Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi (Dr), 2008, 2014 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik (Yl) (Tezli), 2002, 2004 |
Lisans, Türkiye, Kafkas Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Fizik Bölümü, 1998, 2002 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi (Dr), 2008, 2014 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik (Yl) (Tezli), 2002, 2004 |
Lisans, Türkiye, Kafkas Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Fizik Bölümü, 1998, 2002 |
Kayıt Yok |
İngilizce, YÖKDİL, 65, 2021 Yükse, 2021 |
Araştırma, Gürcistan'da Engelsiz Fizik Eğitimi, Tbilisi, Gürcistan, 16-03-2015, 20-03-2015 |
[UAK] Eğitim Bilimleri Özel Yetenekliler Eğitimi Özel Yetenekliler Eğitimi |
2017-, Doçent, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi, Türkiye |
2014-, Yardımcı Doçent, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkiye |
2007-2014, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkiye |
2005-2007, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkiye |
2017-2018, Arş. Uyg. Merkezi Müdürü, Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
2017-2018, Anabilim Dalı Başkanı, Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Kayıt Yok |
2015-2016, Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları-1, Lisans |
2015-2016, Genel Fizik, Lisans |
2015-2016, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2015-2016, Okul Deneyimi, Lisans |
2015-2016, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans |
2015-2016, Drama, Lisans |
2014-2015, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans |
2014-2015, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2014-2015, Bilgisayar, Lisans |
2014-2015, Bilim, Teknoloji veToplum, Lisans |
2014-2015, Özel Eğitim, Lisans |
2014-2015, Genel Fizik, Lisans |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Bülbül, M.Ş. (2022) "One-Week Inquiry about Gravity Force with a Student Who is Blind", The Journal of Science Education for Students with Disabilities (JSESD), 23 (1) Link DOI |
Susam, B., Talas, S., Bülbül, M.Ş. (2022) "Evde Eğitimde Model Arayışı", The WESTERN ANATOLIA JOURNAL of EDUCATIONAL SCIENCES, 13 (1) pp. 234-251 [TR Dizin] DOI |
Dos, S.R.P., Bülbül, M.Ş., Llemes, I. (2020) "EVIDENCE FROM GOOGLE TRENDS OF A WIDENING SECOND-LEVEL DIGITAL DIVIDE IN BRAZIL. EVEN WORSE WITH THE COVID-19", ACTA Scientiae, 22 (4) pp. 121-153 Link DOI |
Bülbül, M.Ş. (2020) "BİLİM LİDERİ VE BİLİM EĞİTİMCİSİ OLARAK RICHARD FEYNMAN", Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 3 (2) pp. 65-74 Link |
Bülbül, M.Ş., Elmas, R., Eryılmaz, A. (2019) "Fizik ve Kimya Disiplinleri için İlgi Çekici olan Bağlamların Bağlam Disiplin İlişkisi Kapsamında Belirlenmesi", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (50) pp. 451-479 [TR Dizin] Link |
Dos, S.R.P., Bülbül, M.Ş., Llemes, I. (2019) "School Inequalities and Urban Welfare:Going Beyond Socioeconomic Status with Data Science", Acta Scientiae, (0) |
Bülbül, M.Ş. (2018) "Frame in the Frame: Mystery Motion on the Hill", The Physics Teacher, 56 (9) pp. 624-625 [SSCI] Link DOI |
Aydoğdu, Ü.R., Karamustafaoğlu, O., Bülbül, M.Ş. (2017) "Akademik Araştırmalarda Araştırma Yöntemleri ile Örneklem İlişkisi: Doğrulayıcı Doküman Analizi Örneği", Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (30) pp. 556-565 DOI |
Bülbül, M.Ş. (2017) "A Universal Design for Robotics Education", Journal of Science Education for Students with Disabilities, 20 (1) Link |
Horzum, T., Bülbül, M.Ş. (2017) "Görme engelliler için bir geometri öğretim materyali: Geometri Kafesi", Sürdürülebilir ve Engelsiz Bilim Eğitimi Dergisi, 3 (1) pp. 1-15 DOI |
Bülbül, M.Ş. (2017) "Social, Psychological, Philosophical and Educational bases of science education: chaos and order", Reseach on education and psychology, (0) |
Bülbül, M.Ş., Dos, S.R.P., Lıiz, L.I. (2017) "Big data techniques in science education and what story google trends tells us about science", ACTA SCIENTIAE, (0) |
Bülbül, M.Ş., Garip, B., Yiğit, N. (2016) "Adapting smart phone applications about physics education to blind students", Journal of Physics: Conference Series, 707 (0) p. 12039 Link DOI |
Bülbül, M.Ş. (2015) "Öğreşme Kavramının Termodinamik İlkeleri Açısından Değerlendirilmesi", Eğitişim Dergisi, 12 (46) |
Bülbül, M.Ş., Karaman, A.C. (2015) "Chaos Exploration and Inquıry Thread Cones Motion", Journal of Inquiry Based Activities, (0) pp. 18-23 Link |
Bülbül, M.Ş. (2015) "Big Data with Small Cases A Method for Discovering Students Centered Contexts for Physics Courses", Themes in Science and Technology Education, 8 (2) pp. 105-114 |
Bülbül, M.Ş., Wee, L.K. (2015) "Using the knowledge of penumbra with a trick simulations", Latin American Journal of Physics Education, 9 (4) p. 4406 |
Bülbül, M.Ş. (2015) "Görme engelli öğrenciyi fizikçi yapan fonksiyon", Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 2 (1) pp. 17-26 |
Bülbül, M.Ş. (2015) "The three eggs experiment", Physics Education, 51 (1) p. 15007 Link DOI |
Bülbül, M.Ş., Garip, B., Özdemir, Ö.F. (2015) "Using A Force Concept Inventory TestWith Visually Impaired And Blind Students", European Journal of Physics Education, 6 (3) pp. 20-31 |
Garip, B., Bülbül, M.Ş. (2014) "A blind student s outdoor science learning experience Barrier hunting at METU science and technology museum", Eurasian Journal of Physics and Chemistry Education, 6 (2) pp. 100-109 |
Bülbül, M.Ş. (2013) "Kaotik öğrenme ve kaotik öğretim programı", The Journal of Academic Social Science Studies, 6 (4) pp. 805-815 Link DOI |
Bülbül, M.Ş. (2013) "Fizik eğitimi esnasında kullanılan drama etkinliklerinin değerlendirilmesi", Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 2013 (3) pp. 33-42 |
Bülbül, M.Ş. (2013) "Towards inclusive nature of science inos activities", International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 4 (1) pp. 173-179 |
Bülbül, M.Ş., Eryurt, K., Mhaiskar, V., Gupta, A. (2013) "In touch with distance and displacement", Phys. Educ., 48 (3) pp. 275-276 |
Bülbül, M.Ş. (2013) "Bireysel Öğrenme Materyallerinden Tam Kaynaştırmalı Öğrenme Ortamlarına Evrensel Tasarım Bağlam Temelli Yaklaşım Ve Bilgelik Çağı", Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 2013 (3) pp. 43-56 |
Bülbül, M.Ş. (2013) "Görme engelli öğrenciler ile grafik çalışırken nasıl bir materyal kullanılmalıdır", Fen bilimleri öğretimi dergisi, 1 (1) pp. 1-11 Link |
Bülbül, M.Ş. (2013) "Blindfold experiments Seven principles for inclusive classes", Latin-American Journal of Physics Education, 7 (2) pp. 265-268 |
Bülbül, M.Ş. (2013) "A description of a blind student s science process skills through health physics", European Journal of Physics Education, 4 (2) pp. 6-13 |
Bülbül, M.Ş., Gülnur, A. (2013) "Fizik dersleri için bağlam temelli drama uygulamaları", Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2 (1) pp. 381-389 |
Bülbül, M.Ş., Yıldırım, U. (2012) "An analysis of Turkish pre service physics teachers discussions of learning objectives of secondary school physics programme of study", The Online Journal of New Horizons in Education, 2 (4) pp. 9-12 |
Bülbül, M.Ş., Garip, B., Kurt, Ü.C., Demirtaş, D. (2012) "Görme engelliler için matematik öğretim materyali tasarımı İğneli sayfa", İlköğretim Online, 11 (4) |
Bülbül, M.Ş. (2012) "Making wave concept tangible", e-Journal of New World Science Academy, 7 (1) pp. 404-409 |
Bülbül, M.Ş. (2012) "Görme engelliler ve fizik eğitimi çalıştayı sonrası 9 sınıf enerji ünitesi ile ilgili öneriler", Sosyal Politika Çalışmaları, 7 (29) pp. 79-85 |
Peşman, H., Bülbül, M.Ş. (2012) "Postmodern bir drama uygulaması Mekanik kavramları kullanarak hazırlanmış kavram ağı", NWSA-Education Sciences, 7 (1) pp. 453-458 |
Yiğit, N., Alev, N., Tural, G., Bülbül, M.Ş. (2012) "Fen Bilgisi I Sınıf Öğretmen Adaylarının Elektrik Konusundaki Problemleri Anlama Ve Çözme Durumları Üzerine Bir Araştırma", Cumhuriyet International Journal of Education, 1 (2) pp. 18-36 |
Aydın, S., Bülbül, M.Ş. (2011) "Biyoloji Konularının Öğreniminde Dramanın Kullanımı Örnek Öğretim Uygulamaları", Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2) pp. 78-85 |
Bülbül, M.Ş., Eryurt, K. (2011) "Adapting force concept inventory test into drama applications", Western Anotolia Journal of Educational Science, (0) pp. 37-44 |
Bülbül, M.Ş. (2010) "Farklılıklarından ötürü çocuklarımızı ayrıştırmalı mıyız yoksa kaynaştırmalı mıyız", Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 2010 (8) pp. 45-48 |
Bülbül, M.Ş., Sahyun, S. (2010) "A distance experiment with a blind partner", Balkan Physics Letters, 18 (0) pp. 165-170 |
Bülbül, M.Ş. (2010) "Üniversiteye Giriş Sınavı Birinciliği ve Üstün Yeteneklilik", International Journal of Educational Science, 2 (2) pp. 441-466 |
Bülbül, M.Ş., Erçetin, Ş.Ş. (2010) "Chaos and the Analogy of Education", Middle-East Journal of Scientific Research, 5 (4) pp. 280-282 |
Bülbül, M.Ş. (2010) "Doğuştan görme engellinin Türkiye de fizikçi olabilme ihtimali", Eleştirel Pedagoji, 2 (7) pp. 51-58 |
Engin, A.O., Bülbül, M.Ş. (2009) "Ortaöğretimde fizik öğretimi programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi", Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2 (1) pp. 47-65 |
Yiğit, N., Bülbül, M.Ş. (2009) "The possibility of teaching some astrophysics subjects with marbling art", Energy Education Science and Technology Part B Social and Educational Studies, 1 (3) pp. 103-113 [SSCI] |
Bülbül, M.Ş. (2006) "Gelecekte fizik eğitimi", Bilim ve Gelecek, (34) |
Bülbül, M.Ş. (2005) "Ermeni iddialarına karşı nükller tehtid stratejisi", Polis Dergisi, 11 (44) pp. 215-217 |
Bülbül, M.Ş. (2005) "Fizik eğitiminde güvenlik konularına yapılabilecek vurguların önemi", Polis Dergisi, 11 (45) pp. 189-195 |
Bülbül, M.Ş. (2021) "Comparison of Universal Design and Individual Design in Terms of Accessibility in STEM Education", SciAccess 2021 , Amerika Birleşik Devletleri, (Kasım 2021) |
Bülbül, M.Ş. (2020) "Creativity with Big Chaotic Data", 7 th International Symposium on Chaos, Complexity and Leadership (ICCLS) , Ankara, Türkiye, (Ekim 2020) |
Sözbilir, M., Bülbül, M.Ş. (2019) "Accessible Science and Mathematics Education Workshop", Uluslararası Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Nisan 2019) |
Bülbül, M.Ş. (2019) "Endüstri 3,5", Uluslararası Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Nisan 2019) |
Bülbül, M.Ş. (2019) "Bilim Kurgu Eğitimi", Uluslararası Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Nisan 2019) |
Bülbül, M.Ş. (2019) "Yaylarla Yapılabilecek Deneyler Üzerinden Yaratıcılığın Keşfi", International Symposium on Active Learning , Türkiye, (Eylül 2019) |
Bülbül, M.Ş. (2019) "Akıllı Telefonla Dört Önemli Kavramsal Deney; Basınç, Manyetizma, Yerçekimi İvmesi ve Ses Hızı", International Symposium on Active Learning , Türkiye, (Eylül 2019) |
Bülbül, M.Ş. (2019) "Üniversite Öğrencilerinin Bilim Kurgu Hikâyelerine Genel Bir Bakış", International Symposium on Active Learning , Türkiye, (Eylül 2019) |
Bülbül, M.Ş. (2018) "Fizik Eğitiminde Büyük Veri", Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi , (Aralık 2018) |
Bülbül, M.Ş. (2018) "Erişilebilir Eğitim Videoları", Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi , Antalya, Türkiye, (Aralık 2018) |
Bülbül, M.Ş. (2017) "Creative ideas workshop: Beginner’xxs Activities", ICES-UEBK , (Nisan 2017) |
Bülbül, M.Ş. (2017) "Science Education in Hospitals", ICES-UEBK , (Nisan 2017) |
Okcu, B., Sözbilir, M., Bülbül, M.Ş. (2017) "Teaching electrical resistance to 6th grade visually impaired students", NARST 90th Annual International Conference , (pp. 72), San Antonia, Tx, Amerika Birleşik Devletleri, (Nisan 2017) |
Bülbül, M.Ş. (2016) "Stemless Education", International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology , (Mayıs 2016) |
Bülbül, M.Ş. (2016) "Teaching particle physics to a blind learner", International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology , (Mayıs 2016) |
Bülbül, M.Ş. (2016) "What is DURA Project", International Conference on Research in Education and Science , (Mayıs 2016) |
Bülbül, M.Ş. (2016) "Chaos Creativity and Nature of Science Fiction", International Conference on Research in Education and Science , (Mayıs 2016) |
Bülbül, M.Ş. (2016) "SINIF ÖĞRETMENLERİNE GÖSTERİLECEK 5 ÖNEMLİ ÖZEL EĞİTİM UYGULAMASI", 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , (Mayıs 2016) |
Bülbül, M.Ş. (2016) "OKUL ÜNİVERSİTE İŞBİRLİĞİNE ÖRNEKLER", 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , (Mayıs 2016) |
Bülbül, M.Ş. (2016) "Sustainable and accessible science education", International Conference New Perspectives in Science Education , (pp. 414-417), (Mart 2016) |
Bülbül, M.Ş. (2016) "Space tree without barriers", International Conference New Perspectives in Science Education , (pp. 410-413), (Mart 2016) |
Bülbül, M.Ş., Wee, L.K. (2016) "An approach for totally blind learners about day and night concepts", International Physics Conference at the Anatolian Peak , (pp. 118), (Şubat 2016) |
Bülbül, M.Ş., Garip, B. (2016) "Drama and role play examples for introductory physics course", International Physics Conference at the Anatolian Peak , (pp. 114), (Şubat 2016) |
Bülbül, M.Ş., Oktay, Ö. (2016) "A universal design for robotics education", International Physics Conference at the Anatolian Peak , (pp. 115), (Şubat 2016) |
Bülbül, M.Ş. (2015) "Speed of tired and miserable photons", INTERNATIONAL CONFERENCE GIREP EPEC 2015 , (pp. 150-151), (Temmuz 2015) |
Bülbül, M.Ş., Diken, E.H., Garip, B., Gözüm, A.İ.C., Gupta, A., İnaltekin, T. (2015) "A New Science Curriculum for Children in the Hospital", iSER 2015 WORLD CONFERENCE on EDUCATION , (Haziran 2015) |
Bülbül, M.Ş., Yalmancı, S.G., Oktay, Ö., Yalmancı, E. (2015) "Dear students teachers and academicians Please order the lesson about flying Testing the 5E model and the REACT strategy", II. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference , (Kasım 2015) |
Bülbül, M.Ş., Mikiashvili, M., Mikiashvili, A. (2015) "Formülleri Duvara Değil Oyuncağa Yazalım", Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Eylül 2015) |
Garip, B., Özpolat, E., Demirtaş, D., Bülbül, M.Ş. (2014) "Schools for All", International Conference New Perspectives in Science Education , (pp. 147-152), (Mart 2014) |
Bülbül, M.Ş. (2014) "Nature of Science Fiction Education with a Blind Student", GIREP-2014 , Palermo, (Temmuz 2014) |
Bülbül, M.Ş., Demirtaş, D., Garip, B., Oktay, Ö. (2013) "Re simulating Physics simulations for blind students", International Conference New Perspectives in Science Education , (Mart 2013) |
Bülbül, M.Ş. (2013) "Sun A major context for educational purposes", Solar Campus , Türkiye, (Kasım 2013) |
Bülbül, M.Ş., Garip, B., Demirtaş, D. (2013) "Testing Context Based Self Learning Material with a Blind Student a Wisdom Box", New Perspectives in Science Education , (Mart 2013) |
Döke, D.A., Garip, B., Bülbül, M.Ş., Özel, C.S. (2012) "Görme engelliler ile ilgili en çok neyi merak ediyoruz Nasıl merak etmeliyiz Ne biliyoruz Ne bilmeliyizi", 3. Uluslar Arası Kör ve Az Görenlerin Eğitimi, Rehabilitasyon Sorunları ve Çözüm Önerileri Sempozyumu , (pp. 52-62), Türkiye, (Aralık 2012) |
Bülbül, M.Ş. (2012) "Görme engelli öğrencilerin olduğu kaynaştırmalı öğrenme ortamları için hareket eğitimi uygulamaları", 3. Uluslar Arası Kör ve Az Görenlerin Eğitimi, Rehabilitasyon Sorunları ve Çözüm Önerileri Sempozyumu , (pp. 132-139), Türkiye, (Aralık 2012) |
Bülbül, M.Ş., Garip, B. (2012) "Dengeli eğitim için nasıl bir denge eğitimi olmalı", 3.Uluslar arası kör ve az görenlerin eğitimi, rehabilitasyon sorunları ve çözüm önerileri sempozyumu , (pp. 125-131), Türkiye, (Aralık 2012) |
Garip, B., Eryılmaz, A., Bülbül, M.Ş. (2012) "Görme engelli öğrencilerin 9 sınıf fizik öğretim programı kazanımlarının kendilerine uygunluğu konusunda fikirler", 3. Ulusalar arası kör ve az görenlerin eğitimi, rehabilitasyon sorunları ve çözüm önerileri sempozyumu , (pp. 206-213), Türkiye, (Aralık 2012) |
Bülbül, M.Ş., Demirtaş, D., Kurt, Ü.C., Oktay, Ö., Garip, B. (2012) "Views and recommendations about 9th grade force and motion unit from physics teachers who studied with visually impaired students", Uygulamalı Eğitim Kongresi , (pp. 220-221), (Eylül 2012) |
Bülbül, M.Ş. (2012) "A micro computer based laboratory application about muscles with pre service physics teacher", 2nd World Conference on Information Technology , (pp. 4-7), (Kasım 2012) |
Bülbül, M.Ş. (2012) "Blind student s experience about 3D electric circuits through bloom s taxonomical method", 2nd World Conference on Information Technology , (pp. 68-72), (Kasım 2012) |
Bülbül, M.Ş. (2012) "İğneli sayfa ile görme engellilerin kullandığı diğer matematik öğrenme setlerinin karşılaştırılması", X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , (pp. 434), Türkiye, (Haziran 2012) |
Bülbül, M.Ş., Slogar, S.M. (2012) "Öğretmen özel alan yeterlilikleri ne kadar özel Pedagojik alan bilgisinin yeniden gözden geçirilmesi", X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Haziran 2012) |
Bülbül, M.Ş., Matthews, K. (2012) "Bağlam temelli eğitimin olası geleceği", X. Ulusan Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Haziran 2012) |
Bülbül, M.Ş., Kertil, M. (2011) "A teaching experience with a blind student s fingers The Area of A circle", 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education , (pp. 466), (Temmuz 2011) |
Bülbül, M.Ş. (2011) "Görme engelli öğrencilerin ışığın yayılma modeli ile ilgili görüşleri", 20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı , (pp. 576), Türkiye, (Eylül 2011) |
Bülbül, M.Ş. (2011) "Inclusion Something more than sitting together", Excellence in Education , (pp. 98), (Temmuz 2011) |
Bülbül, M.Ş., Yeşiltaş, E. (2011) "Bir internet sitesi tasarımı Görme engelli öğrenciler de fare kullanabilmeli", International Educational Technology Conference , (pp. 1404-1407), (Mayıs 2011) |
Bülbül, M.Ş., Şık, A. (2011) "Laboratuvar takip sistemi 2 0", International Educational Technology Conference , (pp. 1732-1735), (Mayıs 2011) |
Elmas, R., Bülbül, M.Ş., Eryılmaz, A. (2011) "Thematic classification of eligible contexts for a holistic perspective in curriculum development", ESERA , Lyon, Fransa, (Eylül 2011) |
Bülbül, M.Ş. (2010) "Unseen Barriers for disabled science learners Misconceptions about nature of science", International Conference on Inclusion , (Mayıs 2010) |
Bülbül, M.Ş., Eryılmaz, A. (2010) "Fizik laboratuvarlarının engellilere uyumlu hale getirilmesi", IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , (pp. 159), Türkiye, (Eylül 2010) |
Bülbül, M.Ş., Eryılmaz, A. (2010) "How a blind student measure three basic unit in mechanics", Turkish Physical Society 27th International Congress , (pp. 352), (Eylül 2010) |
Bülbül, M.Ş., Eryurt, K. (2010) "Computer assisted drama activities in physics education", 27thInternational Physics Congress , (Eylül 2010) |
Bülbül, M.Ş., Eryılmaz, A. (2010) "Human as a Context in Learning Physics A Guide for Textbook Authors", GIREP-2010 , (Ağustos 2010) |
Bülbül, M.Ş., Oktay, Ö. (2009) "A bibliography study about physics education from two main congress in Turkey", Turkish Physical Society 26th International Physics Conference , (pp. 225), (Eylül 2009) |
Bülbül, M.Ş. (2009) "The possiblity of learning curved mirrors structure by a normal blind inborn students", 26.Uluslararası Fizik Kongresi , (pp. 224), (Eylül 2009) |
Bülbül, M.Ş., Özmen, A., Diken, E.H. (2009) "Çoklu zeka alanları ve sınıf içi oturma düzenine yönelik bir çalışma", The First International Congress of Educational Research , (Mayıs 2009) |
Bülbül, M.Ş. (2009) "Google Centered Search Method in Pursuit of Trends and Definitions in Physics andEducation", ESERA , (Ağustos 2009) |
Yiğit, N., Bülbül, M.Ş., Alev, N., Bursal, M. (2008) "Bilgi iletişim teknolojileri BİT ve materyal geliştirme konulu bir hizmet içi eğitim kursu nun etkililiğinin incelenmesi", VIII.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , (pp. 102-103), Türkiye, (Ağustos 2008) |
Bülbül, M.Ş., Yiğit, N. (2007) "A Different Example of Applications of General Physics Labratory Lesson in Educational Faculties", 24th International Physics Congress , (pp. 597-598), (Ağustos 2007) |
Bülbül, M.Ş., Ekinci, Ü.V. (2007) "Radyoaktif bozunmanın simülasyonu konusunda bir çalışma", 1. Ulusal Eğitim Kongresi , (pp. 94-95), Türkiye, (Haziran 2007) |
Bülbül, M.Ş. (2007) "Fizik dersini sevmeyen öğrencilere başarılarını arttırıcı bir uygulama", Fen ve Matematik Öğretmenleri 3. Sempozyumu , (pp. 2), Türkiye, (Nisan 2007) |
Bülbül, M.Ş. (2007) "Lorentz s Glove", 7th International Educational Technology Conference , (pp. 245-247), (Mayıs 2007) |
Yiğit, N., Altun, T., Alev, N., Dertlioğlu, K., Bülbül, M.Ş. (2007) "Öğretim amaçlı web sitelerinin değerlendirilmesine yönelik bir ölçek tasarımı", 1. Ulusal İlköğretim Kongresi , Türkiye, (Kasım 2007) |
Bülbül, M.Ş. (2006) "Ortaöğretim öğrencilerinin cep telefonu kullanımı üzerine bir araştırma", 6th International Educational Technology Conference , (pp. 307-310), (Nisan 2006) |
Bülbül, M.Ş. (2006) "Using Gif Graphics Interchange Format images in physics education", 6th International Conference of the Balkan Physical Union , (pp. 468), (Ağustos 2006) |
Bülbül, M.Ş. (2005) "Türkçe dilbilgisi kurallarının termodinamik yasalar açısından değerlendirilmesi", Turkish Physical Society 23rd International Physics Congress , (pp. 655), (Eylül 2005) |
Bülbül, M.Ş. (2005) "Fizik bölümünün tercih nedenleri ve öğrencilerin beklentileri üzerine bir araştırma", Geleneksel Erzurum Fizik Günleri-II , (pp. 66), Türkiye, (Mayıs 2005) |
Bülbül, M.Ş. (2005) "Fizik Eğitiminde sanal makinelerin kullanımı üzerine bir çalışma", XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi , (pp. 1102-1104), Türkiye, (Eylül 2005) |
Bülbül, M.Ş. (2004) "CMS deneyinde kullanılan HF dedektörlerinin enerji çözünürlüğü ve enerji lineerliği", Türk Fizik Derneği 22. Fizik Kongresi , (pp. 533), Türkiye, (Eylül 2004) |
Bülbül, M.Ş. (2023) "Gezici sınıflar", : Vizetek Yayıncılık |
Bülbül, M.Ş. (2022) "Yavaş Bilim Eğitimi", : Vizetek Yayıncılık |
Bülbül, M.Ş. (2021) "The Last School (Homeschooling)", Türkiye : Vizetek Yayıncılık |
Bülbül, M.Ş. (2017) "Hastanelerde Fen Öğretimi", Türkiye : Pegem Akademi |
Kızılaslan, A., Sözbilir, M., Bülbül, M.Ş. (2016) "Kaynaştırma sınıfı Etkili farklılaştırılmış öğretim için stratejiler", İstanbul : Nobel Yayıncılık |
Bülbül, M.Ş. (2015) "Physics For All Introduction to Physics without Barriers", Deutschland/Almanya : LAP Lambert Academic Publishing |
Bülbül, M.Ş., Kurt, Ü.C., Garip, B., Demirtaş, D., Eryurt, K. (2013) "Herkes için basit malzemelerle matematik İğneli sayfa cebir uygulamaları", Ankara/Türkiye : Pegem Akademi |
Bülbül, M.Ş., Eryılmaz, A. (2012) "Görme Engelli Öğrenciler için Fizik Ders Araçları", Ankara/Türkiye : Murat Kitabevi |
Bülbül, M.Ş. (2012) "Drama Creativity and Chaos in Physics Education", : Lambert Academic Publishing |
Bülbül, M.Ş. (2011) "Hacivat ve Karagöz Isı ve Sıcaklık Sohbetinde", Türkiye : Milli Eğitim Bakanlığı Yayınevi |
Bülbül, M.Ş. (2007) "Kaos ve Eğitim", Türkiye : Beyaz Kalem |
Bülbül, M.Ş. (2021) "Engelsiz sergi çalışmaları: Posta Sanatı Örneği", Kitap: Sergileme Tasarımı-Bilim Merkezleri ve Müzeler İçin Bir Kılavuz, : Çizgi Kitapevi |
Bülbül, M.Ş. (2021) "Araştırma-Sorgulama", Kitap: Dijital etkileşimli öğretim materyalleri, : Nobel Yayıncılık |
Bülbül, M.Ş. (2021) "İlkokul programında yer alan "Dünya ve Evren" konu alanı ve özellikleri", Kitap: İlkokulda Temel Fen Bilimleri, : Vize Yayıncılık |
Bülbül, M.Ş. (2021) "Social Learning Analytics: Learning How We Learn on YouTube", Kitap: Advancing the Power of Learning Analytics and Big Data in Education, Amerika Birleşik Devletleri : IGI GLOBAL |
Bülbül, M.Ş. (2021) "Creativity with Big Chaotic Data", Kitap: Chaos, Complexity and Leadership 2020, : Springer |
Yılmaz, S.S., Coştu, S., Barut, Y., Demir, Ö., Köksal, H., Akın, H., Ergun, M. (2020) "EVDE VE HASTANEDE EĞITIM GÖREN ÇOCUKLARIN ÖĞRENME SÜRECINDE KULLANILABILECEK ÖĞRETIM STRATEJI VE YÖNTEMLER", Kitap: EVDE VE HASTANEDE EĞİTİM, Ankara/Türkiye : Vize Yayıncılık |
Bülbül, M.Ş. (2020) "Chaos in the Future: Artificial Intelligence as a Strange Attractor of the Future", Kitap: Chaos, Complexity and Leadership 2018: Explorations of Chaotic and Complexity Theory, Ag/İsviçre : Springer |
Bülbül, M.Ş. (2020) "Fen Öğretiminde Mobil Uygulamalar", Kitap: Fen Öğretiminde Teknoloji Eğilimleri, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi |
Bülbül, M.Ş. (2020) "Yapay zeka, Blokzincir ve Fen Öğretimi", Kitap: Fen Öğretiminde Teknoloji Eğilimleri, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi |
Bülbül, M.Ş. (2020) "Evrensel tasarım", Kitap: özel eğitim, Ankara/Türkiye : Nobel Yayıncılık |
Bülbül, M.Ş. (2019) "Fen Eğitiminde Büyük Verinin Kullanımı", Kitap: Çağdaş Yaklaşımlarla Destekli Fen Öğretimi: Teoriden Uygulamaya Etkinlik Örnekleri, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi |
Bülbül, M.Ş. (2019) "Fen eğitiminde yapay zeka uygulamaları", Kitap: Fen ve matematik eğitiminde teknolojik yaklaşımlar, Ankara/Türkiye : Anı |
Bülbül, M.Ş. (2019) "Öğrenci hizmetleri, eğitim ve öğretim ile ilgili işler", Kitap: Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ankara/Türkiye : Nobel |
Bülbül, M.Ş. (2019) "Fen Eğitiminde Bilim Kurgu Eğitimi", Kitap: Çağdaş Yaklaşımlarla Destekli Fen Öğretimi: Teoriden Uygulamaya Etkinlik Örnekleri, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi |
Bülbül, M.Ş. (2019) "Fen ve matematik eğitiminde engelsiz teknolojilerin kullanımı", Kitap: Fen ve matematik eğitiminde teknolojik yaklaşımlar, Ankara/Türkiye : Anı |
Bülbül, M.Ş. (2018) "From Academician’s Office to Physics Lab for Students with Special Needs", Kitap: Towards Inclusion of All Learners through Science Teacher Education, : BRILL Sense |
Sözbilir, M., Zorluoğlu, S.L., Okcu, B., Kızılaslan, A., Gül, Ş., Bülbül, M.Ş., Yazıcı, F. (2017) "Görme yetersizliği olan bireylere fen öğretimi", Kitap: Fen bilimleri öğretiminde yeni yaklaşımlar, Ankara/Türkiye : Nobel |
Bülbül, M.Ş., Sözbilir, M. (2017) "Engelsiz STEM eğitimi", Kitap: Kuramdan uygulamaya STEM eğitimi, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi |
Bülbül, M.Ş. (2016) "Engelsiz laboratuvar ve bilim müzelerine doğru", Kitap: Eğitim bilimlerinde yenilikler ve nitelik arayışı, Türkiye : Pegem |
Bülbül, M.Ş. (2013) "Ders kitaplarında olması gereken bir kuram:Kaos", Kitap: Tüm yönleriyle fizik ders kitapları, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi |
Bülbül, M.Ş. (2013) "Fatih projesi öncesi mikrobilgisayar temelli laboratuvar uygulamaları ve ders kitapları", Kitap: Tüm Yönleriyle Fizik Ders Kitapları, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi |
Erçetin, Ş.Ş., Açıkalın, Ş.N., Bülbül, M.Ş. (2012) "A Multi-DimensionalApproach to Leadership inChaotic Environments", Kitap: Chaos and Complexity Theory for Manegement Nonlinear Dynamics, : IGI-GLOBAL |
Bülbül, M.Ş. (2010) "Alandaki çalışmaların niteliğini ve sayısını arttırabilecek on altın öneri", Kitap: Türkiye de Fizik Eğitimi Alanındaki Tecrübeler Sorunlar Çözümler ve Öneriler, Türkiye : Google Books |
Bülbül, M.Ş. (2010) "Görme engelliler ve fizik öğretimi", Kitap: Türkiye de fizik eğitimi alanındaki tecrübeler sorunlar çözümler ve öneriler, Türkiye : Google Books |
Kayıt Yok |
(Ulusal - Kitap) Felsefe Şekeri, 2019, Editör |
(Ulusal - Dergi) FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ DERGİSİ, 2017, Yrd. Editör |
(Uluslararası - Dergi) Sürdürülebilir ve Engelsiz Bilim Eğitimi DErgisi, 2016, Editör |
(Ulusal - Kitap) Tüm Yönleriyle Fizik Ders Kitapları, 2013, Editör |
(Ulusal - Kitap) Türkiye de Fizik Eğitimi Alanındaki Tecrübeler Sorunlar Çözümler ve Öneriler, 2010, Editör |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Eğitim ve Bilim, 2017 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Science activities, 2016 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 2016 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2016 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED), 2016 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016 |
(Ulusal - Diğer) 15.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 2016 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 2016 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Eğitim ve Bilim, 2016 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 2016 |
Başkan, Sürdürülebilir ve Engelsiz Bilim Eğitim Derneği, 2015- |
Yönetim Kurulu Üyesi, Fen Eğitimi Araştırmaları Derneği, 2014- |
Danışman, Ziya Gökalp İlköğretim Okulu, 2014-2015 |
(2017) "24 Kasım 2017 Kuruluş Onur ve Bilim Ödülü" Bağımsız Eğitim Çalışanları Sendikası |
(2009) "Fen Bilimleri Enstitüsü Ders Ödülü" ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Belkıs Garip
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
|
2012 - 2016 | 14 |
Ali Eryılmaz
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
|
2010 - 2019 | 7 |
Dilber Demirtaş
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
|
2012 - 2014 | 6 |
Nevzat Yiğit
Karadeniz Teknik Üniversitesi
|
2007 - 2016 | 6 |
Mustafa Sözbilir
Atatürk Üniversitesi
|
2016 - 2019 | 5 |
Özlem Oktay
Atatürk Üniversitesi
|
2009 - 2016 | 5 |
Kübra Eryurt
-
|
2010 - 2013 | 4 |
Nedim Alev
Karadeniz Teknik Üniversitesi
|
2007 - 2012 | 3 |
Ümmügülsüm Cansu Kurt
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
|
2012 - 2013 | 3 |
Santos Renato P Dos
-
|
2017 - 2020 | 3 |
Kafkas Üniversitesi
|
2009 - 2015 | 2 |
Şefika Şule Erçetin
Hacettepe Üniversitesi
|
2010 - 2012 | 2 |
Rıdvan Elmas
Afyon Kocatepe Üniversitesi
|
2011 - 2019 | 2 |
Aydın Kızılaslan
Atatürk Üniversitesi
|
2016 - 2017 | 2 |
Betül Okcu
-
|
2017 | 2 |
Isodora Llemes
-
|
2019 - 2020 | 2 |
Loo Kang Wee
-
|
2015 - 2016 | 2 |
Kafkas Üniversitesi
|
2009 | 1 |
Kafkas Üniversitesi
|
2015 | 1 |
-
|
2020 | 1 |
Kafkas Üniversitesi
|
2015 | 1 |
-
|
2020 | 1 |
Kafkas Üniversitesi
|
2011 | 1 |
Kafkas Üniversitesi
|
2015 | 1 |
Haki Peşman
Fırat Üniversitesi
|
2012 | 1 |
Seraceddin Levent Zorluoğlu
Süleyman Demirel Üniversitesi
|
2017 | 1 |
Hakan Akın
-
|
2020 | 1 |
Yaşar Barut
-
|
2020 | 1 |
Güner Tural
Ondokuz Mayıs Üniversitesi
|
2012 | 1 |
Taner Altun
Karadeniz Teknik Üniversitesi
|
2007 | 1 |
Claire Susanna Özel
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
|
2012 | 1 |
Abdullah Cendel Karaman
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
|
2015 | 1 |
Ömer Faruk Özdemir
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
|
2015 | 1 |
Ufuk Yıldırım
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
|
2012 | 1 |
Mahmut Kertil
Marmara Üniversitesi
|
2011 | 1 |
Mustafa Ergun
-
|
2020 | 1 |
Hayal Köksal
-
|
2020 | 1 |
Ali Osman Engin
Kafkas Üniversitesi
|
2009 | 1 |
Tuğba Horzum
Necmettin Erbakan Üniversitesi
|
2017 | 1 |
Şeyda Gül
Atatürk Üniversitesi
|
2017 | 1 |
Murat Bursal
Cumhuriyet Üniversitesi
|
2008 | 1 |
Özden Demir
-
|
2020 | 1 |
Sertan Talas
-
|
2022 | 1 |
Erkan Yeşiltaş
Cumhuriyet Üniversitesi
|
2011 | 1 |
Orhan Karamustafaoğlu
Amasya Üniversitesi
|
2017 | 1 |
Ahmet Şık
-
|
2011 | 1 |
Aktaş Gülnur
-
|
2013 | 1 |
Ana Mikiashvili
-
|
2015 | 1 |
Arvınd Gupta
-
|
2015 | 1 |
Arvind Gupta
-
|
2013 | 1 |
Birol Susam
-
|
2022 | 1 |
Deniz Aydemir Döke
-
|
2012 | 1 |
Emrah Özpolat
-
|
2014 | 1 |
Engin Yalmancı
-
|
2015 | 1 |
Fatih Yazıcı
-
|
2017 | 1 |
Kelly Matthews
-
|
2012 | 1 |
Kübra Dertlioğlu
-
|
2007 | 1 |
Lemes Isodora Lıiz
-
|
2017 | 1 |
Mariam Mikiashvili
-
|
2015 | 1 |
Steven Sahyun
-
|
2010 | 1 |
Sue Mei Slogar
-
|
2012 | 1 |
Şuay Nilhan Açıkalın
-
|
2012 | 1 |
Ümit Volkan Ekinci
-
|
2007 | 1 |
Ümüt Raşit Aydoğdu
-
|
2017 | 1 |
Vidula Mhaiskar
-
|
2013 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78449 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 9456 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Özel Yetenekliler Eğitimi | 64 |
Anahtar Kelimeler | Özel Yetenekliler Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 233 | 130 | 269 | 110 | 210 | 155 | 305 | 135 | 100 | 0 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | 239 . | 371 . | 281 . | 435 . | 336 . | 376 . | 323 . | 488 . | 505 . | - |
Sıra (Temel Alan İçinde) | 115 . | 221 . | 124 . | 242 . | 149 . | 193 . | 127 . | 240 . | 288 . | - |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | 5 . | 12 . | 4 . | 12 . | 5 . | 10 . | 4 . | 12 . | 23 . | - |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | 5 . | 10 . | 4 . | 7 . | 4 . | 7 . | 4 . | 8 . | 17 . | - |
Toplam Yayın | 12 | 14 | 11 | 4 | 11 | 6 | 7 | 3 | 1 | 0 |
Toplam Makale | 7 | 1 | 5 | 1 | 2 | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 |
Toplam Kitap | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 6 | 1 | 1 | 0 |
Toplam Bildiri | 4 | 11 | 3 | 2 | 6 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 4 | 1 | 4 | 0 | 2 | 1 | 0 | 2 | 0 | 0 |
Makale (Ulusal) | 3 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 3 | 11 | 3 | 2 | 6 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |