Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Fırat Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji (Dr), 2005, 2011 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Fırat Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Zooloji (Yl) (Tezli), 2001, 2005 |
Lisans, Türkiye, İnönü Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Biyoloji Bölümü, 1994, 1998 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Fırat Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji (Dr), 2005, 2011 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Fırat Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Zooloji (Yl) (Tezli), 2001, 2005 |
Lisans, Türkiye, İnönü Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Biyoloji Bölümü, 1994, 1998 |
Kayıt Yok |
İngilizce, YÖKDİL, 65, 2019 |
Çalıştay, Biyokaçakçılıkla Mücadele Semineri, KARS, Türkiye, 28-11-2014, 28-11-2014 |
Çalıştay, Geometric Morphomerics Workshop, Karaelmas Üniversitesi, Türkiye, 24-07-2010, 26-07-2010 |
[UAK] Eğitim Bilimleri Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Biyoloji Eğitimi |
2019-, Doçent, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Dede Korkut Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye |
2011-2019, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2015-2016, Arş. Uyg. Merkezi Müdürü, Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Ayşe Devrim, Yüksek Lisans, Kuvvet ve enerji ünitesinde uygulanan ters yüz öğrenme modelinin ortaokul öğrencilerinin akademik başarı, öğrenme sorumlulukları ve görüşlerine etkisinin incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman) |
Nuray Altunoğlu, Yüksek Lisans, Kök Değerlerin İstasyon Öğretim Tekniği ile Ortaokul 5. Sınıf Öğrencilerine Kazandırılması, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman) |
Aslı Vural, Yüksek Lisans, Zekâ oyunlarının 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerine etkisi ve fen bilimleri dersi başarılarına yönelik öğrenci görüşleri, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman) |
Dilek Yeşilyurt, Yüksek Lisans, Yaşam temelli öğrenme modeli ile ortaokul 5. sınıf öğrencilerine sağlıklı beslenme farkındalığının kazandırılması, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2017, (Asıl Danışman) |
Gökhan Çelik, Yüksek Lisans, Fen bilimleri öğretmenlerinin mesleki doyum düzeylerinin incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2015, (Asıl Danışman) |
Serap Erdağı, Yüksek Lisans, İstasyon tekniğinin Fen ve Teknoloji dersinin akademik başarısına etkisi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2014, (Asıl Danışman) |
2018-2019, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans |
2018-2019, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans |
2018-2019, FBE İNTEGRATİF YAKLAŞIM, Yüksek Lisans |
2018-2019, FBE MİKRO EVREN, Yüksek Lisans |
2018-2019, BESİN KİMYASI VE BESİNLERİN BİYOLOJİK ÖNEMİ, Lisans |
2018-2019, DOĞAL HAYATI KORUMA, Lisans |
2018-2019, GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ, Lisans |
2018-2019, EVRİM, Lisans |
2018-2019, İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ, Lisans |
2017-2018, GENEL BİYOLOJİ I, Lisans |
2017-2018, GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ, Lisans |
2017-2018, FBE İNTEGRATİF YAKLAŞIM, Yüksek Lisans |
2017-2018, FBE MİKRO EVREN, Yüksek Lisans |
2017-2018, DOĞAL HAYATI KORUMA, Lisans |
2017-2018, BESİN KİMYASI VE BESİNLERİN BİYOLOJİK ÖNEMİ, Lisans |
2017-2018, İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ, Lisans |
2017-2018, EVRİM, Lisans |
2017-2018, SEMİNER, Yüksek Lisans |
2016-2017, FBE İNTEGRATİF YAKLAŞIM, Yüksek Lisans |
2016-2017, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans |
2016-2017, GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ, Lisans |
2016-2017, DOĞAL HAYATI KORUMA, Lisans |
2016-2017, MİKRO EVREN, Yüksek Lisans |
2016-2017, EVRİM, Lisans |
2016-2017, İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ, Lisans |
2016-2017, GENEL BİYOLOJİ LABORATUVARI- I, Lisans |
2016-2017, GENEL BİYOLOJİ-I, Lisans |
2015-2016, OKUL DENEYİMİ, Lisans |
2015-2016, FBE İNTEGRATİF YAKLAŞIM, Yüksek Lisans |
2015-2016, FBE MİKRO EVREN, Yüksek Lisans |
2015-2016, ÇEVRE EĞİTİMİ, Lisans |
2015-2016, DOĞAL HAYATI KORUMA, Lisans |
2015-2016, GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ, Lisans |
2015-2016, EVRİM, Lisans |
2015-2016, İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ, Lisans |
2014-2015, FBE İNTEGRATİF YAKLAŞIM, Yüksek Lisans |
2014-2015, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans |
2014-2015, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE BİYOLOJİ-I, Lisans |
2014-2015, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE BİYOLOJİ-II, Lisans |
2014-2015, OKUL DENEYİMİ, Lisans |
2014-2015, DOĞAL HAYATI KORUMA, Lisans |
2014-2015, GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ, Lisans |
2014-2015, EVRİM, Lisans |
2014-2015, İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ, Lisans |
2013-2014, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans |
2013-2014, BESİN KİMYASI VE BESİNLERİN BİYOLOJİK ÖNEMİ, Lisans |
2013-2014, OKUL DENEYİMİ, Lisans |
2013-2014, GENEL BİYOLOJİ I, Lisans |
2013-2014, GENEL BİYOLOJİ LAB I, Lisans |
2013-2014, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE BİYOLOJİ-II, Yüksek Lisans |
2013-2014, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE BİYOLOJİ-I, Yüksek Lisans |
2013-2014, ÇEVRE EĞİTİMİ, Lisans |
2013-2014, DOĞAL HAYATI KORUMA, Lisans |
2013-2014, GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ, Lisans |
2013-2014, EVRİM, Lisans |
2013-2014, İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ, Lisans |
2012-2013, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans |
2012-2013, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE BİYOLOJİ-II, Yüksek Lisans |
2012-2013, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE BİYOLOJİ-I, Yüksek Lisans |
2012-2013, ÇEVRE EĞİTİMİ, Lisans |
2012-2013, EVRİM, Lisans |
2012-2013, İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ, Lisans |
2011-2012, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans |
2011-2012, TOPLUMA HİZMET UYGULAMASI, Lisans |
2011-2012, GENEL BİYOLOJİ LAB II, Lisans |
2011-2012, GENEL BİYOLOJİ II, Lisans |
2011-2012, OKUL DENEYİMİ, Lisans |
2011-2012, ANNE VE ÇOCUK BESLENMESİ, Lisans |
2011-2012, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE BİYOLOJİ-II, Yüksek Lisans |
2011-2012, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE BİYOLOJİ-I, Yüksek Lisans |
2011-2012, GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ, Lisans |
2011-2012, EVRİM, Lisans |
2011-2012, İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ, Lisans |
Kayıt Yok |
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARINDA BİYOÇEŞİTLİLİK FARKINDALIĞI OLUŞTURMAYA YÖNELİK BİLİM KAMPI (Ulusal) Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç): Yürütücü , 2018-2018 |
Kars İlindeki Öğrencilerin Beslenme Alışkanlıklarında Velilerin Etkisi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2016-2017 |
İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi Eğitimi İçin Öğretim Materyali Geliştirme: Karakalemden Tuale (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2016-2016 |
ELAZIĞ İLİ’NİN TÜM YÜZÖLÇÜMÜ İÇİN KARASAL VE İÇ SU EKOSİSTEMLERİ BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK ENVANTER VE İZLEME İŞİ (Ulusal) Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç): Uzman , 2016-2018 |
KİLİS İLİ KAYALIK GERBİLİ Gerbillus dasyurus TÜR EYLEM PLANI (Ulusal) Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç): Danışman , 2015-2015 |
IĞDIR ÇÖL FARESİ Meriones dahli TÜR EYLEM PLANI (Ulusal) Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç): Danışman , 2015-2015 |
TABİAT PARK (Ulusal) Kalkınma Bakanlığı Destekli Proje: Yönetici , 2012-2012 |
Kayıt Yok |
Önel, A., Vural, A. (2020) "6. ve 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ZEKA OYUNLARI DERSİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ", International Pegem Conference on Education (IPCEDU-2020) , (pp. 815-823), Diyarbakır, Türkiye, (Aralık 2020) |
Durdukoca, Ş.F., Önel, A. (2018) "Öğretmen adaylarının biyoloji okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi", 6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi , Kars, Türkiye, (Ekim 2018) |
Temizer, İ.A., Önel, A. (2018) "Elazığ ve Malatya Lepus europaeus pallas ’xxın geometri morfometrik yöntemlerle karşılaştırılması", 1st International Veterinary Biochemistry and clinical Biochemistry congress , (Mayıs 2018) |
Önel, A. (2017) "Girişimci Öğretmenlerle Girişimci Türkiye ye: Bir Derleme Çalışması", 26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi , Antalya, Türkiye, (Nisan 2017) |
Önel, A. (2017) "Culture of Enterprising In Schools: A Collected Study", 2ND WORLD CONFERENCE ON TECHNOLOGY, INNOVATION AND ENTREPRENEURSHIP , (Mayıs 2017) |
Önel, A. (2017) "Öğrencilerde Eko Girişimcilik Kültürü: Bir Derleme Çalışması", 2ND WORLD CONGRESS ON LİFELONG EDUCATION , Antalya, Türkiye, (Nisan 2017) |
Önel, A., Yüce, Z., Yeşilyurt, D., Bozdoğan, K. (2016) "ÖĞRENCİLERİN BESLENME ALIŞKANLIKLARINDA VELİLERİNİN ETKİSİ KARS İL ÖRNEĞİ", 3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi , Muğla, Türkiye, (Haziran 2016) |
Yüce, Z., Önel, A., Sümeyye, B.E. (2015) "Öğrenci Çizimleri Yoluyla Ortaokul ÖğrencilerininHücre Konusundaki Kavramsal Bilgi DüzeylerininBelirlenmesi", IV. Sakarya’da Eğitim Araştırmaları Kongresi , Sakarya, Türkiye, (Ocak 2015) |
Yüce, Z., Dilek, Y., Önel, A. (2015) "Öğrenci Çizimleri Yoluyla ÜniversiteÖğrencilerinin Hücre Konusundaki KavramsalBilgi Düzeylerinin Belirlenmesi", IV. Sakarya’da Eğitim Araştırmaları Kongresi , Sakarya, Türkiye, (Ocak 2015) |
Yüce, Z., Önel, A., Demirci, M. (2015) "Temel Genetik Kavramlarının Ortaokul Öğrencileri Ve Fen Bilgisi Öğretmen Adayları Tarafından Kavranılabilme Düzeylerinin Karşılaştırılması", SECOND INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS , Ankara, Türkiye, (Haziran 2015) |
Önel, A., Yüce, Z., Dilek, Y. (2015) "Öğrenci Çizimleri Yoluyla OrtaöğretimÖğrencilerinin Hücre Konusundaki KavramsalBilgi Düzeylerinin Belirlenmesi", IV. Sakarya’da Eğitim Araştırmaları Kongresi , Sakarya, Türkiye, (Ocak 2015) |
Önel, A. (2019) "Genetik ve Biyoteknoloji", Ankara/Türkiye : Pegem Akademi |
Önel, A. (2019) "Sağlık ve Eğitim Temelinde İNSAN ANATOMİSİ ve FİZYOLOJİSİ", Ankara/Türkiye : Pegem Akademi |
Önel, A. (2019) "Sağlık ve Eğitim Temelinde İNSAN ANATOMİSİ ve FİZYOLOJİSİ", Ankara/Türkiye : Pegem Akademi |
Önel, A. (2019) "Sağlık ve Eğitim Temelinde İNSAN ANATOMİSİ ve FİZYOLOJİSİ", Ankara/Türkiye : Pegem Akademi |
Önel, A. (2017) "Evrime İntegratif Bakış", Konya/Türkiye : Eğitim Yayınevi |
Önel, A. (2022) "Ekolojik Okuryazarlık", Kitap: Eğitim Bilimleri Alanındaki Gelişmeler, Ankara/Türkiye : Duvar Yayınları |
Önel, A. (2021) "TÜRKİYE OMURGALI FAUNASI", Kitap: TÜRKİYE'NİN BİYOLOJİK ZENGİNLİKLERİ, Ankara/Türkiye : SONÇAĞ |
Önel, A. (2021) "TERMİNOLOJİ", Kitap: TÜRKİYE'NİN BİYOLOJİK ZENGİNLİKLERİ, Ankara/Türkiye : SONÇAĞ |
Önel, A. (2019) "Genetik Bilimine Giriş", Kitap: Genetik ve Biyoteknoloji, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi |
Önel, A. (2019) "Non-Mendelizm (Mendel Genetiğinden Sapmalar)", Kitap: Genetik ve Biyoteknoloji, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi |
Önel, A. (2019) "Mendelizm (Mendelian Kalıtım)", Kitap: Genetik ve Biyoteknoloji, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi |
Kayıt Yok |
(Uluslararası - Kitap) TÜRKİYE'NİN BİYOLOJİK ZENGİNLİKLERİ, 2021, Editör |
(Uluslararası - Dergi) DÜSTAD Dünya Sağlık ve Tabiat Bilimleri Dergisi, 2021, Editör |
(Uluslararası - Kitap) GENETİK ve BİYOTEKNOLOJİ, 2019, Editör |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Cellular and Molecular Biology, 2017 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Caucasian Journal of Science, 2017 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2017 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Cellular and Molecular Biology, 2016 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) e-KAFEAD, 1900 |
Üye, Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, 2014- |
(2014) "Bilimsel araştırma Projeleri Koordinatörlüğü Değerlendirme Alt Komisyonu Teşekkür Belgesi" KAFKAS ÜNİVERSİTESİ |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Kafkas Üniversitesi
|
2015 - 2018 | 14 |
Yeşilyurt Dilek
-
|
2015 - 2019 | 5 |
Kafkas Üniversitesi
|
2018 - 2021 | 4 |
İbrahim Akın Temizer
Fırat Üniversitesi
|
2005 - 2019 | 4 |
Kafkas Üniversitesi
|
2018 - 2019 | 2 |
Kafkas Üniversitesi
|
2015 - 2016 | 2 |
Kafkas Üniversitesi
|
2018 - 2023 | 2 |
Serap Erdağı
-
|
2015 | 2 |
-
|
2016 | 1 |
Kafkas Üniversitesi
|
2016 | 1 |
Nur Akcanca
Kafkas Üniversitesi
|
2015 | 1 |
Alkan Hicran
-
|
2015 | 1 |
Aslı Vural
-
|
2020 | 1 |
Bekıs Elif Sümeyye
-
|
2015 | 1 |
Dilek Yeşilyurt
-
|
2016 | 1 |
Elif Sümeyye Bekis
-
|
2016 | 1 |
Engin Yalmancı
-
|
2023 | 1 |
Gökhan Çelik
-
|
2015 | 1 |
Kıymet Bozdoğan
-
|
2016 | 1 |
Meryem Demirci
-
|
2015 | 1 |
Sungur Alhan Selcan
-
|
2015 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78449 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 9456 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi | 289 |
Anahtar Kelimeler | Biyoloji Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 131 | 50 | 115 | 114 | 205 | 30 | 55 | 40 | 15 | 0 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | 340 . | 451 . | 432 . | 431 . | 341 . | 499 . | 572 . | 583 . | 590 . | - |
Sıra (Temel Alan İçinde) | 198 . | 300 . | 241 . | 238 . | 153 . | 298 . | 334 . | 331 . | 366 . | - |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | 10 . | 49 . | 24 . | 22 . | 12 . | 37 . | 45 . | 47 . | 63 . | - |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | 2 . | 11 . | 4 . | 6 . | 4 . | 9 . | 13 . | 13 . | 16 . | - |
Toplam Yayın | 12 | 4 | 4 | 9 | 6 | 2 | 2 | 1 | 1 | 0 |
Toplam Makale | 8 | 3 | 0 | 7 | 4 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 |
Toplam Kitap | 0 | 0 | 1 | 0 | 2 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 |
Toplam Bildiri | 4 | 1 | 3 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 4 | 1 | 0 | 5 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 |
Makale (Ulusal) | 4 | 2 | 0 | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 1 | 1 | 3 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |