, Lisans
2022-2023, Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim, Lisans
2022-2023, Fen Öğretim ve Laboratuvar Uygulamaları 1, Lisans
2021-2022, Özel Öğretim Yöntemleri 1, Lisans
2021-2022, Çevre Bilimi, Lisans
2020-2021, Çevre Bilimi, Lisans
2020-2021, Özel Öğretim Yöntemleri 1, Lisans
2019-2020, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2019-2020, Fen Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları, Lisans
Kayıt Yok
Ortaokul Öğretmen Adaylarının Fen ve Matematik Derslerinde Alternatif Öğretim Yaklaşımlarının Kullanımına İlişkin İnançlarının İncelenmesi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2017-2017
Değer Norm İnanç Teorisi Çerçevesinde İlköğretim Öğretmen Adaylarının Enerji Tasarrufu Davranışlarının Açıklanması (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2012-2012
İlköğretim Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Kalkınma Açısından İnanç ve Değerlerinin Araştırılması (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2012-2012
Kayıt Yok
Sağdıç, A. (2024) "Shedding Light on Pre-Service Science Teachers Instructional Preferences and Hurdles in Teaching Phases of the Moon", Kastamonu Eğitim Dergisi, 32 (2) pp. 201-214 [TR Dizin] DOI     
Yigit, G., Sağdıç, A. (2024) "Unlocking the Science in English Coursebooks: A Critical Exploration of Scientific Literacy", Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (0) [TR Dizin]  
Sağdıç, A., Şahin, E. (2023) "Examination of Dynamic Mental Constructs and their Change Regarding Phases of the Moon", Journal of Science Learning, 6 (2) pp. 181-193 Link DOI     
Sağdıç, A., Şahin, E. (2023) "The Role of Microteaching on Pre-Service Primary School Science Teachers’ Conceptual Understandings Regarding Phases of the Moon", Journal of Education in Science Environment and Health, 9 (1) pp. 29-43 DOI     
Sağdıç, A., Çelik, H., Karamustafaoğlu, O. (2017) "The effect of Academic Counseling and Qualitative Education Program on the Project Proposal Skills of the Young Researchers", Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 3 (1) pp. 1-11  
Sağdıç, A., Şahin, E. (2016) "An assessment of Turkish elementary teachers in the context of education for sustainable development", International Electronic Journal of Environmental Education, 6 (2) p. 141 Link DOI     
Sağdıç, A., Karamustafaoğlu, O. (2016) "Akademik Danışmanlık ve Nitel Araştırma konulu FEAD 1 kış okulunun ardından Lisansüstü öğrencilerinin beklenti ve memnuniyetlerinin değerlendirilmesi", Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 4 (1) pp. 65-75 Link    
Sağdıç, A., Şahin, E. (2015) "Sürdürülebilir kalkınma eğitimine yönelik inançlar Ölçek geliştirme çalışması", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (3) pp. 141-155 [TR Dizin] Link   
Sağdıç, A., Yigit, G. (2023) "İngilizce Ders Kitaplarının Bilimsel Okur Yazarlık Bağlamında İncelenmesi", 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Kars, Türkiye, (Eylül 2023
Şahin, E., Bostan, M.I., Aytekin, E., Sağdıç, A. (2017) "Revisiting Pre-Servıce Science and Mathematıcs Teachers’ Beliefs Toward Using InquiryBasedand Technology-Enhanced Teachıng Approaches in Turkey", ICQH 2017 INTERNATIONAL CONFERENCE ON QUALITY IN HIGHER EDUCATION , Sakarya, Türkiye, (Aralık 2017 
Sağdıç, A., Şahin, E. (2017) "A Case Study of Teacher Knowledge Regarding Phases of the Moon", ECER 2017 , (Ağustos 2017 
Şahin, E., Sağdıç, A. (2017) "To What Extent are Turkish Early Childhood Pre-service Teachers Connected to Nature?", ECER 2017 , (Ağustos 2017 
Sağdıç, A., Şahin, E. (2015) "Ayın Evreleri Konusunun Öğretimi Model Kullanımına Yönelik Durum İncelemesi", 2. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi , Ankara, Türkiye, (Eylül 2015 
Sağdıç, A., Şahin, E. (2015) "İlköğretim Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Kalkınma Eğitimine Yönelik Değerlendirilmesi", 24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi , Türkiye, (Nisan 2015
Sağdıç, A., Şahin, E., Mumay, N. (2015) "Investigating Private Elementary School Students Attitudes toward Online Homework in Science Lesson The European Conference on Educational Research", The European Conference on Educational Research , (Eylül 2015
Sağdıç, A., Şahin, E., Ertepınar, H., Göksu, V. (2014) "Explaining Energy Conservation Behaviours by Fundamental Value Orientations and Nature Relatedness", Eurasian Educational Research Congress , İstanbul, Türkiye, (Nisan 2014
Sağdıç, A., Şahin, E., Ertepınar, H., Göksu, V. (2014) "Gender and Urban Rural Differences in Teacher Candidates Nature Relatedness", Eurasian Educational Research Congress , İstanbul, Türkiye, (Nisan 2014
Sağdıç, A., Şahin, E. (2013) "A case on In service Science Teachers Pedagogical Content Knowledge about Celestial objects", The International Organization for Science and Technology Education , Antalya, Türkiye, (Ekim 2013
Sağdıç, A., Şahin, E. (2013) "Developing an Instrument for Beliefs about Education for Sustainable Development in Turkey", The European Conference on Educational Research , İstanbul, Türkiye, (Eylül 2013
Sağdıç, A., Şahin, E. (2013) "Elementary Teachers Understanding of Sustainable Development", The European Conference on Educational Research , İstanbul, Türkiye, (Eylül 2013
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
(Ulusal - Dergi) E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2021, Editör
(Ulusal - Dergi) E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2021, Editör
(Ulusal - Dergi) E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2021, Editör
(Ulusal - Dergi) e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2020, Editör
(Ulusal - Dergi) E-kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2020, Editör
(Ulusal - Dergi) E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2020, Editör
(Ulusal - Dergi) e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2019, Editör
Kayıt Yok
Yönetim Kurulu Üyesi, Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, 2014-2018
Üye, Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, 2014-
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: TR Dizin, F: Uluslararası Kitap, G: Ulusal Kitap, H: Diğer Makale, I: Toplam
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Elvan Şahin
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
2013 - 2023 15
Kafkas Üniversitesi
2023 - 2024 2
Kafkas Üniversitesi
2014 2
Hamide Ertepınar
İstanbul Aydın Üniversitesi
2014 2
Orhan Karamustafaoğlu
Amasya Üniversitesi
2016 - 2017 2
Emine Aytekin
Düzce Üniversitesi
2017 1
Harun Çelik
Kırıkkale Üniversitesi
2017 1
Mine Işıksal Bostan
-
2017 1
Nurhan Mumay
-
2015 1
2024 için Puan Bazlı Sıralamalar
Sıra (Araştırma Alanı İçinde)
265.
78449 araştırmacı içinde
Sıra (Temel Alan İçinde)
135.
9456 araştırmacı içinde
Sıra (Bilim Alanı İçinde)
33.
425 araştırmacı içinde
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78449
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9456
YÖKSİS Bilim Alanı Fen Bilgisi Eğitimi 425
Anahtar Kelimeler Fen Bilgisi Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 24 30 30 0 0 0 0 0 32 30
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 447 . 471 . 517 . - - - - - 573 . 265 .
Sıra (Temel Alan İçinde) 305 . 320 . 323 . - - - - - 352 . 135 .
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 85 . 105 . 79 . - - - - - 107 . 33 .
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 74 . 84 . 70 . - - - - - 87 . 28 .
Toplam Yayın 4 2 4 0 0 0 0 0 3 2
Toplam Makale 1 2 1 0 0 0 0 0 2 2
Toplam Kitap 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Toplam Bildiri 3 0 3 0 0 0 0 0 1 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 1 1 0 0 0 0 0 0 2 2
Makale (Ulusal) 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Bildiri (Uluslararası) 1 0 3 0 0 0 0 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 2 0 0 0 0 0 0 0 1 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri