img
Toplam 29117 kayıt

Augmented Reality Research and Applications in Education

Link DOI   Uzunboylu, H., YILDIZ, E.P. (2016) "Augmented Reality Research and Applications in Education", New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences, 11 (2016) pp. 238-243 Link DOI  " data-bs-content-id="YazarBilgi-7362"> Uzunboylu, H., YILDIZ, E.P. (2016) "Augmented Reality Research and Applications in Education", New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences, 11 (2016) pp. 238-243 Link DOI   Uzunboylu, H., YILDIZ, E.P. (2016) "Augmented Reality Research and Applications in Education", New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences, 11 (2016) pp. 238-243 Link DOI  
2016 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences

Investigation of Nomophobia Levels of Vocational School Students According to Demographic Characteristics and Intelligent Phone Use Habits

Link DOI   YILDIZ, E.P., Çengel, M., Alkan, A. (2020) "Investigation of Nomophobia Levels of Vocational School Students According to Demographic Characteristics and Intelligent Phone Use Habits", Higher Education Studies, 10 (1) pp. 132-143 Link DOI  " data-bs-content-id="YazarBilgi-7363"> YILDIZ, E.P., Çengel, M., Alkan, A. (2020) "Investigation of Nomophobia Levels of Vocational School Students According to Demographic Characteristics and Intelligent Phone Use Habits", Higher Education Studies, 10 (1) pp. 132-143 Link DOI   YILDIZ, E.P., Çengel, M., Alkan, A. (2020) "Investigation of Nomophobia Levels of Vocational School Students According to Demographic Characteristics and Intelligent Phone Use Habits", Higher Education Studies, 10 (1) pp. 132-143 Link DOI  
2020 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Higher Education Studies

Öğretmenlerin Nomofobi Düzeylerinin Demografik Özelliklerine ve Akıllı Telefon Kullanım Alışkanlıklarına Göre İncelenmesi

Link DOI    YILDIZ, E.P., Çengel, M., Alkan, A. (2020) "Öğretmenlerin Nomofobi Düzeylerinin Demografik Özelliklerine ve Akıllı Telefon Kullanım Alışkanlıklarına Göre İncelenmesi", OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi-International Journal of Society Researches, 10 (15) pp. 5098-5120 [TR Dizin] Link DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-7364"> YILDIZ, E.P., Çengel, M., Alkan, A. (2020) "Öğretmenlerin Nomofobi Düzeylerinin Demografik Özelliklerine ve Akıllı Telefon Kullanım Alışkanlıklarına Göre İncelenmesi", OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi-International Journal of Society Researches, 10 (15) pp. 5098-5120 [TR Dizin] Link DOI    YILDIZ, E.P., Çengel, M., Alkan, A. (2020) "Öğretmenlerin Nomofobi Düzeylerinin Demografik Özelliklerine ve Akıllı Telefon Kullanım Alışkanlıklarına Göre İncelenmesi", OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi-International Journal of Society Researches, 10 (15) pp. 5098-5120 [TR Dizin] Link DOI   
2020 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi-International Journal of Society Researches

Problemli Akıllı Telefon Kullanımı ve Ön Psikometrik Özellikleri Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması

Link DOI    YILDIZ, E.P., Çengel, M., Alkan, A. (2020) "Problemli Akıllı Telefon Kullanımı ve Ön Psikometrik Özellikleri Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması", Ahi Evran Sosyal Bilimler Dergisi (AEÜSBED), 6 (2) pp. 516-530 [TR Dizin] Link DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-7365"> YILDIZ, E.P., Çengel, M., Alkan, A. (2020) "Problemli Akıllı Telefon Kullanımı ve Ön Psikometrik Özellikleri Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması", Ahi Evran Sosyal Bilimler Dergisi (AEÜSBED), 6 (2) pp. 516-530 [TR Dizin] Link DOI    YILDIZ, E.P., Çengel, M., Alkan, A. (2020) "Problemli Akıllı Telefon Kullanımı ve Ön Psikometrik Özellikleri Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması", Ahi Evran Sosyal Bilimler Dergisi (AEÜSBED), 6 (2) pp. 516-530 [TR Dizin] Link DOI   
2020 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Ahi Evran Sosyal Bilimler Dergisi (AEÜSBED)

The Effects of the Authentic Learning Approach with A Course Management System (MOODLE) on Students’ Mathematics Success and Online Authentic Learning Self-Efficacy

Link DOI   Uzunboylu, H., Tezer, M., YILDIZ, E.P. (2020) "The Effects of the Authentic Learning Approach with A Course Management System (MOODLE) on Students’ Mathematics Success and Online Authentic Learning Self-Efficacy", Educational Research and Reviews, 15 (11) pp. 679-689 Link DOI  " data-bs-content-id="YazarBilgi-7366"> Uzunboylu, H., Tezer, M., YILDIZ, E.P. (2020) "The Effects of the Authentic Learning Approach with A Course Management System (MOODLE) on Students’ Mathematics Success and Online Authentic Learning Self-Efficacy", Educational Research and Reviews, 15 (11) pp. 679-689 Link DOI   Uzunboylu, H., Tezer, M., YILDIZ, E.P. (2020) "The Effects of the Authentic Learning Approach with A Course Management System (MOODLE) on Students’ Mathematics Success and Online Authentic Learning Self-Efficacy", Educational Research and Reviews, 15 (11) pp. 679-689 Link DOI  
2020 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Educational Research and Reviews

Analysis of the Last 10 Years of Articles and Theses on Authentic Learning: A Meta Analysis Study

Link DOI   YILDIZ, E.P. (2021) "Analysis of the Last 10 Years of Articles and Theses on Authentic Learning: A Meta Analysis Study", African Educational Research Journal (netJournals), 9 (2) pp. 505-514 Link DOI  " data-bs-content-id="YazarBilgi-7367"> YILDIZ, E.P. (2021) "Analysis of the Last 10 Years of Articles and Theses on Authentic Learning: A Meta Analysis Study", African Educational Research Journal (netJournals), 9 (2) pp. 505-514 Link DOI   YILDIZ, E.P. (2021) "Analysis of the Last 10 Years of Articles and Theses on Authentic Learning: A Meta Analysis Study", African Educational Research Journal (netJournals), 9 (2) pp. 505-514 Link DOI  
2021 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
African Educational Research Journal (netJournals)

Determining the Views of Teachers on the Transition to Digital Transformation in Education During the Pandemic Process: A Case Study

Link DOI   YILDIZ, E.P. (2021) "Determining the Views of Teachers on the Transition to Digital Transformation in Education During the Pandemic Process: A Case Study", Journal of Education and Learning, 10 (6) pp. 92-102 Link DOI  " data-bs-content-id="YazarBilgi-7368"> YILDIZ, E.P. (2021) "Determining the Views of Teachers on the Transition to Digital Transformation in Education During the Pandemic Process: A Case Study", Journal of Education and Learning, 10 (6) pp. 92-102 Link DOI   YILDIZ, E.P. (2021) "Determining the Views of Teachers on the Transition to Digital Transformation in Education During the Pandemic Process: A Case Study", Journal of Education and Learning, 10 (6) pp. 92-102 Link DOI  
2021 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Journal of Education and Learning

Spor Yapan Bireylerin Teknoloji Bağımlılık Düzeylerinin Demografik Özelliklerine Göre İncelenmesi

Link DOI    GÜNDÜZALP, C., YILDIZ, E.P. (2020) "Spor Yapan Bireylerin Teknoloji Bağımlılık Düzeylerinin Demografik Özelliklerine Göre İncelenmesi", EKEV Akademi Dergisi, 24 (82) pp. 23-43 [TR Dizin] Link DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-7369"> GÜNDÜZALP, C., YILDIZ, E.P. (2020) "Spor Yapan Bireylerin Teknoloji Bağımlılık Düzeylerinin Demografik Özelliklerine Göre İncelenmesi", EKEV Akademi Dergisi, 24 (82) pp. 23-43 [TR Dizin] Link DOI    GÜNDÜZALP, C., YILDIZ, E.P. (2020) "Spor Yapan Bireylerin Teknoloji Bağımlılık Düzeylerinin Demografik Özelliklerine Göre İncelenmesi", EKEV Akademi Dergisi, 24 (82) pp. 23-43 [TR Dizin] Link DOI   
2020 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
EKEV Akademi Dergisi

Opinions of Academicians on Digital Literacy: A Phenomenology Study

Link DOI   YILDIZ, E.P. (2020) "Opinions of Academicians on Digital Literacy: A Phenomenology Study", Cypriot Journal of EducationalSciences (CJES), 15 (3) pp. 469-478 Link DOI  " data-bs-content-id="YazarBilgi-7370"> YILDIZ, E.P. (2020) "Opinions of Academicians on Digital Literacy: A Phenomenology Study", Cypriot Journal of EducationalSciences (CJES), 15 (3) pp. 469-478 Link DOI   YILDIZ, E.P. (2020) "Opinions of Academicians on Digital Literacy: A Phenomenology Study", Cypriot Journal of EducationalSciences (CJES), 15 (3) pp. 469-478 Link DOI  
2020 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Cypriot Journal of EducationalSciences (CJES)

Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Ortamlarının Kullanımına İlişkin Tutum Ölçeği

Link DOI    YILDIZ, E.P., Çengel, M., Alkan, A. (2021) "Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Ortamlarının Kullanımına İlişkin Tutum Ölçeği", OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi-International Journal of Society Researches, 17 (33) pp. 132-153 [TR Dizin] Link DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-7371"> YILDIZ, E.P., Çengel, M., Alkan, A. (2021) "Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Ortamlarının Kullanımına İlişkin Tutum Ölçeği", OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi-International Journal of Society Researches, 17 (33) pp. 132-153 [TR Dizin] Link DOI    YILDIZ, E.P., Çengel, M., Alkan, A. (2021) "Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Ortamlarının Kullanımına İlişkin Tutum Ölçeği", OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi-International Journal of Society Researches, 17 (33) pp. 132-153 [TR Dizin] Link DOI   
2021 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi-International Journal of Society Researches

Views of Advisors About Students’ Knowledge on Scientific Research Ethics an Example from Sakarya University

Link DOI    Akgün, Ö.E., Hamutoğlu, N.B., YILDIZ, E.P. (2016) "Views of Advisors About Students’ Knowledge on Scientific Research Ethics an Example from Sakarya University", Sakarya University Journal of Education, 6 (2) pp. 222-234 [TR Dizin] Link DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-7372"> Akgün, Ö.E., Hamutoğlu, N.B., YILDIZ, E.P. (2016) "Views of Advisors About Students’ Knowledge on Scientific Research Ethics an Example from Sakarya University", Sakarya University Journal of Education, 6 (2) pp. 222-234 [TR Dizin] Link DOI    Akgün, Ö.E., Hamutoğlu, N.B., YILDIZ, E.P. (2016) "Views of Advisors About Students’ Knowledge on Scientific Research Ethics an Example from Sakarya University", Sakarya University Journal of Education, 6 (2) pp. 222-234 [TR Dizin] Link DOI   
2016 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Sakarya University Journal of Education

Investigation of Vocational High School Students 'Views on Smart Phone Use: A Case Study

Link DOI   YILDIZ, E.P., Alkan, A. (2019) "Investigation of Vocational High School Students 'Views on Smart Phone Use: A Case Study", Higher Education Studies, 9 (3) pp. 45-51 Link DOI  " data-bs-content-id="YazarBilgi-7373"> YILDIZ, E.P., Alkan, A. (2019) "Investigation of Vocational High School Students 'Views on Smart Phone Use: A Case Study", Higher Education Studies, 9 (3) pp. 45-51 Link DOI   YILDIZ, E.P., Alkan, A. (2019) "Investigation of Vocational High School Students 'Views on Smart Phone Use: A Case Study", Higher Education Studies, 9 (3) pp. 45-51 Link DOI  
2019 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Higher Education Studies

Academist Perceptions on the Use of Web 2.0 Tools Through Maslow's Needs Hierarchy: A Case Study

Link DOI   YILDIZ, E.P. (2021) "Academist Perceptions on the Use of Web 2.0 Tools Through Maslow's Needs Hierarchy: A Case Study", Education Quarterly Reviews, 4 (1) pp. 173-188 Link DOI  " data-bs-content-id="YazarBilgi-7374"> YILDIZ, E.P. (2021) "Academist Perceptions on the Use of Web 2.0 Tools Through Maslow's Needs Hierarchy: A Case Study", Education Quarterly Reviews, 4 (1) pp. 173-188 Link DOI   YILDIZ, E.P. (2021) "Academist Perceptions on the Use of Web 2.0 Tools Through Maslow's Needs Hierarchy: A Case Study", Education Quarterly Reviews, 4 (1) pp. 173-188 Link DOI  
2021 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Education Quarterly Reviews

Algoritma Test Programları

Çengel, M., YILDIZ, E.P. (2021) "Algoritma Test Programları", İstanbul/Türkiye : Kriter Yayınevi, ISBN: 978-625-8012-46-0 Matbaa Sertifika No: 49099  Çengel, M., YILDIZ, E.P. (2021) "Algoritma Test Programları", İstanbul/Türkiye : Kriter Yayınevi, ISBN: 978-625-8012-46-0 Matbaa Sertifika No: 49099 
2021 Araştırma/Bilimsel Kitap (Tez Hariç) SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Kriter Yayınevi

Bilgi ve İletişim Teknolojileri ile Eğitimde Dijital Dönüşüm ve Ötesi

YILDIZ, E.P. (2021) "Bilgi ve İletişim Teknolojileri ile Eğitimde Dijital Dönüşüm ve Ötesi", Ankara/Türkiye : Gece Akademi, ISBN: 978-625-7319-78-2 Sertifika No: 47083  YILDIZ, E.P. (2021) "Bilgi ve İletişim Teknolojileri ile Eğitimde Dijital Dönüşüm ve Ötesi", Ankara/Türkiye : Gece Akademi, ISBN: 978-625-7319-78-2 Sertifika No: 47083 
2021 Araştırma/Bilimsel Kitap (Tez Hariç) SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Gece Akademi

YÜKSEKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN MOBİL CİHAZ GÜVENLİĞİ ve E-MAİL GÜVENLİĞİ FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMES

YILDIZ, E.P., Tanrıöver, H. (2023) "YÜKSEKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN MOBİL CİHAZ GÜVENLİĞİ ve E-MAİL GÜVENLİĞİ FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMES", Uluslararası IX. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi , (pp. 1-804), İstanbul, Türkiye, (Haziran 2023 YILDIZ, E.P., Tanrıöver, H. (2023) "YÜKSEKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN MOBİL CİHAZ GÜVENLİĞİ ve E-MAİL GÜVENLİĞİ FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMES", Uluslararası IX. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi , (pp. 1-804), İstanbul, Türkiye, (Haziran 2023
2023 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Uluslararası IX. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi

Examination Of The Relationship Between Virtual Bullying Awareness Levels And Communication Skills Of Primary School Teachers: The Case Of Kars

YILDIZ, E.P., DURMUŞ, D. (2022) "Examination Of The Relationship Between Virtual Bullying Awareness Levels And Communication Skills Of Primary School Teachers: The Case Of Kars", 13th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership , İzmir, Türkiye, (Aralık 2022 YILDIZ, E.P., DURMUŞ, D. (2022) "Examination Of The Relationship Between Virtual Bullying Awareness Levels And Communication Skills Of Primary School Teachers: The Case Of Kars", 13th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership , İzmir, Türkiye, (Aralık 2022
2022 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
13th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership

Zenginleştirilmiş Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerindeki Etkisi: Kahoot Örneği

YILDIZ, E.P. (2022) "Zenginleştirilmiş Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerindeki Etkisi: Kahoot Örneği", ICASEM IV ( Uluslararası Uygulamalı Bilimler, Mühendislik ve Matematik Kongresi) , İstanbul, Türkiye, (Kasım 2022 YILDIZ, E.P. (2022) "Zenginleştirilmiş Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerindeki Etkisi: Kahoot Örneği", ICASEM IV ( Uluslararası Uygulamalı Bilimler, Mühendislik ve Matematik Kongresi) , İstanbul, Türkiye, (Kasım 2022
2022 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
ICASEM IV ( Uluslararası Uygulamalı Bilimler, Mühendislik ve Matematik Kongresi)

Analysis of Studies in the Field of EducaBonal Technologies Related to Covid-19 During the Pandemic Period in Turkey

YILDIZ, E.P. (2022) "Analysis of Studies in the Field of EducaBonal Technologies Related to Covid-19 During the Pandemic Period in Turkey", 12th WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCHES , Antalya, Türkiye, (Haziran 2022 YILDIZ, E.P. (2022) "Analysis of Studies in the Field of EducaBonal Technologies Related to Covid-19 During the Pandemic Period in Turkey", 12th WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCHES , Antalya, Türkiye, (Haziran 2022
2022 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
12th WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCHES

COVID 19 Salgını İle Acil ve Zorunlu Uzaktan Öğretime Geçişe Yönelik Akademisyen Tutum Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması

YILDIZ, E.P. (2022) "COVID 19 Salgını İle Acil ve Zorunlu Uzaktan Öğretime Geçişe Yönelik Akademisyen Tutum Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması", 2. Uluslararası Ege Bilimsel Araştırmalar Sempozyumu 2022 (UEBAS'22) Online Conference , (pp. 39-40), Online Konferans, Türkiye, (Mart 2022 YILDIZ, E.P. (2022) "COVID 19 Salgını İle Acil ve Zorunlu Uzaktan Öğretime Geçişe Yönelik Akademisyen Tutum Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması", 2. Uluslararası Ege Bilimsel Araştırmalar Sempozyumu 2022 (UEBAS'22) Online Conference , (pp. 39-40), Online Konferans, Türkiye, (Mart 2022
2022 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
2. Uluslararası Ege Bilimsel Araştırmalar Sempozyumu 2022 (UEBAS'22) Online Conference