img

Doç. Dr. Hacı Hasan YOLCU

  • Dede Korkut Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
  • Kimya Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
37
Atıf
141
h-index
4
Proje
5
Fikri Mülkiyet
1
WoS
Yayın
8
Atıf
38
h-index
3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kimya Eğitimi (Dr), 2004, 2011
Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, 1996, 2004
Araştırma Alanları
Kimya Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kimya Eğitimi (Dr), 2004, 2011
Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, 1996, 2004
Kayıt Yok
İngilizce, ÜDS, 75, 2010-ÜDS S, 2010
Kongre Düzenleme, II. Ulusal Kimya Eğitim Kongres, ERZURUM, Türkiye, 05-07-2011, 08-07-2011
[UAK] Eğitim Bilimleri Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Kimya Eğitimi
2022-, Doçent, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2011-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2005-2011, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2004-2005, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2018-2020, Anabilim Dalı Başkanı, Kafkas Üniversitesi, Türkiye
2012-2012, Anabilim Dalı Başkanı, Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Kayıt Yok
2018-2019, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2018-2019, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I, Lisans
2018-2019, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2018-2019, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II, Lisans
2018-2019, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I, Lisans
2018-2019, ÇEVRE EĞİTİMİ, Lisans
2018-2019, TOPLUMA HİZMET, Lisans
2018-2019, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II, Lisans
2018-2019, ÇEVRE EĞİTİMİ, Lisans
2018-2019, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2017-2018, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2017-2018, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2017-2018, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I, Lisans
2017-2018, ÇEVRE EĞİTİMİ, Lisans
2017-2018, ÇEVRE EĞİTİMİ, Lisans
2017-2018, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I, Lisans
2016-2017, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2016-2017, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2016-2017, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II, Lisans
2016-2017, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I, Lisans
2016-2017, GENEL KİMYA, Lisans
2016-2017, GENEL KİMYA, Lisans
2016-2017, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I, Lisans
2016-2017, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II, Lisans
2016-2017, TOPLUMA HİZMET, Lisans
2016-2017, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2015-2016, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2015-2016, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II, Lisans
2015-2016, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I, Lisans
2015-2016, GENEL KİMYA, Lisans
2015-2016, GENEL KİMYA, Lisans
2015-2016, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I, Lisans
2015-2016, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II, Lisans
2015-2016, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2014-2015, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2014-2015, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2014-2015, GENEL KİMYA, Lisans
2014-2015, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II, Lisans
2014-2015, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I, Lisans
2014-2015, GENEL KİMYA, Lisans
2014-2015, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II, Lisans
2014-2015, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I, Lisans
2014-2015, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2013-2014, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2013-2014, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I, Lisans
2013-2014, GENEL KİMYA, Lisans
2013-2014, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II, Lisans
2013-2014, GENEL KİMYA, Lisans
2013-2014, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I, Lisans
2013-2014, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II, Lisans
2013-2014, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2011-2012, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2011-2012, Fen ve Tek Lab II, Lisans
2011-2012, FEN VE TEK LAB II, Lisans
2011-2012, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II, Lisans
2011-2012, GENEL KİMYA, Lisans
2011-2012, GENEL KİMYA, Lisans
2011-2012, FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II, Lisans
2011-2012, OKUL DENEYİMİ, Lisans
Kayıt Yok
Perovskite kristallerinin sentezini kimya lisans öğrencilerine kavratmak amaçlı basit ve görsel özelliği öne çıkan laboratuvar deneylerinin geliştirilmesi. (Uluslararası) Diğer Uluslararası Kurum ve Kuruluşlar: Yürütücü , 2018-2018
Yetişkin Öğrencilerin Teknoloji Kullanım Becerilerinin Ve Beklentilerinin Tespiti (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2016-2017
Superhidrofobik Grafen Oksit Yüzeylerinin Oluşturulması : Yürütücü , 2015-2017
Superhidrofobik yüzey yapısını ve sıvı-katı ara yüzeyi etkileşimlerini öğrencilere kavratmak amaçlı lisans öğrencilerine yönelik laboratuvar deneylerinin ve analojilerin geliştirilmesi. (Uluslararası) Diğer Uluslararası Kurum ve Kuruluşlar: Yürütücü , 2012-2013
Hidrofobik Kompozit Materyallerin Hazırlanması (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2009-2011
(2011) Hidrofobik organo-kil., BÖLÜM C Kimya; Metalürji
Yolcu, H.H. (2023) "Using project-based learning in an environmental education course and revealing students’ experiences: A case study", Science Activities Classroom Projects and Curriculum Ideas, (0) [AHCI] DOI   
Yolcu, H.H. (2022) "Öğrenme Ortamlarındaki (Okul, Ev, Müze ve Toplum) Bilimsel Merak Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlilik Ve Güvenirlilik Çalışma", Trakya Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, (0) [TR Dizin] DOI   
Yolcu, H.H. (2020) "Koronavirüs (Covid-19) Pandemi Sürecinde Sınıf Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Eğitim Deneyimleri", Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (4) pp. 237-250  
Yolcu, H.H. (2019) "Malzeme Bilimi ve Nano Mühendislik ProgramınınÖğrenme Çıktılarının Analizi", Journal of Higher Education and Science, 9 (3) p. 581 [TR Dizin] Link DOI   
Yolcu, H.H. (2019) "İlkokul Öğretim Programı 3 ve 4. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Kazanımlarının Revize Edilmiş Bloom Taksonomisi Açısından Analizi ve Değerlendirilmesi", İlköğretim Online, (0) pp. 253-262 Link DOI   
Yolcu, H.H., Dyehouse, M. (2018) "Engineering Major Students’ Perceptions of Nanotechnology", International Journal of Progressive Education, 14 (4) pp. 37-51 Link DOI  
Yolcu, H.H., Han, T. (2018) "Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Ve Öğrenme Amaçlı Teknoloji Kullanım Becerileri", Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, (0) pp. 527-547 [TR Dizin] Link DOI   
Yolcu, H.H. (2017) "Analogies to demonstrate the effect of roughness on surface wettability", Science Activities, (0) pp. 1-4 Link DOI   
Han, T., Yolcu, H.H. (2017) "Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin KampüsTeknolojileri ile İlgili Memnuniyetlerinin İncelenmesi", Journal of Higher Education and Science, 7 (3) p. 593 [TR Dizin] Link DOI   
Yolcu, H.H., Gürses, A., Boukherroub, R. (2017) "The multiple effects of organoclay and solvent evaporation on hydrophobicity of composite surfaces", TURKISH JOURNAL OF CHEMISTRY, 41 (0) pp. 793-801 [SCI Expanded] Link DOI   
Yolcu, H.H., Gürses, A. (2016) "A Demonstration of the Sublimation Process and its Effect on Students’Conceptual Understanding of the Sublimation Concept", Turkiye Kimya Dernegi Dergisi, Kisim C: Kimya Egitimi, (0)  
Monaanm, A., Yolcu, H.H., Elhouichet, H., Brigitte, S., Ahmed, A., Luc, B., Myriam, M., Mokhtar, F., Sabine, S., Rabah, B. (2016) "Hydrothermal synthesis of ZTO/graphene nanocomposite with excellent photocatalytic activity under visible light irradiation", Journal of Colloid and Interface Science, 473 (0) pp. 66-74 [SCI] Link DOI    
Yolcu, H.H. (2015) "Harmanlanmış Öğrenme ve Uygulama Esasları", The Journal of Academic Social Science Studies, 33 (0) pp. 255-260 DOI  
Açıkyıldız, M., Gürses, A., Yolcu, H.H. (2015) "Synthesis of Super Hydrophobic Clay by Solution Intercalation Method from Aqueous Dispersions", Acta Physica Polonica A, 127 (4) pp. 1156-1160 [SCI] Link DOI   
Yolcu, H.H. (2023) "Towards Automated Assessment of Scientific Explanations in Turkish using Language Transfer", 16th International Conference on Educational Data Mining (EDM 2023) , Hindistan, (Mayıs 2023
Yolcu, H.H. (2019) "Çevre Eğitimi Dersinde Proje TabanlıÖğrenme Yaklaşımı Kullanılması:Durum Çalışması", 6. UlusalKimya Eğitimi Kongresi’ne (UKEK 2019 , Ankara, Türkiye, (Mayıs 2019
Yolcu, H.H. (2018) "Wordpress blokunun öğretme-öğrenme sürecine olan etkisinin incelenmesi", The 2nd International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies , Ankara, Türkiye, (Aralık 2018
Yolcu, H.H., Han, T. (2017) "An Investigation of Satisfaction Levels of Adult Learners with Campus Technological Services Of Universities in Turkey", The Ninth International Congress of Educational Research. Ordu-Turkey , (Mayıs 2017
Yolcu, H.H., Boukherroub, R. (2017) "An Environmental Approach for Reduction of Graphene Oxide by Arabic Gum", 13th Nanoscience and Nanotechnology Conference of Turkey , (Ekim 2017
Yolcu, H.H., Han, T. (2017) "Adult Learners Technology Usage Skills For Social And Learning Objectives", The Ninth International Congress of Educational Research , (Mayıs 2017
Yolcu, H.H., Han, T., Akbay, M. (2016) "Yetişkin Öğrencilerin Teknoloji Kullanım Becerileri ve Beklentileri Anketinin Türkçeye Uyarlanması Güvenirlik Ve Geçerlik Çalışması", 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , İstanbul, Türkiye, (Nisan 2016
Yolcu, H.H., Rabah, B. (2016) "Heterogeneous Activation of Oxone by Graphene Oxide for the Photodegradation of Rhodamine B Under Visible Light Irradiation", IUPAC. Macro 2016. , İstanbul, Türkiye, (Haziran 2016
Yolcu, H.H., Han, T. (2016) "Young Students Satisfaction Levels Regarding Technologies Services Offered By A University", European Conference on Social and Behavioral Sciences , (Mayıs 2016
Yolcu, H.H., Rabah, B. (2014) "Preparation of Superhydrophobic Graphene Oxide Surfaces.", 10th Nanoscience and Nanotechnology Conference of Turkey. , (Haziran 2014
Yolcu, H.H., Boukherrroub, R. (2014) "Zinc stannate/Graphene oxide hybrid material and its photocatalytic activity", International Semiconductor Science and Technology Conference , (Ocak 2014
Yolcu, H.H., Gürses, A., Boukherroub, R. (2014) "Preparation of superhydrophobic high-density polyethylene/organoclay nanocomposite surfaces", 10th Nanoscience and Nanotechnology Conference of Turkey. , (Haziran 2014
Gürses, A., Kaya, Ö., Doğar, Ç., Güneş, K., Yolcu, H.H. (2011) "Measurement of secondary school students’ test-anxiety levels and investigation of their causes", World Conference on Learning, Teaching and Administration (WCLTA-2010) , (pp. 1005-1008), (Ocak 2011 
Gürses, A., Çağlayan, D., Doğar, Ç., Yolcu, H.H., Korucu, M.E., Yıldız, S.G. (2011) "The investigation of harmony between teachers’xx thoughts on nature of learning and their applied teaching activities in teaching and learning process", World Conference on Learning, Teaching and Administration Papers , (pp. 1014-1019), (Ocak 2011 
Gürses, A., Kuzey, B., Mindivan, F., Doğar, Ç., Güneş, K., Yolcu, H.H. (2011) "Determining the relationship between students’ choice of profession and mission and vision of their high school", The 3rd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010) , (pp. 2595-2598), (Haziran 2011 
Gürses, A., Yolcu, H.H., Açıkyıldız, M. (2010) "The creation of hydrophobic clay surfaces with long chain hydrocarbon", 6th Nanoscience and Nanotechnology Conference , (Temmuz 2010
Gürses, A., Yolcu, H.H., Canbolat, N., Açıkyıldız, M. (2008) "Endothermic Evaporation Process. Misconceptions And conception Change with Deductive Approach", European Conference on Research in Chemical Education, , İstanbul, Türkiye, (Ağustos 2008
Gürses, A., Yolcu, H.H., Acikyildiz, M., Kıvrak, G. (2008) "An Experiment for Demonstration of Solid- Gas Transitions.", European Conference On Research In Chemical Education , İstanbul, Türkiye, (Ağustos 2008
Yılmaz, S.S., Tosun, C., Arpacık, Ö., Topu, F.B., Taşlıbeyaz, E., Yolcu, H.H., Çolak, A., Göktaş, Y. (2008) "Öğretim Teknolojilerinin Öğretmen Eğitiminde Kullanımı: Öğretim Elemanlarının Görüşleri", IETC 2008 , (Mayıs 2008
Gürses, A., Yolcu, H.H., Karaca, S., Açıkyıldız, M. (2008) "Hidrofobik Kil Zeminlerin Oluşturulması ve Karakterizasyonu", XXII National Chemistry Conference. , Türkiye, (Ağustos 2008
Gürses, A., Yolcu, H.H., Açıkyıldız, M. (2007) "Lisans Öğrencilerinin Faz diyagramlarını algılama düzeylerinin ve kavram yanılgılarının belirlenmesi.", Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi , İstanbul, Türkiye, (Haziran 2007
Gürses, A., Mindivan, F., Yolcu, H.H., Açıkyıldız, M. (2007) "Alan öğretmenlği açısından Eğitim Fakülteleriyle Fen-Edebiyat fakülteleri arasındaki etkileşim", Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Haziran 2007
Kayıt Yok
Yolcu, H.H. (2021) "Fen Öğretiminde Bilimin Doğası", Kitap: İLKOKULDA FEN ÖĞRETİMİ, Ankara/Türkiye : Vize yayıncılık  
Kayıt Yok
Kayıt Yok
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) RSC Advances, 2015
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) New Journal of Chemistry, 2015
Üye, Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, 2015-
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Ahmet Gürses
Atatürk Üniversitesi
2007 - 2017 13
Turgay Han
Ordu Üniversitesi
2016 - 2018 6
Metin Açıkyıldız
-
2007 - 2015 6
Çetin Doğar
-
2011 3
Rabah Boukherroub
-
2014 - 2017 3
Kübra Güneş
Atatürk Üniversitesi
2011 2
Ferda Mindivan
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi
2007 - 2011 2
Boukherroub Rabah
-
2016 2
Kafkas Üniversitesi
2008 1
Ömer Arpacık
Atatürk Üniversitesi
2008 1
Yüksel Göktaş
Atatürk Üniversitesi
2008 1
Sevda Göktepe Yıldız
Biruni Üniversitesi
2011 1
Elif Taşlıbeyaz
Erzincan Üniversitesi
2008 1
Cemal Tosun
Bartın Üniversitesi
2008 1
Semra Karaca
Atatürk Üniversitesi
2008 1
Mehtap Ejder Korucu
-
2011 1
Fatma Burcu Topu
Atatürk Üniversitesi
2008 1
Addad Ahmed
-
2016 1
Ali Monaanm
-
2016 1
Alp Çolak
-
2008 1
Boukherrroub Rabah
-
2014 1
Boussekey Luc
-
2016 1
Büşra Kuzey
-
2011 1
Dilek Çağlayan
-
2011 1
Frid Mokhtar
-
2016 1
Gülşah Kıvrak
-
2008 1
Habib Elhouichet
-
2016 1
Melissa Dyehouse
-
2018 1
Metin Acikyildiz
-
2008 1
Moreau Myriam
-
2016 1
Murat Akbay
-
2016 1
Nurtaç Canbolat
-
2008 1
Özgür Kaya
-
2011 1
Rabah Boukherrroub
-
2014 1
Sieber Brigitte
-
2016 1
Szunerits Sabine
-
2016 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78449
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9456
YÖKSİS Bilim Alanı Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi 289
Anahtar Kelimeler Kimya Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 54 80 100 40 32 15 40 15 60 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 417 . 421 . 447 . 505 . 514 . 514 . 587 . 608 . 545 . -
Sıra (Temel Alan İçinde) 275 . 270 . 256 . 309 . 303 . 312 . 348 . 355 . 325 . -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 36 . 35 . 30 . 54 . 53 . 43 . 51 . 57 . 49 . -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 9 . 10 . 9 . 15 . 18 . 14 . 13 . 14 . 13 . -
Toplam Yayın 2 5 6 3 3 1 1 1 2 0
Toplam Makale 2 2 3 2 2 1 0 1 1 0
Toplam Kitap 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0
Toplam Bildiri 0 3 3 1 1 0 0 0 1 0
Makale (SCI) 1 1 1 0 0 0 0 0 1 0
Makale (Uluslararası) 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0
Makale (Ulusal) 1 1 1 1 2 1 0 1 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0
Bildiri (Uluslararası) 0 3 3 1 0 0 0 0 1 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri