img

Doç. Dr. Tuğba SÖMEN

  • Dede Korkut Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
  • Sosyal Bilgiler Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
36
Atıf
30
h-index
3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi (Dr), 2009, 2016
Yüksek Lisans, Türkiye, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi (Yl) (Tezli), 2004, 2007
Lisans, Türkiye, Kırıkkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, 2000, 2004
Araştırma Alanları
Sosyal Bilgiler Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi (Dr), 2009, 2016
Yüksek Lisans, Türkiye, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi (Yl) (Tezli), 2004, 2007
Lisans, Türkiye, Kırıkkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, 2000, 2004
Tuğba SÖMEN, Yüksek Lisans, İlköğretim ikinci kademede demokrasi eğitimi: İkinci kademe öğretmenlerin demokratik tutum ve davranışları sergileme düzeyleri (Kars ili örneği), Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2007
İngilizce, ÜDS, 66, 2009-ÜDS İ, 2009
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Temel Eğitim Sosyal Bilgiler Eğitimi
2016-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
2005-, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
2020-, Bölüm Başkan Yardımcısı, Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Kayıt Yok
2020-2021, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans
2020-2021, Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı Edebiyat İncelemeleri, Lisans
2020-2021, Eğitim Psikolojisi, Lisans
2020-2021, Sosyal Bilgiler Öğretim Programları, Lisans
2020-2021, Okul Deneyimi, Lisans
2020-2021, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemeleri, Lisans
2020-2021, Eğitsel Oyunlarla Sosyal Bilgiler Öğretimi, Lisans
2020-2021, Sosyal Bilgiler Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Lisans
2020-2021, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans
2020-2021, Eğitim Psikolojisi, Lisans
2020-2021, Sosyal Bilgilerin Temelleri, Lisans
2019-2020, SEÇ II A: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kavram Yanılgıları, Lisans
2019-2020, Eğitim Psikolojisi, Lisans
2019-2020, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2019-2020, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans
2019-2020, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans
2019-2020, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2019-2020, SEÇ I MB: Alan Çalışması, Lisans
2019-2020, Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı Edebiyat İncelemeleri, Lisans
2019-2020, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2019-2020, Sosyal Bilgiler Öğretim Programları, Lisans
2019-2020, Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yerel Çocuk Oyunları, Lisans
2019-2020, Okul Deneyimi, Lisans
2019-2020, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemeleri, Lisans
2019-2020, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2019-2020, Eğitsel Oyunlarla Sosyal Bilgiler Öğretimi, Lisans
2019-2020, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans
2019-2020, Sosyal Bilgiler Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Lisans
2019-2020, Sosyal Bilgilerin Temelleri, Lisans
2019-2020, Eğitim Psikolojisi, Lisans
2018-2019, SEÇ A: Vatandaşlık Bilgisi, Lisans
2018-2019, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2018-2019, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2018-2019, SEÇ MB: Alan Çalışması, Lisans
2018-2019, Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı Edebiyat İncelemeleri, Lisans
2018-2019, Seç I MB: Öğretim Süreçlerinde Yeni Yaklaşımlar, Lisans
2018-2019, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans
2018-2019, Seç. II A: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kavram Yanılgıları, Lisans
2018-2019, Okul Deneyimi, Lisans
2018-2019, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemeleri, Lisans
2018-2019, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2018-2019, Eğitim Psikolojisi, Lisans
2018-2019, Eğitsel Oyunlarla Sosyal Bilgiler Öğretimi, Lisans
2018-2019, Sosyal Bilgilerin Temelleri, Lisans
2018-2019, Eğitim Psikolojisi, Lisans
2017-2018, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2017-2018, Okul Deneyimi, Lisans
2017-2018, Eğitim Psikolojisi, Lisans
2017-2018, SEÇ MB: Alan Çalışması, Lisans
2017-2018, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2017-2018, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2017-2018, Okul Deneyimi, Lisans
2017-2018, SEÇ I MB: Öğretim Süreçlerinde Yeni Yaklaşımlar, Lisans
2017-2018, Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı Edebiyat İncelemeleri, Lisans
2017-2018, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemeleri, Lisans
2017-2018, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans
2017-2018, Eğitsel Oyunlarla Sosyal Bilgiler Öğretimi, Lisans
2017-2018, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemeleri, Lisans
2017-2018, Sosyal Bilgilerin Temelleri, Lisans
2016-2017, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2016-2017, Okul Deneyimi, Lisans
2016-2017, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2016-2017, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2016-2017, Okul Deneyimi, Lisans
2016-2017, SEÇ A: Vatandaşlık Bilgisi, Lisans
2016-2017, SEÇ I MB: Öğretim Süreçlerinde Yeni Yaklaşımlar, Lisans
2016-2017, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Lisans
2016-2017, Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı Edebiyat İnceleme, Lisans
2016-2017, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemeleri, Lisans
2016-2017, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans
2016-2017, Eğitsel Oyunlarla Sosyal Bilgiler Öğretimi, Lisans
2016-2017, Sosyal Bilgilerin Temelleri, Lisans
2011-2012, Okul Deneyimi, Lisans
2011-2012, Okul Deneyimi, Lisans
2011-2012, Okul Deneyimi, Lisans
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Sömen, T. (2021) "Using literary materials in teaching social studies", İnternational Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 8 (1) pp. 61-75 Link   
Göksu, M.M., Sömen, T. (2021) "Museum tour in Social Studies education: Sample of Caucasian Military History Museum.", International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 6 (15) pp. 1082-1122 DOI  
Sömen, T., Göksu, M.M. (2020) "Teacher Opinions on the Use of Educational Games in Social Studies Course", International Journal of Progressive Education (IJPE), 16 (6) pp. 164-183 DOI  
Sömen, T. (2020) "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE GÜNCEL OLAYLAR", Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (41) pp. 431-447 [TR Dizin] DOI    
Sömen, T. (2020) "Prospective Teachers' Views on Story Use in Social Studies Teaching", Educational Policy Analysis and Strategic Research (EPASR), 15 (3) pp. 56-69 DOI  
Göksu, M.M., Sömen, T. (2019) "HISTORY TEACHERS’ VIEWS ON USING LOCAL HISTORY", EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION STUDIES, 6 (2) pp. 253-274 Link DOI  
Taşyürek, Z., Göksu, M.M., Sömen, T. (2018) "BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM STRATEJİSİNİ TARİH DERS KONULARINA UYGULAMA", Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (65) pp. 354-369 Link  
Göksu, M.M., Sömen, T. (2018) "Opinions of Social Studies Prospective Teachers on Out-of-School Learning", European Journal of Educational Research (EUJER), 7 (4) pp. 745-752 DOI  
Akcanca, N., Sömen, T. (2018) "Öğretmen Adaylarının Eğitsel Oyun Tasarlama ve Uygulama Durumları", Journal of Turkish Studies, 13 (27) pp. 49-71 [TR Dizin] Link DOI   
Sömen, T., Göksu, M.M. (2017) "Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Derslerinde Sözlü ve Yazılı Edebi Ürünleri Kullanmaları Durumu", Journal of Turkish Studies, 12 (18) pp. 561-576 [TR Dizin] DOI   
Sömen, T., Göksu, M.M., Taşyürek, Z. (2017) "DEMOKRASİNİN SERÜVENİ ÜNİTESİNDE SOSYAL KATILIM BECERİSİNİN YERİ", The Journal of Social Science, (12) pp. 218-233 DOI  
Sömen, T., Bilgili, A.S. (2017) "Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Öğrencilere Sosyal Katılım Becerisi Kazandırma Durumları", Journal of Turkish Studies, 12 (33) pp. 403-426 [TR Dizin] Link DOI   
Sömen, T., Akcanca, N. (2018) "Ortaokul Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerini Algılama Düzeylerinin Belirlenmesi", II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu , (pp. 214-218), Muğla, Türkiye, (Eylül 2018
Sömen, T., Akcanca, N. (2018) "Tasarlanan Eğitsel Oyunların Değerlendirilmesine Yönelik Gözlem Formu Geliştirilmesi", II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu , (pp. 235-238), Muğla, Türkiye, (Eylül 2018
Sömen, T., Akcanca, N. (2018) "Sosyal Bilgiler ile Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Becerilerinin Belirlenmesi", III. INES Education and Social Science Congress , (pp. 259-264), Antalya, Türkiye, (Ekim 2018
Sömen, T., Akcanca, N. (2018) "Öğretmen Adaylarının Eğitim Stresi Düzeylerinin Belirlenmesi", II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu , (pp. 208-213), Muğla, Türkiye, (Eylül 2018
Akcanca, N., Sömen, T. (2018) "Öğretim Sürecinde Eğitsel Oyun Tekniğinin Kullanımına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin Belirlenmesi", III. INES Education and Social Science Congres , (pp. 79), Antalya, Türkiye, (Haziran 2018
Sömen, T. (2018) "Sosyal Bilgiler Öğretiminde Hikâye Kullanımına İlişkin Öğretmen Adayı Görüşleri", III. INES INTERNATIONAL EDUCATION AND SOCIAL SCIENCE CONGRESS , (pp. 89), Antalya, Türkiye, (Haziran 2018
Göksu, M.M., Sömen, T. (2018) "TARİH ÖĞRETMENLERİNİN YEREL TARİH KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ", 9th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership , (pp. 10), Roma, İtalya, (Aralık 2018
Sömen, T., Göksu, M.M. (2018) "SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE EĞİTSEL OYUN KULANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ", 9th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership , (pp. 9), Roma, İtalya, (Aralık 2018
Sömen, T., Göksu, M.M., Taşyürek, Z. (2017) "Demokrasinin serüveni ünitesinde sosyal katılım becerisinin yeri", 2. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU , (pp. 206), Antalya, Türkiye, (Haziran 2017
Sömen, T., Göksu, M.M. (2017) "Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Derslerinde Sözlü ve Yazılı Edebi Ürünleri Kullanmaları Durumu", 6. ULUSLAR ARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU , (pp. 126-127), Eskişehir, Türkiye, (Mayıs 2017
Akcanca, N., Altun, T., Sömen, T. (2017) "The Organizational Creativity Perceptions of Academic Staff in Kafkas University", 8th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership , (pp. 53), Lizbon, Portekiz, (Kasım 2017
Akcanca, N., Yokuş, Ö.A., Sömen, T., Er, O., Öçal, T. (2011) "Prospective Teachers’ Views about Teaching Experience Course: A Qualitative Study", 7th International Congress of Qualitative Inqury , İllinois, Amerika Birleşik Devletleri, (Ağustos 2011
Sömen, T., Sömen, A.D. (2010) "A study about economical levels of students in Kafkas University", WORLD CONFERENCE ON LEARNING, TEACHING AND ADMINISTRATION , (pp. 308-312), Kahire, Mısır, (Aralık 2010
Sömen, T., Sömen, A.D. (2010) "Occupational problems of social sciences teachers", WORLD CONFERENCE ON LEARNING, TEACHING AND ADMINISTRATION , (pp. 313-317), Kahire, Mısır, (Aralık 2010
Kayıt Yok
Göksu, M.M., Sömen, T. (2021) "DRAMA YÖNTEMI VE SOSYAL BILGILER ÖĞRETIMINDE KULLANIMI", Kitap: UYGULAMA ÖRNEKLERİYLE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ (STRATEJI-YÖNTEM-TEKNIK), Ankara/Türkiye : NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ. SERTİFİKA NO.: 40340  
Sömen, T., Korkmaz, S. (2021) "Tarihe Açılan Kapı: Filmler ile Tarih Öğretimi", Kitap: Kuramdan Uygulamaya Ortaokullar İçin Tarih Öğretimi, Ankara/Türkiye : Nobel  
Göksu, M.M., Sömen, T. (2021) "Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının Geliştirilmesi", Kitap: Kuramdan Uygulamaya Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi  
Sömen, T. (2020) "SOSYAL BİLGİLERDE BİR ÖĞRETİM MATERYALİ OLARAK ÇİZGİ ROMAN", Kitap: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE ALTERNATİF KONULAR, Ankara/Türkiye : Nobel  
Kop, Y., Sömen, T. (2020) "Türk Eğitim ve Kültür Tarihinde Değerler Eğitimi İle İlgili Örnekler", Kitap: Karakter ve Değerler Eğitimi, Ankara/Türkiye : Nobel  
Akcanca, N., Sömen, T. (2020) "Erken Okuryazarlık Eğitiminde Teknolojinin Rolü", Kitap: Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişiminde Teknoloji Kullanımı, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi  
Sömen, T., Akcanca, N. (2020) "Erken Çocukluk Döneminde Dijital Eğitici Çizgi Romanlar", Kitap: Erken Çocukluk Eğitiminde Dijital Teknoloji ve Öğrenme, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi  
Sömen, T. (2020) "Traditional Children’s Games in Social Studies Education", Kitap: New Horizons in Social Studies Education, Klaipeda/Litvanya : SRA Academic Publishing  
Akcanca, N., Sömen, T. (2018) "Determination of Views of Prospective Teachers on the Use of Educational Game Technique in Teaching Process", Kitap: New Horizons in Educational Sciences-II, Riga/Letonya : Lambert Academic Publishing  
Sömen, T., Göksu, M.M. (2018) "Opinions of Social Studies Teachers Towards Out- Of- School Learning", Kitap: Current Trends in Social Studies, Riga/Letonya : Lambert Academic Publishing  
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Kafkas Üniversitesi
2017 - 2021 14
Nur Akcanca
Kafkas Üniversitesi
2011 - 2020 11
Azer Doğuş Sömen
-
2010 2
Zeynep Taşyürek
-
2017 2
Kafkas Üniversitesi
2020 1
Tuğba Öçal
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
2011 1
Özlem Aktaş Yokuş
Kafkas Üniversitesi
2011 1
Taner Altun
Karadeniz Teknik Üniversitesi
2017 1
Ali Sinan Bilgili
Atatürk Üniversitesi
2017 1
Onur Er
Kafkas Üniversitesi
2011 1
Zeynep Taşyürek
Bayburt Üniversitesi
2018 1
Sidal Korkmaz
-
2021 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78449
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9456
YÖKSİS Bilim Alanı Temel Eğitim 576
Anahtar Kelimeler Sosyal Bilgiler Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 0 0 49 185 15 234 150 0 0 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) - - 498 . 360 . 531 . 299 . 477 . - - -
Sıra (Temel Alan İçinde) - - 304 . 176 . 319 . 131 . 245 . - - -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) - - 64 . 26 . 87 . 15 . 46 . - - -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) - - 28 . 11 . 43 . 6 . 18 . - - -
Toplam Yayın 0 0 6 13 1 8 5 0 0 0
Toplam Makale 0 0 3 3 1 3 2 0 0 0
Toplam Kitap 0 0 0 2 0 5 3 0 0 0
Toplam Bildiri 0 0 3 8 0 0 0 0 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 0 0 0 1 1 2 2 0 0 0
Makale (Ulusal) 0 0 3 2 0 1 0 0 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 2 0 5 3 0 0 0
Bildiri (Uluslararası) 0 0 3 8 0 0 0 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri